Citat:
Ursprungligen postat av
nikson
Förklara då varför vår son, nu 17 år, är autistisk men ingen annan i släkten fyra generationer bakåt i tiden har varit autistisk. Du som kan allt om detta men förmodligen (ett antagande) aldrig har levt med en autistisk person och framförallt inte från födseln.
Det förekommer en uppsjö forskningsrapporter, jag har förmodligen gått igenom ett hundratal och det finns ingen röd tråd. Jag viker mig för din visdom som antagligen bygger på egna erfarenheter och empiriska studier. För det kan väl inte vara så att du har googlat och hittat en artikel som stöder din förutfattade mening? Det kallas cirkelbevis - ibland för googlesjukan.
Jag skrev
inte att
alla har det.
Jag skrev att jag upplever att majoriteten av föräldrarna har drag av det själva som jag har mött.
Många föräldrar är inte utredda själva, i allafall till en början, man behöver inte få en diagnos om man inte vill, dvs alla ber ju inte att bli utredda om de känner att det funkar med att ha drag/diagnos
eller förnekar då det finns skam att föda
barn med diagnoser, som kan vara ärvd.
Och jag har kunskaper som inte bygger på googlande och som inte bygger bara på enbart på person, som är lite väl litet underlag.