• 2
  • 3
2021-02-04, 20:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Rättssystemet lägger noll vikt i vilken ras du tillhör. Ska du påstå något sådant urbota löjligt så får du komma med någon sorts källhänvisning.

Det är allmänt känt att det är så, men vill du ha en källa så visst, här kommer lite axplock:

"Such broad statistics mask the racial disparity that pervades the U.S. criminal justice system, and for African Americans in particular. African Americans are more likely than white Americans to be arrested; once arrested, they are more likely to be convicted; and once convicted, and they are more likely to experience lengthy prison sentences. African-American adults are 5.9 times as likely to be incarcerated than whites and Hispanics are 3.1 times as likely.4) As of 2001, one of every three black boys born in that year could expect to go to prison in his lifetime, as could one of every six Latinos—compared to one of every seventeen white boys.5) Racial and ethnic disparities among women are less substantial than among men but remain prevalent.6)"

"More than one in four people arrested for drug law violations in 2015 was black, although drug use rates do not differ substantially by race and ethnicity and drug users generally purchase drugs from people of the same race or ethnicity.15) For example, the ACLU found that blacks were 3.7 times more likely to be arrested for marijuana possession than whites in 2010, even though their rate of marijuana usage was comparable.16)"

Från den här rapporten:

https://www.sentencingproject.org/pu...l-disparities/

Som hänvisar till officiell statistik om du vill kolla upp det.

Det är enorm skillnad.

Citat:
Ja, svarta människor var fattigare än någonsin under Barack Obamas tid eftersom dom blev beroende av bidrag och matkuponger. Trump tog dock bort dessa och minskade arbetslösheten så att den nådde lägsta nivåer någonsin för svarta och latinos. Att vita per automatik skulle ha bättre rättshjälp bara för att fler vita än svarta prioriterar ett arbete är löjligt.

Nej, det är verkligheten. USA är inte Sverige. Rättssystemet där handlar mer om hur mycket pengar man har än om vem som är skyldig eller ej. Det är inte som här, där alla som misstänks för allvarliga brott har tillgänglighet till lika bra advokater oavsett inkomst.

Citat:
Att vita prioriterar sitt arbete medan svarta tar chansen att utnyttja systemet för bidrag och matkuponger tyder på att den vita rasen besitter högre intelligens vilket direkt leder till att vita begår mindre brott.

Skrattretande, men det är lite utanför ämnet så jag går inte vidare längs den tangenten.

Citat:
Ja, som jag sa så finns rasism överallt.

Och det är ett väldigt stort problem i USA.
Citera
2021-02-04, 20:51
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är allmänt känt att det är så, men vill du ha en källa så visst, här kommer lite axplock:

"Such broad statistics mask the racial disparity that pervades the U.S. criminal justice system, and for African Americans in particular. African Americans are more likely than white Americans to be arrested; once arrested, they are more likely to be convicted; and once convicted, and they are more likely to experience lengthy prison sentences. African-American adults are 5.9 times as likely to be incarcerated than whites and Hispanics are 3.1 times as likely.4) As of 2001, one of every three black boys born in that year could expect to go to prison in his lifetime, as could one of every six Latinos—compared to one of every seventeen white boys.5) Racial and ethnic disparities among women are less substantial than among men but remain prevalent.6)"

"More than one in four people arrested for drug law violations in 2015 was black, although drug use rates do not differ substantially by race and ethnicity and drug users generally purchase drugs from people of the same race or ethnicity.15) For example, the ACLU found that blacks were 3.7 times more likely to be arrested for marijuana possession than whites in 2010, even though their rate of marijuana usage was comparable.16)"

Från den här rapporten:

https://www.sentencingproject.org/pu...l-disparities/

Som hänvisar till officiell statistik om du vill kolla upp det.

Det är enorm skillnad.

Nej, det är verkligheten. USA är inte Sverige. Rättssystemet där handlar mer om hur mycket pengar man har än om vem som är skyldig eller ej. Det är inte som här, där alla som misstänks för allvarliga brott har tillgänglighet till lika bra advokater oavsett inkomst.

Skrattretande, men det är lite utanför ämnet så jag går inte vidare längs den tangenten.

Och det är ett väldigt stort problem i USA.
Att svarta arresteras i större utsträckning än vita beror på att det är mer troligt att svarta begår brott än vita. Detta är en diskussion som kan pågå för evigt, så jag ger mig nu med vetskapen att alla som läser håller med mig att du bara dummar dig och att jag hade rätt från början.
Citera
2021-02-04, 22:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Att svarta arresteras i större utsträckning än vita beror på att det är mer troligt att svarta begår brott än vita. Detta är en diskussion som kan pågå för evigt, så jag ger mig nu med vetskapen att alla som läser håller med mig att du bara dummar dig och att jag hade rätt från början.

Läs ordentligt. Statistiken säger att svarta och vita har jämförbar narkotikaanvändning, ändå arresteras svarta nästan 4 gånger så ofta för sådant. Din världsbild stämmer inte med statistiken.
Citera
2021-02-04, 22:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Läs ordentligt. Statistiken säger att svarta och vita har jämförbar narkotikaanvändning, ändå arresteras svarta nästan 4 gånger så ofta för sådant. Din världsbild stämmer inte med statistiken.
Kanske vissa svarta är mindre försiktiga när de röker sitt crack cocain än vita som snortar kola på toaletten.

