Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
🤣🤣🤣
Sen att se och prata med andar är ingen teori utan bevis.
Varför kan då bara vissa människor göra det, och bara om de först mentalt konditionerats till att tänka på ett visst sätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag vill inte kalla dessa psykiskt sjuka då dom är normala i övrigt.
Även seriemördare "är som alla andra" offentligt. För att inte tala om oss Pedofiler..
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag gillar diskutera olika teorier och det här en av dom som känns mest logisk.
And that's why you're in the wrong subsection of the forum..

Religion har ingenting att göra med Logik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag kände en gravt alkoholist och han gick därifrån till nykter efter har träffat gud. Han slutade omgående.
En mer trolig teori är att han undermedvetet velat sluta i många år, och att hans hjärna till slut under ett av de mer livsfarliga rusen manifesterat precis det han behövde för att nå resonans mellan sitt undermedvetna och sitt medvetna jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag har träffat många alkoholister och ingen av dom kan bara sluta rakt upp och ned, det kan dessutom vara farligt.
och du menar att Gud inte bara har visat sig för dem, utan även modifierat deras kroppar rent fysiskt så att de kan klara av en avtänding utan problem?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag tyckte det var rätt intressant, dessutom från icke kristen till helt plötsligt kristen
Även det är en motsägelse av rang eftersom Religion ju är skapad av människan och inte Gud. Om något så borde han väl i så fall ha blivit Buddhist efter sitt möte med Gud? Definitivt borde han inte blivit kristen i alla fall, såvida det inte i själva verket var Djävulen utklädd i Gudkläder som han mötte.
Att konvertera till kristendom är som att frivilligt lägga sig under en förbannelse.