2021-03-15, 13:14
Vilka hnger p lset imorgon nr
deklarationen ppnar fr signering
Citera
2021-03-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Vilka hnger p lset imorgon nr
deklarationen ppnar fr signering
Det finns ju ingen strre anledning att hnga p lset fr att godknna sin deklaration. Man fr ju inte pengarna tidigare fr det. Huvudsaken r att det grs senast 30:e mars om man vill f terbringen i april.
Citera
2021-03-15, 13:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
Fr tillbaka 19.600:-
Bra eller dligt?

Bra p s vis att det trillar in nstan 20k...bara sdr r alltid trevligt.

Dligt r vl att jag "lnat ut" dessa pengar, vs att jag ftt 1800:- mer p fickan/mnad.
Citera
2021-03-15, 13:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Fr tillbaka 19.600:-
Bra eller dligt?

Bra p s vis att det trillar in nstan 20k...bara sdr r alltid trevligt.

Dligt r vl att jag "lnat ut" dessa pengar, vs att jag ftt 1800:- mer p fickan/mnad.

Givetvis dligt, precis som du sjlv skriver. Du har utan ersttning/rnta lnat ut pengar till staten. Givet antagandet att det inte finns ngra arbitrage p finansmarknaden (vilket r ett felaktigt antagande, men lt oss gra det) s r det optimalt att ha en restskatt p 29 999,99 kr. P s vis fr du det omvnda lget, lna gratis av staten fram till brjan av maj.
Citera
2021-03-15, 14:59
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Deklarationen har smygppnat! Skickade just in min.
Citera
2021-03-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Deklarationen har smygppnat! Skickade just in min.

Nu har man deklarerat
Citera
2021-03-15, 17:42
Medlem
S det r inga problem med att bara godknna deklarationen och skicka in denna och gra avdragen i efterhand?

Skall f ytterligare 3k fr reseavdrag och att jag r kontaktperson, men tar grna frst de 22k jag skall f tillbaka och slnger in p brsen och de vriga 3k i sommar.
Citera
2021-03-15, 18:04
Medlem
whoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
S det r inga problem med att bara godknna deklarationen och skicka in denna och gra avdragen i efterhand?

Skall f ytterligare 3k fr reseavdrag och att jag r kontaktperson, men tar grna frst de 22k jag skall f tillbaka och slnger in p brsen och de vriga 3k i sommar.

Det r fullt mjligt att godknna deklarationen nu, f slutskattebesked + terbring och sen begra omprvning fr att du "glmt" dina avdrag.
Citera
2021-03-15, 19:16
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Givetvis dligt, precis som du sjlv skriver. Du har utan ersttning/rnta lnat ut pengar till staten. Givet antagandet att det inte finns ngra arbitrage p finansmarknaden (vilket r ett felaktigt antagande, men lt oss gra det) s r det optimalt att ha en restskatt p 29 999,99 kr. P s vis fr du det omvnda lget, lna gratis av staten fram till brjan av maj.

Strax ver 50k i restskatt blev det fr min del. Deklarerat och klart.
Citera
2021-03-15, 19:23
Medlem
Ngon som vet hur Skatteverket gr igenom deklarationerna?

Grs det manuellt av handlggare?
Citera
2021-03-15, 19:32
Medlem
utan.att.stannas avatar
Br man uppge att man hyrt ut under ret? Risken att torska ligger vl i om de kontrollerar om ngon annan varit skriven i min bostadsrtt? Eller? Det r det ingen som har. De hade bara eftersnd post.
Citera
2021-03-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Br man uppge att man hyrt ut under ret? Risken att torska ligger vl i om de kontrollerar om ngon annan varit skriven i min bostadsrtt? Eller? Det r det ingen som har. De hade bara eftersnd post.

Skatteverket har ju gtt ut med att de kontrollerar uthyrning extra i r. https://www.skatteverket.se/omoss/pr...91420936b.html

r det inte lite dumt att ta risken just med uthyrningsinkomst just i r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in