Eller så beror det på att många svarta kriminella torskar dit med droger i kropp och på sig.

Den afro-amerikanska kulturen är nästan lika destruktiv som vår "svenska" förortskultur.

Citat:
one of every three black boys born in that year could expect to go to prison in his lifetime
Citera
2021-02-04, 22:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Material som visar att det inte finns rasism i USA.

Nej.
Att komma att begära icke-bevis är absurt. Givetvis finns rasism hos varje individ i viss mån. Men det som du ber om är evidens för att Amerika har mindre rasism än Europeiska länder. Ja, titta på statistik för s.k. hatbrott. Men detta ger bara indikation, ej evidens.

Det är så djup metadata/-analys som krävs för att få korrekta svar, med en lika enorm insamling så det går inte att bevisa.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-04 kl. 22:42.
Citera
2021-02-05, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ifall fler svarta än vita begår fler brott så skulle samtliga poliser arbeta uteslutande i bostadsområden där enbart svarta bor. Varför? därför att det inte sker någon brottslighet i områden där vita bor.
Men gör du en undersökning med flera konstanter?

Allt annat lika? Dvs det är lika många poliser som patrullerar vita såväl som svarta bostadsområdet?
Ja då stämmer det. Rent statistiskt så kommer lika många vita som svarta att gripas.

Men ifall det är fler poliser som jagar fler knarkanvändare i minoritetsområden, då blir statistiken skev.
Ungefär som att det grips fler för knarkbrott i Rinkeby än vad det gör i Danderyd.
Ändå talar statistiken( mätningar i avloppsvattnet i danderyd och järvaområdet) för att det är lika hög användning av cannabis och kokain i bägge områden.
Så varför grips det fler i rinkeby än i danderyd tror du?

Jag ger mig nu i vetskap om att alla som läser håller med mig och att du bara dummar dig och att jag alltid har rätt.

(Ser du hur lätt det är att reducera en diskussion från faktabaserat, till att använda korkade retoriska argument som dina för att förhindra en öppensinnig och faktabaserad konversation?)

//din nolla.
Citera
2021-02-05, 01:52
Medlem
HipToBeSquares avatar
Tråden är missvisande. Som vanligt vinklar MSM och visar några exempel som fruktansvärd rasism som om de vore vanliga. Visa mig statistik hur svarta flyttar från USA.
Citera
2021-02-05, 05:38
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ifall fler svarta än vita begår fler brott så skulle samtliga poliser arbeta uteslutande i bostadsområden där enbart svarta bor. Varför? därför att det inte sker någon brottslighet i områden där vita bor.
Men gör du en undersökning med flera konstanter?

Allt annat lika? Dvs det är lika många poliser som patrullerar vita såväl som svarta bostadsområdet?
Ja då stämmer det. Rent statistiskt så kommer lika många vita som svarta att gripas.

Men ifall det är fler poliser som jagar fler knarkanvändare i minoritetsområden, då blir statistiken skev.
Ungefär som att det grips fler för knarkbrott i Rinkeby än vad det gör i Danderyd.
Ändå talar statistiken( mätningar i avloppsvattnet i danderyd och järvaområdet) för att det är lika hög användning av cannabis och kokain i bägge områden.
Så varför grips det fler i rinkeby än i danderyd tror du?

Jag ger mig nu i vetskap om att alla som läser håller med mig och att du bara dummar dig och att jag alltid har rätt.

(Ser du hur lätt det är att reducera en diskussion från faktabaserat, till att använda korkade retoriska argument som dina för att förhindra en öppensinnig och faktabaserad konversation?)

//din nolla.

I svarta bostadsområden sker kanske mer annan brottslighet vilket även det leder till fler arresteringar.

I Danderyd kanske det knarkas lika mycket som i Rinkeby men knarkarna i Rinkeby ingår i kriminella gäng och håller på med grov organiserad brottslighet samt står förmodligen för mycket mer våldsbrott, skjutningar osv.

Så att fler arresteras i tuffare områden beror nog inte på rasism från polisen och samhället.
Citera
2021-02-05, 12:02
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ser du hur lätt det är att reducera en diskussion från faktabaserat, till att använda korkade retoriska argument som dina för att förhindra en öppensinnig och faktabaserad konversation?

//din nolla.
Hej "din nolla",

Jag vet inte vad du svamlar om men jag har inte använt retoriska argument utan jag höll mig till fakta. Eftersom du redan fått mängder av svar till din kassa kommentar så utgår jag från att du, precis som Trollfeeder nu har förstått att det jag säger är det som gäller.

//friendlyno1
Citera
2021-02-05, 12:29
Bannlyst
Citat:
Hej "din nolla",

Jag vet inte vad du svamlar om men jag har inte använt retoriska argument utan jag höll mig till fakta. Eftersom du redan fått mängder av svar till din kassa kommentar så utgår jag från att du, precis som Trollfeeder nu har förstått att det jag säger är det som gäller.

//friendlyno1

Låter som om du är arg på mig eller nåt. Var det för att jag kallade dig för en nolla?
Ber om ursäkt isåfall
Senast redigerad av dic-tator 2021-02-05 kl. 12:33.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in