• 1
  • 2
2021-02-01, 13:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Alla dom bevis som finns för livet efter döden och gud är egentligen skapat av utomjordingar.

Finns väl inga bevis från livet efter döden?

Citat:
Det känns som den mest logiska förklaringen till bevisen som folk har.

Återigen. Ingen har några bevis. Allt som finns är teorier. Alla har dessutom olika teorier vilket är märkligt för eftersom det verkligen fanns ett liv efter döden och som kan minnas i Livet, så borde samtliga berättelser vara samstämmiga.

Citat:
1.Många människor kan se andar och även prata med dessa

Schizofreni kan te sig på det sättet.

Citat:
2. En del påstår att dom har återvänt från himlen när dom har dött.

Hallucinationer är vanliga vid nära döden-upplevelser.

Citat:
3. Vissa barn påstår att dom har levt ett annat liv.

Före- eller efter de fått ledande frågor om det?

Citat:
4. En del har drömmar som sticker ut som bevis för livet efter döden ex sanndrömnar eller träffat döda familjemedlemmar.

Man drömmer om det man tänker mest på om dagarna. När en nära anhörig gått bort så upptager de ofta en stor procentandel av ens tankeverksamhet, varpå man sedan drömmer om denne.

Citat:
5. En del har träffat eller pratat med gud.

Jag vill se deras medicinska journaler innan jag tror på det.

Citat:
Vad tror ni om denna teorin?

Att du gått vilse från (FB) Ufologi
Citera
2021-02-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Man syftar till " (intelligent) varelse från annan planet " med att använda begreppet utomjording.
Vilket inte är logiskt någonstans alls att en varelse likt oss har skapat oss.
Det är alltså fel att kalla ande varelser för utomjordingar då det är ett annat system gällande andevärlden, så länge man inte är mormon som tror att änglar och demoner osv kommer ifrån en annan planet bokstavligen.

I min teori så menar jag inte att vi är skapade av utomjordingar även om så skulle kunna vara fallet.
Jag menar dom bevis som religiösa har är experiment gjorda av utomjordingar.
Citera
2021-02-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Återigen. Ingen har några bevis. Allt som finns är teorier. Alla har dessutom olika teorier vilket är märkligt för eftersom det verkligen fanns ett liv efter döden och som kan minnas i Livet, så borde samtliga berättelser vara samstämmiga.

Schizofreni kan te sig på det sättet.

Hallucinationer är vanliga vid nära döden-upplevelser.

Före- eller efter de fått ledande frågor om det?

Man drömmer om det man tänker mest på om dagarna. När en nära anhörig gått bort så upptager de ofta en stor procentandel av ens tankeverksamhet, varpå man sedan drömmer om denne.

Jag vill se deras medicinska journaler innan jag tror på det.

Att du gått vilse från (FB) Ufologi

🤣🤣🤣
Jag säger inte jag tror på dessa bevis utan att religiösa gör det.
Sen att se och prata med andar är ingen teori utan bevis.

Jag vill inte kalla dessa psykiskt sjuka då dom är normala i övrigt.

Jag gillar diskutera olika teorier och det här en av dom som känns mest logisk.

Jag kände en gravt alkoholist och han gick därifrån till nykter efter har träffat gud. Han slutade omgående.
Jag har träffat många alkoholister och ingen av dom kan bara sluta rakt upp och ned, det kan dessutom vara farligt.
Jag tyckte det var rätt intressant, dessutom från icke kristen till helt plötsligt kristen
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2021-02-01 kl. 13:48.
Citera
2021-02-01, 13:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
🤣🤣🤣
Sen att se och prata med andar är ingen teori utan bevis.

Varför kan då bara vissa människor göra det, och bara om de först mentalt konditionerats till att tänka på ett visst sätt?

Citat:

Jag vill inte kalla dessa psykiskt sjuka då dom är normala i övrigt.

Även seriemördare "är som alla andra" offentligt. För att inte tala om oss Pedofiler..

Citat:

Jag gillar diskutera olika teorier och det här en av dom som känns mest logisk.

And that's why you're in the wrong subsection of the forum..
Religion har ingenting att göra med Logik.

Citat:

Jag kände en gravt alkoholist och han gick därifrån till nykter efter har träffat gud. Han slutade omgående.

En mer trolig teori är att han undermedvetet velat sluta i många år, och att hans hjärna till slut under ett av de mer livsfarliga rusen manifesterat precis det han behövde för att nå resonans mellan sitt undermedvetna och sitt medvetna jag.

Citat:

Jag har träffat många alkoholister och ingen av dom kan bara sluta rakt upp och ned, det kan dessutom vara farligt.

och du menar att Gud inte bara har visat sig för dem, utan även modifierat deras kroppar rent fysiskt så att de kan klara av en avtänding utan problem?

Citat:

Jag tyckte det var rätt intressant, dessutom från icke kristen till helt plötsligt kristen

Även det är en motsägelse av rang eftersom Religion ju är skapad av människan och inte Gud. Om något så borde han väl i så fall ha blivit Buddhist efter sitt möte med Gud? Definitivt borde han inte blivit kristen i alla fall, såvida det inte i själva verket var Djävulen utklädd i Gudkläder som han mötte.

