2021-02-04, 22:40
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Nu handlar ju tråden om OR och i just det exemplet så är det ju faktiskt ett stort antal polisärenden som det handlar om.
Han har blivit körd till psyket av polisen efter att han förstört en taxi.
Polisen har ryckt ut efter att han slagit sönder sin och Noomis lägenhet.
Han har blivit gripen av polisen flertalet gånger.
Och nu är han återigen inblandad i ett polisärenden.
Verkar väldigt spännande att vara ihop med honom.
Det gör den inte!
Oavsett vad som har hänt, har du något bevis för vem MGM. Är? Dagboksblad, häktnings förhandling eller enbart frezzi-metz. Fy faan det sista jag skulle vilja ha.
Citera
2021-02-05, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fläcken
Utgår ifrån att de flesta som satt kring bordet och åt frukost med honom i tv känner till det. Åtminstone Kjell. Tattare.

Kanske inget man tar upp i PK-tv då de aldrig hade kunnat sända ett sånt avsnitt.

Hur många psykfall har inte suttit på de där stolarna och spelat skenheliga genom åren?

Det hade varit roligare om de blivit ställda mot väggen istället, åtminstone som en del av programmet.
Citera
2021-02-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Människor med personlighetsstörningar brukar också låta bli att utvecklas, och inte sällan fylla tomheten med missbruk när dem inser att alla andra reser vidare i livet.

OR känns ju rätt mycket som en kulturnarcissist.

Går ju mkt rykten om skådisar och det verkar ju uteslutande som att alla stora namn samtidigt är svinaktiga utanför teaterscenen.

Vet inte hur många trådar/nyhetsartiklar jag läst om många av dom.

Det verkar enklare att skriva ut vilka av dom som kan bete sig vuxet i ett rum med andra människor.
Citera
2021-02-05, 02:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Kan anställd vid aktuell TR. Glappa för ett bidrag till sin egen kassa?

Det är inte enbart anställda vid aphuset på Kungsholmen som lättar på munvädret till slask pressen för att ha möjlighet att besöka Skara sommarland eller Kolmården när covid restriktioner tonats ner.

Men fortfarande inte ett endaste bevis som kommit fram under solen om vem som är MGM. Kan det vara att den kvinnliga anmälaren lagt till våldtäkt/försök till i sin anmälan?

Då blir det sekretess och mestadels lyckta dörrar.
, Hemlig handling under FUP.

Att acceptera Mezzi-Fritz som sitt juridiska ombud säger väl det mesta om anmälaren.

Förmodar att Advokat Thomas Martinsson tom. hade gjort ett bättre jobb än Mezzi Fritz.

Rodde hon iland någonting till sina klienters fördel under åren 2019/2020?

Finns det någon förteckning över vad OR åtaltats för samt dömts för?
På lexbase är det tomt...

Oavsett vilka som kan skvallra så blev MGM. Inte häktad, säger det dig någonting??

Jag vet inte om du läst i tråden, men jag har flera gånger uttryckt att jag inte är helt hundra på att MGM är skyldig till något. Att det faktiskt kan vara en borderline-stalker-tjej som inte klarar av att han dumpat henne. Faktumet att han var anhållen så kort stund, det talar för att fallet inte är glasklart. Och Mezzi-Fritz talar ju bara om stödbevisning. Inte om bevis. MGM däremot hävdar att han har bevis för att han blivit utsatt för saker. Jag tänker mig i så fall hatiska och galna mail, sms, inspelade samtal etc.

Däremot tror jag att det är OR anmälan gäller. Ingen tvekan.
Citera
2021-02-05, 07:14
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet inte om du läst i tråden, men jag har flera gånger uttryckt att jag inte är helt hundra på att MGM är skyldig till något. Att det faktiskt kan vara en borderline-stalker-tjej som inte klarar av att han dumpat henne. Faktumet att han var anhållen så kort stund, det talar för att fallet inte är glasklart. Och Mezzi-Fritz talar ju bara om stödbevisning. Inte om bevis. MGM däremot hävdar att han har bevis för att han blivit utsatt för saker. Jag tänker mig i så fall hatiska och galna mail, sms, inspelade samtal etc.

Däremot tror jag att det är OR anmälan gäller. Ingen tvekan.
Mogna, jag har läst i tråden
Man kan ju fundera på utfallet i en ev.TR förhandling. Om någon annan än Mezzi-Fritz skött saker i tex. Fittja fallet.
Bättre. Att Mezzi- Fritz skulle anta överklagan till hovrätten utan debitering i det fallet gör inte saken bättre, i detta fall gör det inte mig säkrare, det minsta av vad jag ev. skulle övertygats om. Snarare tvärtom. Att MGM. Fått Mezzi-Fritz som motpart får väl ses som positivt, då hon mestadels inte vinner i vare sig TR eller HR. Men T. Bodström som försvars advokat är mer tveksamt, in med någon mer kunnig i ämnet som MGM ev. åtalas för.
Johan Eriksson tex.

