2021-02-06, 22:18
Medlem
De kan göra en cover på "I go chop your dollar"...
Oyinbo man I go chop your dollar,
I go take your money and disappear
419 is just a game,
you are the loser I am the winner
Citera
2021-02-07, 00:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Vet inte, jag gillar von Holstein ändå på nåt vis.

Nigera har ju försökt blåsa oss med massa påhitt, så det är väl inte mer än rätt att vi kör lite tvivelaktiga affärer mot Afrika i gengäld.

det sistnämnda har du rätt i. men johan stael von holstein är en bondfångare. det finns bara luft där. vet inte om det är någon slags imposter syndrome som adoptivbarn som johan kan få, eller om han bara är svagbegåvad, men oavsett vilket är han patologiskt oförmögen att skapa annat än konkursfärdiga bolag och förgrymmade investerare. det här kommer knappast vara sista hysset från den skojaren
Citera
2021-02-07, 00:46
Medlem
Johan Stael von Holstein är verkligen speciell.
Han har en uppfattning om Covid som matchar de värsta foliehattarna på Flashback.
I ett av hans senaste av många långa inlägg på hans Facebook skriver han ungefär att Sverige lägger ner alldeles för mycket pengar på att bekämpa Covid. De gamla har redan haft ett långt liv och kan nu dö. Vi måste tänka på barnen i Afrika!!!!!!!1111one
Samtidigt som han är med och stjäl miljarder av de fattigaste människorna i Afrika....
Det är svårt att veta om han trollar eller om han verkligen är så gränslöst korkad.
Citera
2021-02-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Vet inte, jag gillar von Holstein ändå på nåt vis.
Följer man hans track record så verkar han tämligen obegåvad. Men han har talets gåva och med hjälp av den så får han människor om och om igen att reagera just på detta sätt 'Vet inte, jag gillar von Holstein ändå på nåt vis. Klart vi kan investera lite pengar i ditt kommande projekt'..

Som säljare kunde han bli framgångsrik, bara han hölls sig borta från chefspositioner.
Citera
2021-02-07, 13:13
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Följer man hans track record så verkar han tämligen obegåvad. Men han har talets gåva och med hjälp av den så får han människor om och om igen att reagera just på detta sätt 'Vet inte, jag gillar von Holstein ändå på nåt vis. Klart vi kan investera lite pengar i ditt kommande projekt'..

Som säljare kunde han bli framgångsrik, bara han hölls sig borta från chefspositioner.
Hans styrka ligger väl i att lura i andra åt jobba för honom. För några år sedan lyckades han snacka till sig pengar för att börja bygga en social plattform där människor kunde dela text och foton och länkar... Då hade väl Facebook redan funnits i ett antal år? Och så där håller det på. Det finns tusentals som honom i Silicon Valley där "managers" sponsrar unga genier att utveckla programvaror och appar. Lyckas de tar han en bit av kakan. Jag har inte hört talas om något Holsteins team ska ha lyckats med de sista 25 åren.

Förrän nu? Tjänar han några pengar på det här pyramidspelet? Någon som vet? Förutsätter att han i så fall inte heller betalar en krona i skatt. Det är möjligen lite lättare att tvätta pengar i Afrika än i Europa?
Citera
2021-02-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hans styrka ligger väl i att lura i andra åt jobba för honom. För några år sedan lyckades han snacka till sig pengar för att börja bygga en social plattform där människor kunde dela text och foton och länkar... Då hade väl Facebook redan funnits i ett antal år? Och så där håller det på. Det finns tusentals som honom i Silicon Valley där "managers" sponsrar unga genier att utveckla programvaror och appar. Lyckas de tar han en bit av kakan. Jag har inte hört talas om något Holsteins team ska ha lyckats med de sista 25 åren.

Förrän nu? Tjänar han några pengar på det här pyramidspelet? Någon som vet? Förutsätter att han i så fall inte heller betalar en krona i skatt. Det är möjligen lite lättare att tvätta pengar i Afrika än i Europa?
Crowd1 påstår att de nu har 20 miljoner medlemmar. Den lägsta instatsen för medlemmar som vill tjäna pengar (dvs alla) är ca 1000 kr. 20 milj x 1000 kr = 20 miljarder.
Nu överdriver de säkert medlemsantalet en del, men det finns också betydligt dyrare medlemspaket. Så total har de säkert ändå dragit in miljardbelopp.

Liksom alla pyramidspel fördelas pengarna uppåt i pyramiden. Högst upp har vi grundaren och seriebedragaren Jonas Werner. Johans gode vän.

Du kan lita på att Johan har fått väldigt bra betalt för att agera CEO för världens största pyramidspel. Du kan också lita på att skattemyndigheten inte kommer få ett öre av dessa pengar då allt säkert finns i utländska bankkonton utan insyn för svenska myndigheter och/eller i anonyma kryptoplånböcker.
Citera
2021-02-07, 14:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Frida Boisens sju steg till framgång på sociala medier på Crowd1. Halleluja!

https://www.youtube.com/watch?v=Tp4q...ature=youtu.be
Att den kaninkokerskan skulle hoppa på ett pyramidspel känns helt naturligt.
Citera
2021-02-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att den kaninkokerskan skulle hoppa på ett pyramidspel känns helt naturligt.
Va fan...? Rennie Mirro som presenterar. Jag har alltid uppfattat honom och Karl Dyall som vettiga, hälsosamma sunda personer så hur i herrans namn har de hamnat i detta? 🥺
Citera
2021-02-07, 14:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Va fan...? Rennie Mirro som presenterar. Jag har alltid uppfattat honom och Karl Dyall som vettiga, hälsosamma sunda personer så hur i herrans namn har de hamnat i detta? 🥺
I TV-programmet visas ett inslag där man ser en rad artister från melodifestivalen. Jag är rätt skeptisk till att vare sig Holstein eller artisterna får sälja bilder från SVT. Därför tror jag många av dem inte har en aning om att de är med. Det känns som de bara klippt ihop en del random artister och visar upp dem. Kanske det är en väg att åtala dem?
Citera
2021-02-07, 14:38
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
I TV-programmet visas ett inslag där man ser en rad artister från melodifestivalen. Jag är rätt skeptisk till att vare sig Holstein eller artisterna får sälja bilder från SVT. Därför tror jag många av dem inte har en aning om att de är med. Det känns som de bara klippt ihop en del random artister och visar upp dem. Kanske det är en väg att åtala dem?

Det verkar som om Johan SvH inte längre vill fronta Crowd1, Blev lite besvärliga frågor om pyramidspel?

https://www.svd.se/lamnar-kritiserad...r-mycket-press

Han är säkert kvar i bakgrunden.

LL
Citera
2021-02-07, 14:51
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det verkar som om Johan SvH inte längre vill fronta Crowd1, Blev lite besvärliga frågor om pyramidspel?

https://www.svd.se/lamnar-kritiserad...r-mycket-press

Han är säkert kvar i bakgrunden.

LL
Efter något år slutar väl pengarna att vandra till de högsta nivåerna i ett sånt här upplägg? Så de har nog sugit ut det mesta av vad som var möjligt.
Citera
2021-02-07, 14:56
Medlem
Citat:
Det där är inte bilder från SVT. Det är från olika Crowd1 events där artisterna medverkar.
Artisterna är alltså betalda av Crowd1. De tar emot pengar som är stulna av fattiga och outbildade afrikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in