Citat:
Ursprungligen postat av
Parongatan
En anhörig till familjen som postat inlägget, skrev en kommentar under inlägget:
"Jag har också ringt polisen. De skulle prata med lokalpolisen för att SE..!? om de kan skicka någon patrull!!
Dessa skitungar trakasserar inte bara boendet och Emelie. De vägrar gå av bussar, ställer sig i dörren så bussen inte kan köra. Sparkar, spottar och gapar.
De går in på ICA-Maxi i Angered, öppnar drickor, äter mat och godis springer ut sedan, naturligtvis utan att betala.
Jag rinde även till P4, men det verkar inte finnas något nyhetsvärde i detta!!
Tydligen viktigare att rapportera om fotboll och stans godaste semla!
Jag är så satans arg! Kommer att fortsätta driva det här, ska ringa polisen igen i eftermiddag till att börja med."
Märkligt det här. Samtidigt är det "
ett allvarligt angrepp mot demokratin" om någon kastar glåpord efter politiker offentligt eller tårtar dem. Då är det fog för polisiära insatser och skrivs till förbannelse.
Hade angreppen skett mot överklassen i Djursholm eller mot en kändis hade det såklsrt varit viktigt för rättsapparaten att markera mot ofoget. Jävla hyckleri.
Skjuta raketer mot folk borde gå under försök till grov misshandel. Trackasserar de dessutom personal så utsätter de både personalen och de funktionsutsatta för fara. Jävla as som gör så.