• 2
  • 3
2021-01-30, 15:46
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelMalen
Jag är 32 år.
Jag har typ inga "laster" i livet. Bara kaffe som jag visserligen är tungt beroende av.

Jag är vegan, dricker nästan inte alkohol, max ett glas vin eller öl per månad. Röker inte. Knarkar inte osv.

Jag är relativt hälsosam, tränar några gånger per vecka.

Jag har fru och barn. Bor i ett radhus i en medelklassförort.

Jag är så jävla basic och standard. Jag är tråkig som fan.

Hade cannabis varit lagligt i Sverige så hade jag absolut rökt cannabis. Bodde i Kanada när jag var i mina övre tonår och där röktes det på friskt.

Men jag vill inte göra något olagligt. Så därför funderar jag på att börja snusa. Är så trött på att vara så jävla basic.

Jag fattar att det är ohälsosamt och sådär och kostar pengar men ärligt talat så struntar jag i det. Så avböjer vänligen alla kommentarer om att det bara är negativt att börja snusa.

Önskar med den här tråden få svar på följande frågor;

1. Vad är ett bra nybörjarsnus.
2. Hur länge ska snuset vara inne i början (första veckorna) utan att må illa/spy/bli snurrig av det? (Hatar att kräkas..)
3. Finns det något snus med låg nikotinhalt?

Tackar på förhand.
Valfritt "White"-snus bör passa dig.
Citera
2021-01-30, 17:11
Medlem
Surfa in på valfri sida som kränger snus, brukar ofta stå nikotinhalt.
Sen är det bara att prova sig fram, lycka till!

Dyngar med några förslag.
www.snus2.se
www.nettotobak.com
Citera
2021-01-30, 17:19
Medlem
Klart du ska börja, utan snus försmäktar du på denna ö.

Anser mig själv vara introduktionsexpert, har tre gedigna snusare på samvetet och har sett till att flertalet som slutat dragits ned i träsket igen.

I början kommer det inte finnas någon tidsgräns, spotta ut så fort du mår det minsta lilla illa eller att det börjar rinna och stickas i halsen. Du kommer vänja dig och komma upp snabbt i tid.
Precis som många andra föreslagit i tråden röstar jag också på ett smaksatt snus, som att ha lite godis under läppen. Alla tobaksfria varianter har roliga smaker, är inte särskilt starka och prillorna är slim (jag som har snusat i 10 år tycker dock att dom är vidriga och smakar blekmedel, men det är bara för att jag har något att jämföra med). Ta något med lite smak, valfri xr funkar också bra, undvik allt som heter strong. Sen när du lär dig kombinera snus med din månadsöl, då kommer magi uppstå.

Själv lärde jag mig snusa rapé med limesmak (finns tyvärr inte kvar, riktigt vidrigt snus men samtidigt begärligt på fyllan) och sedan övergick det till kronan vit. Idag snusas det mesta, har ofta någon strödosa med något "roligt" snus men har starkare general som go to.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Trolldeg är ett bra nybörjarsnus.
Du kan också sluta med trolldegen när du vill känna dig basic igen
Det är inte lika lätt att sluta snusa tobak, om du vill återgå till att känna dig basic igen

Jo, det var jättekul faktiskt.
Citera
2021-01-30, 17:59
Medlem
Citat:
Jag är 32 år.
Jag har typ inga "laster" i livet. Bara kaffe som jag visserligen är tungt beroende av.

Jag är vegan, dricker nästan inte alkohol, max ett glas vin eller öl per månad. Röker inte. Knarkar inte osv.

Jag är relativt hälsosam, tränar några gånger per vecka.

Jag har fru och barn. Bor i ett radhus i en medelklassförort.

Jag är så jävla basic och standard. Jag är tråkig som fan.

Hade cannabis varit lagligt i Sverige så hade jag absolut rökt cannabis. Bodde i Kanada när jag var i mina övre tonår och där röktes det på friskt.

Men jag vill inte göra något olagligt. Så därför funderar jag på att börja snusa. Är så trött på att vara så jävla basic.

Jag fattar att det är ohälsosamt och sådär och kostar pengar men ärligt talat så struntar jag i det. Så avböjer vänligen alla kommentarer om att det bara är negativt att börja snusa.

Önskar med den här tråden få svar på följande frågor;

2. Hur länge ska snuset vara inne i början (första veckorna) utan att må illa/spy/bli snurrig av det? (Hatar att kräkas..)

