2021-02-01, 20:50
Medlem
Någon som ökat sig med hpguiden? Tror ni jag hinner lära mig en hel del tills det är dags att skriva provet om en månad
Citera
2021-02-01, 20:51
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Någon som ökat sig med hpguiden? Tror ni jag hinner lära mig en hel del tills det är dags att skriva provet om en månad

Kunskap kan du inte få för mycket av så fortsätt plugga. Vet inte hur Hpguiden är men att plugga på gamla HP prov hjälper också.
Citera
2021-02-02, 11:43
Medlem
not_reallys avatar
Citat:

Folk påstår att de ökar med hjälp av HPGuiden och andra hjälpmedel. Mycket av det man läser på nätet är dock marknadsföring för tjänsten.

Jag har frågat runt lite om varför folk köper HPGuiden och andra tjänster, och det gemensamma svaret är att det ökar deras driv och motivation att plugga och göra provet.
Dvs, det låter mer som att de ökar värdet av att plugga intensivt just för att de har lagt en stor summa på det(?)

Resten är att man förlitar sig på sådana som gjort provet utan att ha använt sig av en tjänst.

Iallafall,

- kolla i gamla matteböcker (finns på biblioteken, Matematik 2bc borde vara en utmärkt mattebok för högskoleprovet)
- läs böcker som har ett vidare vokabulär eftersom det är mycket ord/läsförståelse på provet,
- Gör gamla högskoleprov under tidspress.

Pluggar du 4-6 timmar per dag så kommer du garanterat göra bättre ifrån dig än om du inte pluggade.

Tänk först innan du lägger pengar på tjänster som man kanske egentligen inte behöver.
Minns jag rätt tar de mellan 10 000-15 000 kronor.

Senast jag gjorde provet var nog 10 år sedan ungefär, då hade jag gjort det totalt 3 gånger. Jag höjde mig med 0.1 varje gång, och pluggade alldeles för lite. I den takten hade jag betalat mindre för 1.8 än för en tjänst som gör att jag känner mig mer motiverad :')
Citera
2021-02-02, 12:18
Medlem
HP-guiden är rätt så bra. Man betalar i stort sett bara för strukturerad information då all info går att hitta på andra ställen egentligen, men med betydligt mer arbete.

Det kostar absolut inte 15k om du inte köper massa kurser av dem.
Om du finner det rimligt att du når önskat resultat inom en månad kan det vara värt det. Annars skulle jag vänta tills att köpa efter detta prov så får du mer tid att öva. Mvh
Citera
2021-02-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av not_really
Folk påstår att de ökar med hjälp av HPGuiden och andra hjälpmedel. Mycket av det man läser på nätet är dock marknadsföring för tjänsten.

Jag har frågat runt lite om varför folk köper HPGuiden och andra tjänster, och det gemensamma svaret är att det ökar deras driv och motivation att plugga och göra provet.
Dvs, det låter mer som att de ökar värdet av att plugga intensivt just för att de har lagt en stor summa på det(?)

Resten är att man förlitar sig på sådana som gjort provet utan att ha använt sig av en tjänst.

Iallafall,

- kolla i gamla matteböcker (finns på biblioteken, Matematik 2bc borde vara en utmärkt mattebok för högskoleprovet)
- läs böcker som har ett vidare vokabulär eftersom det är mycket ord/läsförståelse på provet,
- Gör gamla högskoleprov under tidspress.

Pluggar du 4-6 timmar per dag så kommer du garanterat göra bättre ifrån dig än om du inte pluggade.

Tänk först innan du lägger pengar på tjänster som man kanske egentligen inte behöver.
Minns jag rätt tar de mellan 10 000-15 000 kronor.

Senast jag gjorde provet var nog 10 år sedan ungefär, då hade jag gjort det totalt 3 gånger. Jag höjde mig med 0.1 varje gång, och pluggade alldeles för lite. I den takten hade jag betalat mindre för 1.8 än för en tjänst som gör att jag känner mig mer motiverad :')
Det kostar 2500kr. O då har man tillgång till det i några månader
Citera
2021-02-04, 22:41
Medlem
Citat:

Jag köpte Hp-guiden för 2 månader sedan och hade också lite tur med tanken på att jag placerades i den 2:a provtillfället, men har inte pluggat den senaste tiden. :/

Iaf. Jag tycker att den är bra om man verkligen pluggar och då kan man få mycket av det. De har många råd och rekommendationer och de lär dig hur du egentligen bör tänka vid olika avsnitt för att klara provet bättre/ få ökad chans till rätt svar. De har många övningar. Deras svenska/ engelska övningar består både av gamla nationella prov och deras egna övningar som de anser är relevanta för HP, även så gäller det för matten tror jag. De rekommenderar vilka artiklar du borde läsa och även rekommenderar de sidor som är mest relevanta för provet/ alltså de sidor som provet använder sig mest av. Efter varje övningsprov du gör, kommer provet att rättas direkt och alla dina resultat kommer att sparas för att du ska kunna följa din utveckling och att träna på uppgifter du inte kunde. För samtliga uppgifter finns svar och lösning och vissa av de är lösta på videoklipp.

Om du ska höja dig 0,2-0,3 poäng så kör på. Men vänta till nästa tillfälle om du ska höja dig mer. De har även en slags garanti om du betalar lite extra och den handlar om att du ska kunna få all pengar tillbaka om du har gjort en andel uppgifter ( tror det var 15 procent av deras uppgifter) och inte fått bättre resultat än ditt förra prov och plus att de betalar för ditt nästkommande prov.

Hoppas att detta är till hjälp och att du inte blev uttråkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in