Klart du ska börja, utan snus försmäktar du på denna ö.
Anser mig själv vara introduktionsexpert, har tre gedigna snusare på samvetet och har sett till att flertalet som slutat dragits ned i träsket igen.
I början kommer det inte finnas någon tidsgräns, spotta ut så fort du mår det minsta lilla illa eller att det börjar rinna och stickas i halsen. Du kommer vänja dig och komma upp snabbt i tid.
Precis som många andra föreslagit i tråden röstar jag också på ett smaksatt snus, som att ha lite godis under läppen. Alla tobaksfria varianter har roliga smaker, är inte särskilt starka och prillorna är slim (jag som har snusat i 10 år tycker dock att dom är vidriga och smakar blekmedel, men det är bara för att jag har något att jämföra med). Ta något med lite smak, valfri xr funkar också bra, undvik allt som heter strong. Sen när du lär dig kombinera snus med din månadsöl, då kommer magi uppstå.
Själv lärde jag mig snusa rapé med limesmak (finns tyvärr inte kvar, riktigt vidrigt snus men samtidigt begärligt på fyllan) och sedan övergick det till kronan vit. Idag snusas det mesta, har ofta någon strödosa med något "roligt" snus men har starkare general som go to.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Hamleys

Trolldeg är ett bra nybörjarsnus.
Du kan också sluta med trolldegen när du vill känna dig basic igen
Det är inte lika lätt att sluta snusa tobak, om du vill återgå till att känna dig basic igen

Jo, det var jättekul faktiskt.