Att konvertera till kristendom är som att frivilligt lägga sig under en förbannelse.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-02-01 kl. 14:39.
Citera
2021-02-01, 14:43
Medlem
Citat:
Varför kan då bara vissa människor göra det, och bara om de först mentalt konditionerats till att tänka på ett visst sätt?

Även seriemördare "är som alla andra" offentligt. För att inte tala om oss Pedofiler..

And that's why you're in the wrong subsection of the forum..
Religion har ingenting att göra med Logik.

En mer trolig teori är att han undermedvetet velat sluta i många år, och att hans hjärna till slut under ett av de mer livsfarliga rusen manifesterat precis det han behövde för att nå resonans mellan sitt undermedvetna och sitt medvetna jag.

och du menar att Gud inte bara har visat sig för dem, utan även modifierat deras kroppar rent fysiskt så att de kan klara av en avtänding utan problem?

Även det är en motsägelse av rang eftersom Religion ju är skapad av människan och inte Gud. Om något så borde han väl i så fall ha blivit Buddhist efter sitt möte med Gud? Definitivt borde han inte blivit kristen i alla fall, såvida det inte i själva verket var Djävulen utklädd i Gudkläder som han mötte.

1. Ingen aning varför vissa kan se, jag önskar jag hade den förmåga.
Enda bevis jag personligen har haft är skumma grejer som händer, 1 konstig dröm och 1 sömnparalys.
Inget som jag tolkar som hard core bevis för något 🙄🤔

2. Vadå vi pedofiler 😂🤣 Jag är inte pedofil, du måste tolkat något inlägg från mig extremt fel. Eller utgick du dig från dig själv när du skriv oss.

3.Har ingen hur det funkar hur någon bara kan sluta, eller varför han helt plötsligt blir djup kristen efter har pratat med gud.

4.jag tror också att religioner är skapad av människor och inte av gud.

4.klart att man kan finna logik i allt. Jag gillar inte att dum förklara alla rakt av bara för dom tror på udda grejer.
Jag försöker istället hitta en logisk förklaring istället för att kalla dom psykiskt sjuka.
Citera
2021-02-01, 18:38
Medlem
Sun Rulers avatar
Från religion till ufologi m.m. /Moderator
Citera
2021-02-01, 18:41
Avstängd
TwoThousands avatar
Rättelse till denna tråden innan den blir tagen på allvar av någon med mindre kunskap och erfarenhet av ämnet.

Utomjordingar är djävulen som försöker manipulera vilseledda och ljuga för människor att lämna den levande Gud bakom sig genom att försöka ersätta den.

Då var ämnet besvarat på ett korrekt sätt.

Frågor på det?

Citat:
Ateism...

Du är i fel del av forumet, du är fel person att diskutera det här ämnet.

Gör inte om samma misstag.
Folk gör narr av dig för din okunskap..
Senast redigerad av TwoThousand 2021-02-01 kl. 18:48.
Citera
2021-02-20, 01:55
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Alla dom bevis som finns för livet efter döden och gud är egentligen skapat av utomjordingar.

Det känns som den mest logiska förklaringen till bevisen som folk har.
Att utomjordingar gör tester på oss genom att framkalla alla dessa bevis.
Så tror många idag, men tänk efter ett varv till.

Hur troligt är det att några varelser kan resa till oss från andra solsystem eller galaxer, när det tar 50 år för ljuset att komma hit från de närmaste?
Det är helt orimligt!

Det är lättare att tro att övernaturliga varelser kan förflytta sig genom universum på sätt som med naturens fysiska lagar är omöjligt.

Vi får inte besök av UFOn, vi får besök av gudar.
Citera
2021-02-20, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Så tror många idag, men tänk efter ett varv till.

Hur troligt är det att några varelser kan resa till oss från andra solsystem eller galaxer, när det tar 50 år för ljuset att komma hit från de närmaste?
Det är helt orimligt!

Om du ska prata om rimligt/orimligt bör du inte ljuga. Antingen har du väldigt dålig koll på stjärnor eller dålig koll på ljusets hastighet.
Det närmsta solsystemet vi känner till i förhållande till vårt solsystem är Alpha Centauri. Det ligger 4,37 ljusår bort, d.v.s att det tar ljuset 4,37 år att färdas därifrån till oss. Inte 50 år.
Citera
2021-02-22, 22:53
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBelief
Om du ska prata om rimligt/orimligt bör du inte ljuga. Antingen har du väldigt dålig koll på stjärnor eller dålig koll på ljusets hastighet.
Det närmsta solsystemet vi känner till i förhållande till vårt solsystem är Alpha Centauri. Det ligger 4,37 ljusår bort, d.v.s att det tar ljuset 4,37 år att färdas därifrån till oss. Inte 50 år.

Tycker du att det är rimligt att tro att några levande varelser kan bygga en teknologi som gör att de klarar av en resa 4,37 år i ljusets hastighet?

Nä, det är mindre utmanande för tanken att tro att gudar/andeväsen kan röra sig mellan galaxer och världar ögonblickligt när de vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in