Tackar på förhand.

Gör eget snus! Läs på före så kommer du få kanonsnus som du kan smaksätta hur du vill. Då är du jävligt mycket mindre basic än folk som köper påsar pris på affären.

Nu är det väl 25 år sen jag tog min första snus, men jag vill minnas att det inte tog många minuter innan nikotinet slog på och jag knappt kunde stå. Dock aldrig spytt av snus.
Citera
2021-01-30, 22:19
Medlem
Zionistreport97s avatar
Det är miniportioner som gäller om man vill ha lite nikotin. Dessvärre är priset per snus jävligt högt på dessa. Tillvänjningen går fort, du kommer inom en myyycket snar framtid märka att kicken försvunnit så det är lika bra att köpa vanligt snus på direkten. Mitt tips är att inte börja över huvud taget, det är ett helvete att lägga av.
Citera
2021-01-30, 22:33
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
Det är miniportioner som gäller om man vill ha lite nikotin. Dessvärre är priset per snus jävligt högt på dessa. Tillvänjningen går fort, du kommer inom en myyycket snar framtid märka att kicken försvunnit så det är lika bra att köpa vanligt snus på direkten. Mitt tips är att inte börja över huvud taget, det är ett helvete att lägga av.

Det är verkligen ett helvete att lägga av.
Jag skulle vilja tipsa TS att göra eget snus av något annat än tobak.
Han kommer vara allt annat än Basic men kommer fortfarande att stoppa saker under läppen som vilken snusare som helst.
Dessutom står TS fri att sluta när helst han tycker att det är trist.

Nikotinfritt snus är ju ett snus med lågt nikotin, det kanske skulle kunna vara nånting?
Citera
2021-01-30, 22:40
Medlem
Är inte snusa rätt normalt? Känns rätt medelsvensson för mig det också.
Gillar du inte lite adrenalin? Då finns det flera saker som inte är så basic som du kan göra👍😃

Om du vill börja är det väl bara gå ut dricka och prova lite olika portion av typ white? Kan ju vara kul det också iof.
Senast redigerad av hobbyguru 2021-01-30 kl. 22:41. Anledning: Tillägg
Citera
2021-01-30, 22:53
Medlem
liten.igelkotts avatar
Om du nu vill börja så börja med minisnus.Tror det var general mini som fick mig att börja snusa. Du kan när du vant dig vid det gå upp till normal snus och sedan till snus med högre nikotinhalt. Jag har snusat till och från i lite över 10 år. Jag har precis slutat igen och varit snusfri i 1 vecka nu. Det är en skön känsla men den är dyr och svår att sluta med. Även om en snus är jävligt nice rekommenderar jag inte att börja. Det är ett jävla helvete att sluta med skiten.
Citera
2021-01-30, 22:59
Medlem
-=Damian=-s avatar
snus är ju absolut gott... och även om det är ganska ofarligt jämfört med cigaretter så förstår jag inte varför man vill börja snusa. Du kommer få ett beroende som kostar dig pengar.. jag själv snusar väl ganska normalt och har hittat ett hyfsat billigt snus.. (LD Stark) som faller mig i smaken.. det kostar mig ca 1000:- i månaden.. har du ingenting du känner att du kan lägga de pengarna på istället?

Spara pengarna var månad och varje år så bränner du detta på en resa eller annat.. Jag önskar jag vore snusfri.. har testat lägga av men snus är ett rent helvete att sluta med jämfört med tex Cigaretter (jag slutade röka för 11 år sedan)

Men absout.. om du är ute efter att börja så snacka med din lokala tobaksbutik.. de brukar har bra koll på det som är svagt.. men börjar du med svag snus kommer du snart bli van och behöva snusa mer per dygn eller öka styrkan. sen sitter du i samma båt som oss andra
Citera
2021-02-01, 15:04
Medlem
Citat:
Jag är 32 år.

Tackar på förhand.

Små eller "miniprillor" som flera rekommenderar innehåller normalt sett en högre nikotinhalt än vanliga. Detta eftersom träffytan mot slemhinnan är mindre och därmed ger en lägre nikotinextraktion från prillan än större prillor.

pH och fukthalt är dock helt avgörande (tillsammans med munhålans utformning) för hur mycket nikotin som kan extraheras ur prillan. En torr portionssnus ger därmed teoretiskt ett lägre nikotinupptag än en fuktig så om du vill kan du alltid trycka till prillan med en papperstuss innan du lägger in den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in