2021-02-04, 18:47
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det finns luffare, majoriteten i kriminella nätverk vill tjäna pengar och ligga under radarn. Visst finns det de som ger sig på oskyldiga människor, dessa tillhör en minoritet. Det finns inte bara en typ av kriminell person, så de flesta knivskärningar och rån sker av andra kriminella än de i nätverk (som advokaterna hjälpt).

Absolut.

De är bara olika mycket rövhål, men skitstövlar ändå.

Deras verksamhet skadar vanliga människor och samhället.

Inte fan är jag intresserad av att betala skatt för att en lagvidrig advokat ska försvara dessa rövhål.

Din logik hänger inte ihop.
Citera
2021-02-04, 18:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har GW uttalat sig om de två gängmedlemsadvokaterna?
Citera
2021-02-04, 19:25
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Innebär detta då att advokaterna endast riskerar att förlora sin legitimation, eller mindre reprimander från advokatsamfundet?

Det här är ju helt jävla vanvettigt. Att tjänstemän skyddar tjänstemän är mer regel än undantag, men nu pratar vi om två advokater som aktivt samarbetat och underlättat för grovt organiserad brottslighet.

Någon klok som sitter på klarhet?

Ja det blir inget åtal.

Ja, lagstiftningen har inte hängt med mångkulturens intåg i Advokatsamfundet. Det här har varit helt otänkbart tidigare.
Citera
2021-02-04, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Ja det blir inget åtal.

Ja, lagstiftningen har inte hängt med mångkulturens intåg i Advokatsamfundet. Det här har varit helt otänkbart tidigare.

Inte riktigt... https://www.google.se/amp/s/amp.svt....-lacka-till-ha
Citera
2021-02-04, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av Isbrytaren
Inte riktigt... https://www.google.se/amp/s/amp.svt....-lacka-till-ha

Henning Sjöström åkte också ut efter att ha bistått klient som satt häktad. Osv osv.

Lite ruttet att skriverierna blir som dem blir för att de är av annat etniskt ursprung.
Citera
2021-02-04, 19:57
Medlem
rex144s avatar
Hur kan advokater förse kriminella med hemlig information? Polisen berättar väl inte för advokaterna om sina tillslag? Den enda tystnadsplikten de har är gentemot klienterna.

Kanske har de hjälpt kriminella att planera brott och undanröja bevis?
Citera
2021-02-04, 20:05
Medlem
ulliperssons avatar
[quote=OlleViero|74556598]
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson

Ja, du har svårt för att förstå? Det är nedärvt.

Nedärvt oberoende av uppväxt, familjeförhållanden, skolgång och ekonomiska förutsättningar? Tillåt mig tvivla.
Citera
2021-02-04, 20:14
Medlem
Det är inte ovanligt att advokater blir så insyltade i sina klienters verksamheter att de också börjar slira över på fel sida lagen. Särskilt om klienterna tillhör samma klan eller släkt.
Citera
2021-02-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har GW uttalat sig om de två gängmedlemsadvokaterna?
Förlåt men varför har du så hög tro om GW och vad är det för uttalande du är intresserad av? GW tror extremt högt om sig själv. Vet inte hur många gånger han gissat fel om domar men senare återkommer med "det blev precis som jag sa... jag brukar ha rätt..."

Både Ekrem och Amir blir av med titeln som advokat i alla fall. Måste kännas jävligt snopet
Citera
2021-02-04, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Hela sidan är nedplockad verkar det som. Jag kommer inte åt dom. Vill de inte att bilder på dem läcks eller?
Haha! Se där.
Citera
2021-02-04, 20:30
Medlem
Intressant att fransmännen krypterade Encrochat, och avslöjat ”svenska” advokater. Svenska advokatsamfundet har jobbat hårt för att svensk polis inte skall kunna kryptera Encrochat, enligt info jag hört. Någon som vet mera?
Citera
2021-02-04, 20:31
Medlem
Hbdunkars avatar
JK inleder ingen förundersökningen. Får hoppas på advokatsamfundet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...sekretessbrott

Citat:
"Justitekanslern, JK, har under dagen beslutat att inte inleda en förundersökning med motiveringen att möjligheterna att väcka åtal i regel bara ska utnyttjas då en advokat har brutit mot sin tystnadsplikt genom att meddela uppgifter genom publicering eller att offentliggöra uppgifter i massmedia.

Det är nu upp till Advokatsamfundets disciplinnämnd att besluta om advokaterna ska få en erinran, varning eller uteslutas."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in