2006-05-22, 09:38
Medlem
jo visst fan är dem hårda
Citera
2006-05-22, 13:53
Medlem
Arcadias avatar
Sjukligt röj live, och av visst nostagliskt intresse på skiva. Ska bli intressant att höra det nya materialet
Citera
2006-05-22, 14:23
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Vad är problemet med att söka innan man postar en ny tråd?

http://www.flashback.org/showthread...hlight=kristet

Där är en av flera trådar om TKU.

Jag har till och med postat en bild från deras spelning i Köping i höstas.

http://img79.imageshack.us/img79/2817/pict00211en.jpg

Sorry mannen, jag är ganska ny och oerfaren på den här sidan, ska tänka på det i framtiden. Cheers.

Hur kan man inte älska deras texter?
Citera
2006-05-22, 15:25
Medlem
Dhraugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Jag har till och med postat en bild från deras spelning i Köping i höstas.

http://img79.imageshack.us/img79/2817/pict00211en.jpg

Oh, en till som var och såg dem i Köping. Den mäktigaste spelningen någonsin!
Citera
2006-05-22, 15:56
Medlem
Thrudvangs avatar
Har lyssnat igenom skiva några gånger nu och inte når det upp till den vanliga kristet klassen, inte i närheten ens i närheten . De låtar de gjort nyinspelningar på tycker jag att dom har förstört något brutalt. Den sköna trubadur-allsång-intevärldensbästamusiker är utbytt mot något tråkigt mera tekniskt praetorian shit. Praetorian är bra men inte är det såhär kristet ska låta!
Citera
2006-05-22, 16:37
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhraug
Oh, en till som var och såg dem i Köping. Den mäktigaste spelningen någonsin!

Det var min första och hittils enda spelning med dom jag sett, men grym var den. Var härligt att kunna komma så nära dom och få så bra kontakt, var ju inte mycket folk i den där lilla lokalen.

Då var du även en av dom få som fick höra låten "Himlen öppnar sig" så pass tidigt, sitter och lyssnar på nya skivan nu och kände igen den direkt.
Citera
2006-05-22, 17:33
Medlem
Läskigs avatar
Nya skivan verkar innehålla mindre bögsex och mer tal i tungor, passar mig bättre så det ser lovande ut...
Citera
2006-05-22, 20:26
Medlem
Schnauzers avatar
Hmm, lyssnar på skivan just nu. Är lite besviken faktiskt. Det kanske krävs lite mer tid för att jag ska gilla den. Hoppas det ivartfall.

Edit: Skivan har stigit i mina ögon, den är bra

P.s. Kul att plattan släpps på kristi himmelfärdsdag då Jesus återvände till himmelen eller vad det nu var med tanke på deras texter.
Citera
2006-05-23, 15:55
Medlem
Kristet är nostalgi som fan. Det är ett av få band som jag lyssnade på i min barndom som jag fortfarande lyssnar på idag. Funkar till allt.
Citera
2006-05-23, 16:04
Medlem
ischs avatar
Kristet är gamla festivalfavoriter som har hängt med sedan högstadiet. För vem har inte skrålat ikapp på qvinna eller bärs som bärs på hultsfreds leriga åker?
Citera
2006-05-24, 19:25
Medlem
roppans avatar
För er Stockholmare som missat det så spelar dom på Cafe44 imorgon i samband me släppet av "sieg halleluja" :character56:
Citera
2006-05-24, 20:16
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
För er Stockholmare som missat det så spelar dom på Cafe44 imorgon i samband me släppet av "sieg halleluja" :character56:
Fan vad schysst, nästan så att man skulle ta och gå!

Inlägg 2000! SIEG HALLELUJAH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in