2021-02-06, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Så att spotta är inte en handling? Var drar du gränsen för en handling? Är du medveten om att det går att tala ofrivilligt?
Att spotta är inte en kroppsfunktion - att saliv bildas är inte en handling.

Citat:
Har du lust att sluta dra in mig i det här?
Det är ju du som försöker hitta argument för att kunna strunta i samtycke.
Citera
2021-02-06, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att spotta är inte en kroppsfunktion - att saliv bildas är inte en handling.

Det är ju du som försöker hitta argument för att kunna strunta i samtycke.
Det där är rent förtal. Läs mina inlägg igen utan att läsa in saker som inte finns i dem.
Citera
2021-02-06, 13:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det där är rent förtal. Läs mina inlägg igen.
Det är dina argument som jag bemöter -- inte normalt funtade mäns - så jag behöver inte läsa igen.

Det är dessutom du som tramsar trots att du direkt fick ett adekvat svar på frågan.

Du ska visa att hon gett samtycke i ord och/eller handling i den aktuella situationen (inte att hon låg med dig en vecka tidigare mao ).

Citat:
Hon visade att hon ville genom att .... (fyll i med adekvat handling/ord som gäller i den aktuella situationen)
Citera
2021-02-06, 13:09
Avslutad
Citat:
Det är dina argument som jag bemöter -- inte normalt funtade mäns - så jag behöver inte läsa igen.

Det är dessutom du som tramsar trots att du direkt fick ett adekvat svar på frågan.

Du ska visa att hon gett samtycke i ord och/eller handling i den aktuella situationen (inte att hon låg med dig en vecka tidigare mao ).
Du har dålig läsförståelse och är dessutom arrogant. Jag lämnar detta här.
Citera
2021-02-06, 13:12
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ett stånd är inte ett bevis, men en indikator, precis som våthet, på att någon vill ligga.

Vad ska du med bevis till?

Vi pratar om tecken på samtycke som gör att det inte skulle ses som våldtäkt om man hade sex. Uppenbarligen tycker du att det är ok att vem som helst sätter sig på ditt morgonstånd eftersom man tolkar det som att du vill ligga med vem som helst. Du är ju kåt.

Idioti.
Citera
2021-02-06, 13:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har dålig läsförståelse och är dessutom arrogant. Jag lämnar detta här.
Usch ja - en kvinna som inte köper det gamla "våthetsargumentet" och dessutom tjafsar emot .. Så mycket värre kan det inte bli.

Du gör rätt i att lämna - du börjar bli känslosam och då är det självklart bäst att dra sig ur diskussionen.

Ta med dig att inget av dessa argument är adekvata för att hävda samtycke.
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, det var naturligtvis inte okej eller lagligt med våldtäkt innan samtyckeslagen, men en del förövare kom undan med argument som:
-Jag trodde att hon var med på det.
-Hon sade ju inte nej.
-Hon har ju varit med på det andra gånger/tidigare.
Citera
2021-02-06, 13:20
Avslutad
Citat:
Usch ja - en kvinna som inte köper det gamla "våthetsargumentet" och dessutom tjafsar emot .. Så mycket värre kan det inte bli.
Din arrogans består i att du kommer med grova, mycket svagt underbyggda, anklagelser mot mig som du inte är villig att undersöka om de går att revidera trots att du blivit upplyst om ditt misstag.

Citat:
Du gör rätt i att lämna - du börjar bli känslosam och då är det självklart bäst att dra sig ur diskussionen.
Jag är inte känslosam. Du verkar vara, men jag kan ha fel.
Citera
2021-02-06, 13:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Din arrogans består i att du kommer med grova, mycket svagt underbyggda, anklagelser mot mig som du inte är villig att undersöka om de går att revidera trots att du blivit upplyst om ditt misstag.

Jag är inte känslosam. Du verkar vara, men jag kan ha fel.
Nej, du har svårt att revidera din felaktiga uppfattning om kvinnors våthet och huruvida det skulle vara ett argument för samtycke.

Kul för övrigt att du lyckades hålla dig borta i hela 11 minuter.
Jag läser in ett samtycke till min uppfattning om dig i det
Citera
2021-02-06, 13:28
Avslutad
Citat:
Nej, du har svårt att revidera din felaktiga uppfattning om kvinnors våthet och huruvida det skulle vara ett argument för samtycke.

Kul för övrigt att du lyckades hålla dig borta i hela 11 minuter.
Jag läser in ett samtycke till min uppfattning om dig i det
Jag producerar argument för och emot olika saker. Du anklagar mig för att planera våldtäkt. Du har inte tänkt på att de saker man skulle kunna säga för att komma undan med en våldtäkt är samma saker som man skulle kunna säga för att komma undan en falsk våldtäktsanklagelse?
Citera
2021-02-06, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag producerar argument för och emot olika saker. Du anklagar mig för att planera våldtäkt. Du har inte tänkt på att de saker man skulle kunna säga för att komma undan med en våldtäkt är samma saker som man skulle kunna säga för att komma undan en falsk våldtäktsanklagelse?
Det har jag definitivt inte anklagat dig för någonstans.

Nu handlar diskussionen om hur man påvisar samtycke och vad som kan betraktas som samtycke.
Citera
2021-02-06, 13:35
Avslutad
Citat:
Det har jag definitivt inte anklagat dig för någonstans.

Nu handlar diskussionen om hur man påvisar samtycke och vad som kan betraktas som samtycke.
Exakt vad jag trodde den handlade om hela tiden.
Citera
2021-02-06, 20:03
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
För mig är det helt otroligt att den här lagen kom till. Har det alltså varit fritt fram att våldta tjejer. För mig fanns det inte på kartan att göra något mot någon tjejs vilja alla fall inte medvetet.

Kan någon förklara för mig hur lagen såg ut innan inom detta område och varför samtycke lagen behövdes.

Idag fick jag också höra att det ska komma en ny sexualundervisning mindre om sex och mer om samtycke.
Nej, den stora skillnaden är bevisningen. Det är betydligt lättare att bevisa att någon inte
deltar frivilligt
i kontrast till att GM genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller ... otillbörligt utnyttjar ... allvarlig rädsla.

Jag vill minnas att debatten till stor del handlade om personer i chocktillstånd, mycket riktigt är det nu glasklart att en sådan person inte deltar frivilligt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in