2021-01-31, 20:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vem fan har inte druckit sig full på folkisar ? Klassiker när man var ung ju, o ja, det funkar alldeles utmärkt.
2021-01-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aGNostradamus
Frysdestillation. Tror inte det funkar på så lite alkohol.

2 styck 3,5% öl är samma som en 7.0%

Skål.
Kan fungera om du häller ölen i en bunke och kollar till den då och då för att skopa av islagret som bildas ovanpå.

Edit: Och ja som ovanstående säger, klart som fan det går att bli packad på trefemmor, det bästa är dock om du har något lite starkare att grunda med.
2021-01-31, 21:04
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Beror väl på om du skulle bli berusad av två flaskor vitt vin. De flesta skulle bli det fast inte as kalas. Det är samma alkohol i det som i 4 folköl. Mycket nocebo om folköl, man tror att man inte kan bli full, då blir man inte det heller.

Vad fan menar du? Vitt vin ligger ofta kring 13 procent. 140 cl 13 % dryck är lika mycket alkohol som 200 cl 3,5 %?
2021-01-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Kan fungera om du häller ölen i en bunke och kollar till den då och då för att skopa av islagret som bildas ovanpå.

Edit: Och ja som ovanstående säger, klart som fan det går att bli packad på trefemmor, det bästa är dock om du har något lite starkare att grunda med.

Jo börja med ngt starkt och sen plana ut med 3,5or är väl att föredra men nu hade ts inget starkt tyvärr
2021-01-31, 21:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Beror givetvis på hur pass tolerant du är. Men drar man i sig ett sexpack 3,5 på två timmar så tror jag nog att de flesta känner av det. Full blir man nog inte, men lite mysig.
2021-01-31, 21:09
Medlem
Jango-fetts avatar
Jag sitter och dricker 3.5or nu. Funkar ok att bli lite småberusad på
2021-01-31, 21:58
Medlem
Vagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vem fan har inte druckit sig full på folkisar ? Klassiker när man var ung ju, o ja, det funkar alldeles utmärkt.
Eftersom jag egentligen inte är ett fan av öl så har jag aldrig testat det tidigare men sitter och dricker den sjätte nu tillsammans med diazepam och det värmer.
2021-01-31, 22:09
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
blir du full på 3 st 7,0r är det lönt.
Jag hade dubblat dosen.
Skaka ölen och öppna flera samtidigt och häll upp i en tillhållare så att du inte blir mätt av all kolsyra.

Hur tänker du här?

Till TS, ja. Brukar själv dra i mig 10st på 2 timmar, mysigt salongsberusad.
2021-01-31, 22:17
Medlem
Doktordonkas avatar
Om man inte dricker så mycket i övrigt och om man dricker ett sexpack på fastande mage så uppnår man en viss fylla. Men tja, lite desperat är det ju

För övrigt. Kommer att tänka på för ett par år sedan, kompis på besök över lite mat, och så en 2.8%f folkis till. Tyckte att...det var som fanken, blev jag inte lite påverkad av den här, men tänkte sedan att det är säkert bara jag som inbillar mig för att jag var så otroligt hungrig. Efter att ha öppnat andra ölen säger kompisen utan att jag nämnt det för honom "duuu, det kan fan inte vara 2.8% i de här, de måste vara felmärkta eller nått, jag känner mig smådragen".

Så troligen ett paket med starköl som råkat åka på fel etikett eller nått. Rät mycket överraskning över det! (Jo, har läst om att det hänt sisådär tio år tidigare, och att butiken satt upp lappar om "ölen återkallas", men inte en jävel kommer tillbaka med några öl....av förklaring).
2021-01-31, 22:17
Medlem
Köp vaniljextrakt också. 50ml innehåller 35% alkohol. Som en shot alltså. Späd ut två i två eller sex av dina 500ml 3.5or. Dyrt, men fungerar i krig eller på söndagar, om man nu vill bli full.
2021-01-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vad fan menar du? Vitt vin ligger ofta kring 13 procent. 140 cl 13 % dryck är lika mycket alkohol som 200 cl 3,5 %?

Skulle vilja se den där ekvationen, undrar om han är lite berusad kanske?
2021-01-31, 22:20
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Köp vaniljextrakt också. 50ml innehåller 35% alkohol.

Hur blir man av med vaniljsmaken då? Rätt outhärdligt skarp i såndär koncentration. Mixa med cola eller?

Man har ju gått och sneglat lite på de där "fikon i cognac" som finns i butiken. Men är det verkligen alkohol alltså cognac de är inlagda i? Dyra jävla burkar, typ 90:- för en så har inte testat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in