2021-03-25, 02:12
Medlem
dialektikers avatar
Louise Edlind Saltkråkan, lever tydligen fortfarande 74 år.
Citera
2021-03-25, 02:39
Medlem
Det är väl inte förvånansvärt att människor i åldern 70-85 år fortfarande lever?
Förvånansvärt är väl i så fall Drottning Elisabeth och hennes man Prins Philip, som båda snart fyller 100 år.
Citera
2021-03-25, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det är väl inte förvånansvärt att människor i åldern 70-85 år fortfarande lever?
Förvånansvärt är väl i så fall Drottning Elisabeth och hennes man Prins Philip, som båda snart fyller 100 år.
Beror väl på hur man tolkar frågeställningen. Att drottning Elizabeth är vid liv vet man väl eftersom hon syns och nämns ofta, skulle hon gå bort skulle man ju ha märkt det kan man tycka.

Dock hade jag faktiskt så dålig koll att jag blev en smula förvånad häromdagen av att prins Philip levde. Fast jag har väl visserligen aldrig riktigt haft koll på vem det är heller.

Jag såg precis Richard Dawkins i ett Bill Maher-klipp. Det kändes lite oväntat. Var tvungen att googla och se om jag missuppfattade något. Har tänkt att han var igång mitten/andra halvan av 1900-talet och skulle han fortfarande varit vid liv så skulle han gjort mer väsen av sig. Men han fyller 80 imorrn (!). Ingen anmärkningsvärd ålder men förvånade mig som sagt ändå.
Citera
2021-03-25, 05:33
Medlem
Den amerikanske skådespelaren Norman LLoyd från bla hitchcock's sabotör och döda poeters sällskap lever, endast 107 år ung. Syntes senast i filmen trainwreck från 2015
Citera
2021-03-25, 11:26
Medlem
Ördögs avatar
Vi som var tonåringar under tiden före internet- och Playstationexplosionen hade bara ett fåtal sätt att stimulera vårt behov av spänning. Dit hörde läsning av spionromaner och thrillers. I december i fjol dog John le Carré nästan 90 år gammal. Kanske någon i samband med det noterade, att några andra av genrens brittiska mästare fortfarande lever, och är i samma ålder.

Jack Higgins, eller Harry Patterson som han egentligen heter, känd för i synnerhet The Eagle has Landed / Örnen har landat, men även för Dödens agent, Biktfadern, Domens dag, Exocet med fler rafflande titlar, är 91 år.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Higgins

Len Deighton, författare av bland annat spiontrilogin Byte i Berlin, Möte i Mexico och Lösning i London, fyllde 92 i februari. Han har även skrivit historiska verk och kokböcker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Len_Deighton
https://www.deightondossier.net/

Och Frederick Forsyth, som gav oss The Day of the Jackal / Schakalen, The Dogs of War / Krigshundarna, The Odessa File / Täcknamn Odessa och många andra oförglömliga upplevelser, är "bara" 82 år.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frederick_Forsyth
Senast redigerad av Ördög 2021-03-25 kl. 12:03.
Citera
2021-03-25, 11:33
Blir alltid lika förvånad över att Diana Ross är vid liv, känns som en sådan som levt för längesedan och dött för längesedan.
Citera
2021-03-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu läser jag lite noggrannare. Man ska ha trott att de dött för att de varit borta från rampljuset.
Karin Falck är 89 och lever fortfarande.

Hoppas att Karin får vara med länge till. Hon har en underbar röst, en röst i klass med Kicki Engerstedt och Alicia Lundberg. De två sistnämnda tyvärr avlidna.
Citera
2021-03-25, 15:01
Bannlyst
Inga Landgré är väl ingen jättekändis, men att en skådespelerska som hade huvudrollen i Ingmar Bergmans första film som regissör, Kris, fortfarande lever är ju fantastiskt. Hon fyller 94 år i augusti. Spelade för övrigt i en film så sent som 2019.
Citera
2021-03-25, 19:14
Medlem
St. Pinocchios avatar
Målle Lindberg - zigenarpredikanten

Don King , Mogens Palle - Boxningspromotorer

Joseph ”God's rottweiler” Ratzinger - Pontifex emeritus

Carl Uno Sjöblom - Siste överlevande från Mosebackemonarki

Birgitta Dahl - Röda Khmerernas representant på talmansposten
Citera
2021-03-25, 23:13
Medlem
stone_sleepers avatar
Från 2018, hoppas hon fortfarande lever, hittar inte nån info om att hon dött.
TWO churchgoers with a combined age of 183 have overtaken two others to become the oldest couple to be married in the UK, it is thought.

Margaret James, aged 92, married Rob Cave, aged 91, in Wimborne Minster, Dorset, last Friday afternoon.
https://www.churchtimes.co.uk/articl...weds-in-the-uk

Hon är inte jättekänd men var med i alla fall i David Leans klassikern Brief Encounter (Kort möte) från 1945. Hon hette Margaret Barton då. Hon spelade den unga kvinnan som jobbade på järnvägscaféet där en stor del av filmen utspelar sig.
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-03-25 kl. 23:20.
Citera
2021-03-25, 23:21
Medlem
Mel Brooks (Det våras-filmerna) trodde jag dött för typ 20år sen. Fyller 95 senare i år.

Spaceballs. Det var grejer det.
Citera
2021-03-26, 06:27
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Mel Brooks (Det våras-filmerna) trodde jag dött för typ 20år sen. Fyller 95 senare i år.

Spaceballs. Det var grejer det.

Kultrullen Blazing Saddles ligger på min top 7 lista fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in