2021-02-08, 04:46
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Du menar I13 Falun/Dalarna va?

Han var i Umeå innan massmordet i Falun.

Konstig definition att kalla människor för mördare innan de mördat.
Citera
2021-02-08, 04:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Han var i Umeå innan massmordet i Falun.

Konstig definition att kalla människor för mördare innan de mördat.

Jo det har du rätt i..han gick officerhögskolan i Umeå, men han var anställd på I13 då han fick psykbryt och började peppra ner oskyldiga.
Citera
2021-02-08, 08:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Mördare ett stort antal. Jobbade en gång i Kriminalvården.
Det får bli mitt svar också - mördare och rånare (bank/post och värdetransporter)
Citera
2021-02-08, 11:39
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Några meningar. Det var på en Yacht-club på nyår och vi satt vid stora runda bord på en stor terass vid Nilen. Han satt vid samma bord fast rakt över så det var inte så att man kunde prata mycket. Han hade minst 10 livvakter men dom var diskreta. Många av dem var kvinnor. Han frågade var jag kom ifrån och när jag sa Sverige så sken han upp som en sol och sa "Palme, thank you!" Och något med Allah. Förstod efteråt att Palme gjorde Arafat till en mycket förmögen man. Han kom till festen i en lång karavan med flera Volvo-limos. Han hade stängt av ett helt hotell i Kairo på 40 min enligt en annan gäst som var diplomat. Han lämnade efter typ 1,5 timme. Eller jag såg inte honom efter middagen. En liten ful jävel.

mycket rolig historia tack

Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Var ju två som dömdes. Vilken av dom?

Jag läste på folkhögskola och hade Maskeradligans ledare som lärare. Han fick sparken när det uppdagades vem han var. Alla var ledsna, han var den bäste lärare vi haft.

Farsan blev stoppad av maskeradligan på E4 när de tränade på att vara poliser, de hade stulit en polisbil och uniformer, och stoppade folk och ville se körkortet
farsan fick en konstig impuls att slänga upp en tusenlapp tillsammans med körkortet
"polisen" bara garvade åt det, och sa att han kunde åka

Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Så äre ... men dom värsta kriminella jag sett har varit snutar. Där snackar vi folk som begått våldtäkter och mord och misshandel vid liksom 100+ tillfällen utan att åka fast. Se Göran Lindberg osv, poliser kryllar av sånt folk. Dom vet hur dom misshandlar frugan utan att det syns, dom vet hur dom våldtar utan att de kan bevisas, dom vet hur dom begår mord utan att de går att bevisa, osv.

det där lkåter rätt överdrivet, men jag tror säkert att det du säger delvis är sant, tar det med en nypa salt

Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Den mest färgstarka jag kan erinra mig var nog när jag pluggade i Halmstad och ofta sprang på fd. presidenten för OG, Wojtek nåt. Vi tränade på samma gym och jag minns att han tränade med skottsäker väst haha. Han hade tatuerat in ögon i nacken och verkade allmänt hård men var alltid hygglo när man bytte några ord.
Minns bla. en gång inne på en klubb (Bond hette det möjligen) när jag står och väntar på ett dassbås och ett fyllo står och dunkar på en dörr och gapar och har sig när Wojtek tillslut öppar efter sin skit/lina och bokstavligen och utan ett ord lyfter snubben i halsen och ger han en dödsblick innan han släpper ner honom igen och prunkar vidare. Minen på den killen när Wojtek öppnar toadörren minns jag ännu tydligt
En annan gång på Kali (kampsporten alltså, och första och enda gången jag gick dit). När Wojtek slumpas ihop med en stackare och de ska gå h2h med kampstavar. Slutade inte lyckligt..

gymma med skottsäker väst på , haha, mycket rolig läsning, jag tror dej, men det är rolig läsning!

Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Träffat och träffat men för någon månad sen skulle jag ta en snabb kaffe på 7/11 vid KTH i väntan på en buss ut till landet vid 21-tiden.

Det sitter två snubbar i "caféhörnan" och pratar helt öppet om sina kriminella planer. Precis när jag ska sätta mig pratar den ene om någon han ska fimpa pga. en skuld på 150 lax.

När jag satt mig bredvid dem så glider samtalsämnet mer in på vilka knarkdealar de ska lägga upp tillsammans. Det fanns bra brunt inne och den ene räknade med en avkastning på 13% på två millar.

Här någonstans börjar jag skratta lite för mig själv åt det helt bisarra i hur Sverige har blivit, att kriminella helt skiter i allt och pratar öppet på 7/11 om sina affärer.

Den ene blir lite så där paranoid och aggressiv som kriminella lätt blir och börjar fråga varför jag sitter kvar i lite tjafsig ton men den andre var lugn och skrattade mest åt att jag skrattade åt deras knarklingo. Vi börjar snacka lite och den aggressive lugnar snabbt ner sig.

det är sånt där som får en att bli väldigt nyfiken i en strut, kul hostoria
Citera
2021-02-08, 12:09
Medlem
SexSexSexs avatar
Var i Indien på Taj Mahal Hotel i Puna flr ett antal år sedan
nyårsnatten kom och efter festen när jag skulle gå och lägga mej träffade jag rumsgrannarna i hissen
de var Fru och man och hade två spinkiga , men beväpnade livvakter

de bjöd in mej på en whiskey på deras rum ,

hans fru skröt med att hon var miljadär i rupier! (på den tiden var en bille ca 200 miljoner svenska kronor) hon tvingade även en hotellanställd som jag pratat med dagen innan att gå ned på knä och plocka upp spillda riskorn från heltäckningsmattan ett och ett med händerna, killen gav mej en hatisk blick, som om han trodde att jag stod på hennes sida. men det gick så snabbt att jag inte hann reagera helt enkelt

