Citat:
Ursprungligen postat av
soajet
Någon som ökat sig med hpguiden? Tror ni jag hinner lära mig en hel del tills det är dags att skriva provet om en månad
Folk påstår att de ökar med hjälp av HPGuiden och andra hjälpmedel. Mycket av det man läser på nätet är dock marknadsföring för tjänsten.
Jag har frågat runt lite om varför folk köper HPGuiden och andra tjänster, och det gemensamma svaret är att det ökar deras driv och motivation att plugga och göra provet.
Dvs, det låter mer som att de ökar värdet av att plugga intensivt just för att de har lagt en stor summa på det(?)
Resten är att man förlitar sig på sådana som gjort provet utan att ha använt sig av en tjänst.
Iallafall,
- kolla i gamla matteböcker (finns på biblioteken, Matematik 2bc borde vara en utmärkt mattebok för högskoleprovet)
- läs böcker som har ett vidare vokabulär eftersom det är mycket ord/läsförståelse på provet,
- Gör gamla högskoleprov under tidspress.
Pluggar du 4-6 timmar per dag så kommer du garanterat göra bättre ifrån dig än om du inte pluggade.
Tänk först innan du lägger pengar på tjänster som man kanske egentligen inte behöver.
Minns jag rätt tar de mellan 10 000-15 000 kronor.
Senast jag gjorde provet var nog 10 år sedan ungefär, då hade jag gjort det totalt 3 gånger. Jag höjde mig med 0.1 varje gång, och pluggade alldeles för lite. I den takten hade jag betalat mindre för 1.8 än för en tjänst som gör att jag känner mig mer motiverad :')