2021-02-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tror ej att de riskerar RTs rykte för så lite. Att de skulle ljuga när de har det på film.
Hahahahaha!

Riskera RTs rykte att vara en propaganda kanal för kremel?

Hur blir man så naiv som dig?
Citera
2021-02-02, 20:48
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Låter det likadant när SVT sänder dessa eviga reportage om vilken nationalhjälte Navaljny är?
Hehe tro det eller ej men svt brukar vara mer balanserad i sin rapportering

Om du inte tror mig så studera rt:s rapportering under en dag och se om du inte upptäcker något tema

Ingen aning om han är en sån hjälte men helt klart så förtjänar han respekten efter hans återvändande till Ryssland ,
Citera
2021-02-02, 21:10
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Hahahahaha!

Det kostar pengar att sätta upp en TV kanal.
Om du tittat lite på RT, så upptäcker du att det är
svårt att hitta något tillfälle de ljugit.

De har insett att det man säger skall vara sanning.
Därav undviker man ämnen som man kan tvingas ljuga om.

Propaganda "One-o'-one".

Tex. CNN har brutit mot den grundregeln för många gånger.
Bästa jag sett på CNN senaste månaderna, var en gäst som sa att man
måste göra något åt alternativa medier. Då det finns enskilda indevider på youtube
som har fler tittare än CNN "on prime time"!
Citera
2021-02-02, 21:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Hahahahaha!

Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Om du inte tror mig så studera rt:s rapportering under en dag och se om du inte upptäcker något tema

Ingen aning om han är en sån hjälte men helt klart så förtjänar han respekten efter hans återvändande till Ryssland ,

Nu är inte det här en mediatråd, men om man förnekar Svt:s partiskhet, så bör man inte kasta en handgranat i ett glashus.

Han återvände enbart för att han visste att han skulle bli behandlad med silkesvantar. Det var hela hans strategi med att få hela världen att sätta en gloria på hans huvud. Nu kan han inte bara försvinna eller råka dö i finkan.
Citera
2021-02-02, 21:42
Bannlyst
Citat:

SVT är inte balanserat någonstans.

Kom igen, kolla bilderna som används:

https://sverigesradio.se/artikel/nav...5-ars-fangelse

https://sverigesradio.se/artikel/7548826

https://sverigesradio.se/artikel/7636857
Citera
2021-02-02, 22:03
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
SVT är inte balanserat någonstans.

Kom igen, kolla bilderna som används:

https://sverigesradio.se/artikel/nav...5-ars-fangelse

https://sverigesradio.se/artikel/7548826

https://sverigesradio.se/artikel/7636857

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu är inte det här en mediatråd, men om man förnekar Svt:s partiskhet, så bör man inte kasta en handgranat i ett glashus.

Han återvände enbart för att han visste att han skulle bli behandlad med silkesvantar. Det var hela hans strategi med att få hela världen att sätta en gloria på hans huvud. Nu kan han inte bara försvinna eller råka dö i finkan.
Nej det är ingen handgranat, utan frågan var om svt är mer balanserad än rt. Svar ja. Jag har ju följt ett antal olika nyhetskanaler under åratal så jag tror nog jag vet liiiite bättre än er. Ingen är 100%

Någonsin funderat på varför RT
1.) Är engelskspråkig
2.) Finns tillgänglig gratis på hotell i hela världen

Rt är inte värdelös men man måste hela tiden komma ihåg varför dem finns och vem som vill att vi ska konsumera deras nyheter
Citera
2021-02-02, 22:10
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Jaha?

Men vad ska man dra för slutsatser då?
Navalny var alltså bara en simpel landsförädare? Putin borde egentligen skicka honom till Gulag?
Det var den detaljen att han är oppositionsledare och sen det misslyckade mordförsöket som gör det hela lite mer intressant
Citera
2021-02-02, 22:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej det är ingen handgranat, utan frågan var om svt är mer balanserad än rt. Svar ja. Jag har ju följt ett antal olika nyhetskanaler under åratal så jag tror nog jag vet liiiite bättre än er. Ingen är 100%

1.) Är engelskspråkig

Rt är inte värdelös men man måste hela tiden komma ihåg varför dem finns och vem som vill att vi ska konsumera deras nyheter

Kul att du har gjort det i några år. Vissa av oss har gjort det liiiiiiiiiiiiiiiite längre än så. RT har en agenda, inget snck om den saken, men det finns flera fadäser de följt mer objektivt genom åren än vad Svt eller BBC gjort.

Att tro att Svt skulle vara fri från någon agenda är verkligen ett förnekande. Skillnaden är att få av oss vägrar inse att RT gör detsamma.
Citera
2021-02-02, 22:19
Bannlyst
Citat:

1.) Är engelskspråkig

Tack för klargörandet. Själv har jag bara följt en handfull nyhetskanaler i sisådär två månader. Innan dess visste jag inte vad "nyheter" var för något. Skönt att du är en trygg hamn för oss idioter.

1) För att Ryssland är en stormakt och engelskan är det internationella språket. Även SR finns på engelska.
2) se 1)

Självklart förstår jag att man alltid måste ta nyheter med en skopa salt, men narrativet är konstant att RT är bluff och båg och bara lögn. Säger RT att himlen är blå, så måste den vara grön för att Putin och trollfabriker sprutar novitjok överallt, medan alla andra nyhetskanaler är mer eller mindre trovärdiga.
Citera
2021-02-02, 22:21
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kul att du har gjort det i några år. Vissa av oss har gjort det liiiiiiiiiiiiiiiite längre än så. RT har en agenda, inget snck om den saken, men det finns flera fadäser de följt mer objektivt genom åren än vad Svt eller BBC gjort.

Att tro att Svt skulle vara fri från någon agenda är verkligen ett förnekande. Skillnaden är att få av oss vägrar inse att RT gör detsamma.
Jag har säkert varit otydlig på nåt sätt tycker inte svt är opartisk, menade bara att det man absolut inte bör göra är att ersätta svt med rt rakt av bara för att man har insett att svt har sina brister
Citera
2021-02-02, 22:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag har säkert varit otydlig på nåt sätt tycker inte svt är opartisk, menade bara att det man absolut inte bör göra är att ersätta svt med rt rakt av bara för att man har insett att svt har sina brister

Att mäta graderna i bias-helvetet känns inte så intressant. Det märkliga är att det ofta är samma usual supsects som dyker upp, medans folk verkar missa 90% av den mediala marknaden.

Just den här videon känns lite fringe och inget jag tar på allvar såvida det inte dyker upp något mer substantiellt.
Citera
2021-02-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det kostar pengar att sätta upp en TV kanal.
Om du tittat lite på RT, så upptäcker du att det är
svårt att hitta något tillfälle de ljugit.

De har insett att det man säger skall vara sanning.
Därav undviker man ämnen som man kan tvingas ljuga om.

Propaganda "One-o'-one".

Tex. CNN har brutit mot den grundregeln för många gånger.
Bästa jag sett på CNN senaste månaderna, var en gäst som sa att man
måste göra något åt alternativa medier. Då det finns enskilda indevider på youtube
som har fler tittare än CNN "on prime time"!
Åh herre gud vad naiv du är! Haha

RT news är finansierad av Ryska staten för att sprida desinformation om fientliga stater. Sverige är en fientlig stat till Ryssland.

Testa att söka på ”sweden” och du får upp endast upp extremt vinklade artiklar.

Skrämmande hur du kan svälja propaganda så lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in