Hon propsade sen med mörk min i ansiktet på att hon ville ha ett guldhalsband med en sköldpadda av guld som jag hade köpt i paris några dagar innan som jag hade runt halsen,
vilket jag till min förvåning gav till henne, pga de obehagliga men oförklarliga vibbar jag aldrig tidigare varit utsatt för.

efter en timme blev mannen knäpp av spriten, tror jag, ivf började han vifta med en Baretta och gick fram till mej och tryckte mynningen mot min kind
sedan tog han fram en dödskalle, en gulfläckig äckligt döskalle inte en ren och vit sådan, och tog käkbenet och satte mot min käke, satte dödskallen bredbid mitt huvud etc
hns fru rörde inte en min under tiden, brydde sej inte ett skit

lyckades efter att ha varit mycket skicklig på att säkra en god stämmning i rummet ta mej därifrån oskadd

men måste erkänna att under några sekunder trodde jag att min stund var kommen, att min grav skulle bli grävd av två livvakter någonstans i närheten av puna

dagen efter smög jag i väg tidigt för att komma därifrån innan dom vaknade

mötte då parets tioåriga dotter (dom hade två barn var och ett med eget hotellrum, de hyrde totalt 4 hotellrum för totalt 10 000 kronor natten) hon anmärkte på att min täckjacka(kallt på nätterna i indien) var "fabulous".
sen, tro inte på fan om hennes morsa
lyckades hitta mej innan jag drog och gav mej en "gåva," - ett halsband värt fem fucking spänn

och sen kysste hon mej på munnen! WTF! det sista jag hörde a dem var att mannen och hustrun bråkade med varandra så det hördes genom väggen då jag gick mot hissen
Senast redigerad av SexSexSex 2021-02-08 kl. 12:11.
Citera
2021-02-08, 15:34
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Då känner vi varandra
Kortedala eller B?
Citera
2021-02-08, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Så äre ... men dom värsta kriminella jag sett har varit snutar. Där snackar vi folk som begått våldtäkter och mord och misshandel vid liksom 100+ tillfällen utan att åka fast. Se Göran Lindberg osv, poliser kryllar av sånt folk. Dom vet hur dom misshandlar frugan utan att det syns, dom vet hur dom våldtar utan att de kan bevisas, dom vet hur dom begår mord utan att de går att bevisa, osv.

Kanske i Mexico, ja. Tror inte det är så vanligt i Sverige.
Citera
2021-02-08, 17:07
Medlem
JayJayAdamss avatar
Suttit på diverse behandlingshem, NA-möten, KRIS-föreningar osv. Då lär man känna en hel del människor med ett digert brottsregister.

Hur klassas någon som mer kriminell än någon annan? Är man mer kriminell om man utfört fem bankrån jämfört med om man utfört ett mord? Är man mer kriminell om man stulit värdefull metall i 25 år för att finansiera sitt missbruk jämfört med om man begått ett bankrån?

Har hur som helst lärt känna både bankrånare, kassaskåpssprängare, mördare, folk som är relativt stora inom drogförsäljning osv. Svårt att avgöra vem som är "mest kriminell".

En rolig typ jag satt med och umgicks med en vår/sommar 2017 var Christer "yxmannen" Örjestam. Han som utförde en rymning tillsammans med Mats Rimdahl från maskeradligan.
En annan är en medlem från Grimstaligan men vill inte outa honom. Tror han har skyddad identitet nu efter att ha blivit beskjuten och skottskadad för två år sedan.
Citera
2021-02-08, 20:37
Medlem
En klasskamrat utförde ett trippelmord för ett par år sedan, det får nog räknas som den värste av en salig blandning knarkare, langare tjuvar etc
Citera
2021-02-08, 22:13
Medlem
Core.s avatar
Åkte på stryk av Orhan och önder (tror det var han, den av dom som muckade först) Yildiz för länge sedan, nån månad efter han muckade. För att jag tittade en av dom i ögonen tydligen🤔

Dom hade uppenbarligen span på sig då nån form av piketpolisstyrka var där på några minuter, hämtade mig och hörde av sig flera gånger följande månader. Dom tryckte starkt på att jag skulle vittna, dom ville så gärna ha dit honom på hans villkorliga dom!
Men jag hade redan fått ”hälsningar” om att jag inte visste något........... haha, herregud, long time ago
Citera
2021-02-08, 22:44
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Åkte på stryk av Orhan och önder (tror det var han, den av dom som muckade först) Yildiz för länge sedan, nån månad efter han muckade. För att jag tittade en av dom i ögonen tydligen🤔

Dom hade uppenbarligen span på sig då nån form av piketpolisstyrka var där på några minuter, hämtade mig och hörde av sig flera gånger följande månader. Dom tryckte starkt på att jag skulle vittna, dom ville så gärna ha dit honom på hans villkorliga dom!
Men jag hade redan fått ”hälsningar” om att jag inte visste något........... haha, herregud, long time ago

Du skulle ha satt dit looser äcklen , dom luffar runt som riktiga lallare idag hela bunten Yildiz så äckliga så man vill spy
Citera
2021-02-09, 09:07
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Du skulle ha satt dit looser äcklen , dom luffar runt som riktiga lallare idag hela bunten Yildiz så äckliga så man vill spy

Vad har dom för sig? Är dom laglydiga svenssons nu för tiden eller? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in