Citat:
Ursprungligen postat av
Vikingablod76
Några meningar. Det var på en Yacht-club på nyår och vi satt vid stora runda bord på en stor terass vid Nilen. Han satt vid samma bord fast rakt över så det var inte så att man kunde prata mycket. Han hade minst 10 livvakter men dom var diskreta. Många av dem var kvinnor. Han frågade var jag kom ifrån och när jag sa Sverige så sken han upp som en sol och sa "Palme, thank you!" Och något med Allah. Förstod efteråt att Palme gjorde Arafat till en mycket förmögen man. Han kom till festen i en lång karavan med flera Volvo-limos. Han hade stängt av ett helt hotell i Kairo på 40 min enligt en annan gäst som var diplomat. Han lämnade efter typ 1,5 timme. Eller jag såg inte honom efter middagen. En liten ful jävel.
mycket rolig historia tack
Citat:
Ursprungligen postat av
LarsPeterForsman
Var ju två som dömdes. Vilken av dom?
Jag läste på folkhögskola och hade Maskeradligans ledare som lärare. Han fick sparken när det uppdagades vem han var. Alla var ledsna, han var den bäste lärare vi haft.
Farsan blev stoppad av maskeradligan på E4 när de tränade på att vara poliser, de hade stulit en polisbil och uniformer, och stoppade folk och ville se körkortet
farsan fick en konstig impuls att slänga upp en tusenlapp tillsammans med körkortet
"polisen" bara garvade åt det, och sa att han kunde åka
Citat:
Ursprungligen postat av
RamaZotero
Så äre ... men dom värsta kriminella jag sett har varit snutar. Där snackar vi folk som begått våldtäkter och mord och misshandel vid liksom 100+ tillfällen utan att åka fast. Se Göran Lindberg osv, poliser kryllar av sånt folk. Dom vet hur dom misshandlar frugan utan att det syns, dom vet hur dom våldtar utan att de kan bevisas, dom vet hur dom begår mord utan att de går att bevisa, osv.
det där lkåter rätt överdrivet, men jag tror säkert att det du säger delvis är sant, tar det med en nypa salt
Citat:
Ursprungligen postat av
shbou
Den mest färgstarka jag kan erinra mig var nog när jag pluggade i Halmstad och ofta sprang på fd. presidenten för OG, Wojtek nåt. Vi tränade på samma gym och jag minns att han tränade med skottsäker väst haha. Han hade tatuerat in ögon i nacken och verkade allmänt hård men var alltid hygglo när man bytte några ord.
Minns bla. en gång inne på en klubb (Bond hette det möjligen) när jag står och väntar på ett dassbås och ett fyllo står och dunkar på en dörr och gapar och har sig när Wojtek tillslut öppar efter sin skit/lina och bokstavligen och utan ett ord lyfter snubben i halsen och ger han en dödsblick innan han släpper ner honom igen och prunkar vidare. Minen på den killen när Wojtek öppnar toadörren minns jag ännu tydligt

En annan gång på Kali (kampsporten alltså, och första och enda gången jag gick dit). När Wojtek slumpas ihop med en stackare och de ska gå h2h med kampstavar. Slutade inte lyckligt..
gymma med skottsäker väst på , haha, mycket rolig läsning, jag tror dej, men det är rolig läsning!
Citat:
Ursprungligen postat av
anxypants
Träffat och träffat men för någon månad sen skulle jag ta en snabb kaffe på 7/11 vid KTH i väntan på en buss ut till landet vid 21-tiden.
Det sitter två snubbar i "caféhörnan" och pratar helt öppet om sina kriminella planer. Precis när jag ska sätta mig pratar den ene om någon han ska fimpa pga. en skuld på 150 lax.
När jag satt mig bredvid dem så glider samtalsämnet mer in på vilka knarkdealar de ska lägga upp tillsammans. Det fanns bra brunt inne och den ene räknade med en avkastning på 13% på två millar.
Här någonstans börjar jag skratta lite för mig själv åt det helt bisarra i hur Sverige har blivit, att kriminella helt skiter i allt och pratar öppet på 7/11 om sina affärer.
Den ene blir lite så där paranoid och aggressiv som kriminella lätt blir och börjar fråga varför jag sitter kvar i lite tjafsig ton men den andre var lugn och skrattade mest åt att jag skrattade åt deras knarklingo. Vi börjar snacka lite och den aggressive lugnar snabbt ner sig.
det är sånt där som får en att bli väldigt nyfiken i en strut, kul hostoria