2021-02-06, 02:48
Medlem
Freebss avatar
Såg 4 små "myror" klättra ur min blomkruka jag har på fönsterbrädan, lyfte på blomman & det var en hel jävla koloni i den. Det var myror med vingar och en jävla massa vanliga myror fast mindre..

Vart kommer dessa as ifrån? Bor rätt högt upp också.
Citera
2021-02-06, 03:04
Medlem
SexSexSexs avatar
Nu? bor du i australien eller?

myror har inte vingar mitt i i vintern vad jag vet i alla fall?

hur dom kommer högt uppbesvaras annars av just ordet "vingar"
Citera
2021-02-06, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Såg 4 små "myror" klättra ur min blomkruka jag har på fönsterbrädan, lyfte på blomman & det var en hel jävla koloni i den. Det var myror med vingar och en jävla massa vanliga myror fast mindre..

Vart kommer dessa as ifrån? Bor rätt högt upp också.

Svartmyror? Fanns förmodligen något ägg i jorden innan du tog in krukan! Och nu har de börjat svärma!

Om du inte vill tillgripa kemiska bekämpningsmedel hjälper det förmodligen att plantera om växten i ny jord, och se till att inget av den gamla medföljer!
Citera
2021-02-06, 04:33
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Svartmyror? Fanns förmodligen något ägg i jorden innan du tog in krukan! Och nu har de börjat svärma!

Om du inte vill tillgripa kemiska bekämpningsmedel hjälper det förmodligen att plantera om växten i ny jord, och se till att inget av den gamla medföljer!

Gav dem en resa ner i avloppet. Jorden spolade jag ur, så får se om det hjälper. Annars slänger jag skiten & köper nya blommor.
Citera
2021-02-06, 08:56
Medlem
Skulle tro att din växt har löss. Myror har löss som vi har kor. De har dom på ett ställe och "mjölkar" dom. Helt sant även om det låter otroligt.
Citera
2021-02-06, 12:46
Medlem
Narutoshippchops avatar
Jag har också råkat ut för såna små djävlar i växterna! Vettefan vad de är för något.
Kanske är de bananflugor?
Citera
2021-02-06, 15:29
Medlem
novems avatar
Det är inte sorgmygg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem