• 3
  • 4
2021-01-29, 22:54
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johantwist
[b][/B Är 500 000kr mycket i sparande för en 21 åring?
Ett seriöst svar:
Som många påpekat handlar det mycket om 21-åringen tjänat slantarna själv eller om man jobbat ihop dom. Min egen son, inte 21 ännu men på god väg har 250K av det var ca 20 gåvor, resterande 230 är helt hans egen förtjänst. Inga fancy jobb, vikariat i olika kommunala verksamheter, bor fortfarande hemma o dealen r att spara som en tok, för jag har inte råd att löpa boende åt honom. Har dn 21-åring det dubbla är det kanon om denne jobbat ihop det, är det gåvor o arv är det mest en fråga om att ha disciplin att inte bränna skiten.
Citera
2021-01-29, 23:20
Medlem
En average 21-åring i Sverige har noll kronor sparade på sina konton.

Jag hade omkring 100k har jag för mig.
Citera
2021-01-30, 02:02
Medlem
pulverhonungs avatar
Antar att du ärvt dom? Du är miljonär inom ett par år om du inte är helt bakom flötet med det kapitalet så tidigt.
Citera
2021-01-30, 02:17
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johantwist
[b][/B Är 500 000kr mycket i sparande för en 21 åring?
Det är mycket, men om inte 495000 av det är en gåva från rika föräldrar så är det en person som aldrig haft en rolig sekund i sitt liv.
Citera
2021-01-30, 02:42
Medlem
Vilken töntig jävla tråd. "Titta på mig, jag har mycket pengar för min ålder. P.S. Min kuk är sjukt liten så jag skryter på nätet över mitt sparkapital".

Lägg lite pengar på krogen eller vad fan som helst så kanske du får ligga, så att du slippar tråna efter e-poäng och ryggdunkningar på Flashback. Offer.
Citera
2021-01-30, 07:35
Medlem
Hade du sagt 500 000 på kontokortet så kanske. Få se här, 21 var jag för 20år sedan. Då hade jag precis fått in ytterligare en miljon på sparkontot som gjorde totalen till 40 miljoner.

Farsan lyfte inte ens på ögonbrynen. Lär dig värdefullt arbete min son, så så han till mig. Fick klippa gräsmattan, duka av bordet, tvätta och på söndagskvällar drejade jag med minoriteterna bakom konsum. Då kom det in massa miljoner yttligare in på kontot, kärlekskontot.
Spara där istället skrytmåns
Citera
2021-01-30, 11:14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Nej det är inte mycket. Hade 500k i avkastning per år när jag var 21. Men ska vara ärlig och säga att jag inte tjänat allt själv. Fick ett par miljoner när jag fyllde 18 och investerade smart.
Citera
2021-01-30, 11:24
Medlem
Knegares avatar
Nä, det är inte så mycket.
500 000 är precis på kronan vad jag tjänade i månaden när jag som 10åring sommarjobbade som hedgefondförvaltare i USA.

Frågeställningen är helt i nivå med, min kuk är 30cm, har jag en stor kuk?
Citera
2021-01-30, 23:00
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Många svenskar har inga besparingar alls. Har man pengar kvar på kontot en dag innan löning är man nog rikare är 90%.
Det är inte sant. Jag hittade efter en snabb googling följande artikel på Dina pengar/Expressen vilken säger att det tvärtom är 90 % som sparar varje månad: https://www.expressen.se/dinapengar/...ga-sparar-fel/. Det innebär fortfarande att 10 % inte sparar och det kanske kan anses vara "många".
Citera
2021-01-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej det är inte mycket. Hade 500k i avkastning per år när jag var 21. Men ska vara ärlig och säga att jag inte tjänat allt själv. Fick ett par miljoner när jag fyllde 18 och investerade smart.
Du måste mist verklighetsuppfattningen även om du fått allt i ”förskotts arv”
Citera
2021-01-31, 23:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Du måste mist verklighetsuppfattningen även om du fått allt i ”förskotts arv”
Det kan ju också kallas gåva eller hur? Det var inte från mina föräldrar och de lever båda så jag vet inte riktigt hur du ska få det till förskott på arv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in