2021-02-01, 23:48
Medlem
BuckshotBills avatar
Läste att Skandia (samma för alla banker?) har en årlig kostnad på 0,375% för kapitalförsäkring. Sist jag hade en kapitalförsäkring var det dyrare än 1%. Så länge man plussar lite år efter år så är ju dagens kapitalförsäkring en överlägsen sparform jämfört med t ex fondsparande med 30% vinstskatt (jag placerar inte för att förlora då kapitalförsäkring såklart är det sämre alternativet).
Eller har jag missat nåt?
Citera
2021-02-01, 23:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Läste att Skandia (samma för alla banker?) har en årlig kostnad på 0,375% för kapitalförsäkring. Sist jag hade en kapitalförsäkring var det dyrare än 1%. Så länge man plussar lite år efter år så är ju dagens kapitalförsäkring en överlägsen sparform jämfört med t ex fondsparande med 30% vinstskatt (jag placerar inte för att förlora då kapitalförsäkring såklart är det sämre alternativet).

Det beror på hur bra fonden går.
Citera
2021-02-01, 23:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Skatten för ISK och KF bestäms årligen i slutet av november, baserat på statslåneräntan.

För närvarande är skatten 0,375 procent, den lägst möjliga skatten.

Det finns över 9000 inlägg om kapitalskatter på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in