Anhållen, sen inte häktad trots Mezzi-Fritz "stöd bevisning"
Senast redigerad av Romper 2021-02-05 kl. 07:33. Anledning: *
Citera
2021-02-05, 10:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Mogna, jag har läst i tråden
Man kan ju fundera på utfallet i en ev.TR förhandling. Om någon annan än Mezzi-Fritz skött saker i tex. Fittja fallet.
Bättre. Att Mezzi- Fritz skulle anta överklagan till hovrätten utan debitering i det fallet gör inte saken bättre, i detta fall gör det inte mig säkrare, det minsta av vad jag ev. skulle övertygats om. Snarare tvärtom. Att MGM. Fått Mezzi-Fritz som motpart får väl ses som positivt, då hon mestadels inte vinner i vare sig TR eller HR. Men T. Bodström som försvars advokat är mer tveksamt, in med någon mer kunnig i ämnet som MGM ev. åtalas för.
Johan Eriksson tex.

Anhållen, sen inte häktad trots Mezzi-Fritz "stöd bevisning"

Ja, jag tänker som du. Mezzi-Fritz är mer känd än framgångsrik.

Han kanske valde Bodström för att han antingen känner honom eller känner till honom. Han satt plötsligt anhållen utan möjlighet att googla efter en duktig advokat eller ringa vänner som vet. Så han kanske tog det första namnet han kom ihåg. Och Bodström är ju en av de mest (igen)kända advokaterna i landet pga av att han varit fotbollsspelare i Allsvenskan, är son till en minister och har själv varit minister.
Citera
2021-02-05, 10:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ja, jag tänker som du. Mezzi-Fritz är mer känd än framgångsrik.

Han kanske valde Bodström för att han antingen känner honom eller känner till honom. Han satt plötsligt anhållen utan möjlighet att googla efter en duktig advokat eller ringa vänner som vet. Så han kanske tog det första namnet han kom ihåg. Och Bodström är ju en av de mest (igen)kända advokaterna i landet pga av att han varit fotbollsspelare i Allsvenskan, är son till en minister och har själv varit minister.
Du tror på allvar att MGM. Valt en såsse AIKare föt good life?
Citera
2021-02-05, 11:00
Medlem
Brocknefallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Alla förstår nu att det är rovfågeln, Rapa.. det handlar om. Även trollen. Det kommer oundvikligen av bli offentligt sedan när det blir rättegång.

Om så är fallet lär det väl bli Sthlms TR, Kungsholmen, eller hur?
Citera
2021-02-05, 12:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du tror på allvar att MGM. Valt en såsse AIKare föt good life?

Jag har aldrig haft med polisen att göra, så jag vet inte hur man tänker när man blir anhållen och behöver en advokat.

Men jag googlade ”Bodström Rapace” och fann att OR läst in Boströms böcker. Alltså varit uppläsare då man gjort ljudböcker. Så där har du en koppling mellan de två.

Uppläsare känner inte automatiskt författaren för boken de läser. Men ibland är det så. Deras samarbete kan alltså ha spelat in vid val av advokat.
Citera
2021-02-05, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har aldrig haft med polisen att göra, så jag vet inte hur man tänker när man blir anhållen och behöver en advokat.

Men jag googlade ”Bodström Rapace” och fann att OR läst in Boströms böcker. Alltså varit uppläsare då man gjort ljudböcker. Så där har du en koppling mellan de två.

Uppläsare känner inte automatiskt författaren för boken de läser. Men ibland är det så. Deras samarbete kan alltså ha spelat in vid val av advokat.
Det finns ju en grupp i AIK som inte är särskilt rumsren. Bodström har ju ryktats behöva bota näsan i USA. Det finns nog en hel del gemensamma bekanta och intressen mellan B och OR.
Citera
2021-02-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det bajen huliganerna kanske inte visste var att Ola hängt en del med folk från Häääls Ääängels.

Ge dig nu, det är ingen som sagt att han skulle vara kändast i Sverige. Ola är en etablerad och för allmänheten väl känd skådespelare.

Det rotebro-conny inte visste är att det finns mc-killar i bajenleden också och att HA aldrig skulle backa Ola om de va fotbollshuliganer.
Citera
2021-02-06, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Det rotebro-conny inte visste är att det finns mc-killar i bajenleden också och att HA aldrig skulle backa Ola om de va fotbollshuliganer.

Nej det visste jag inte. Men jag blev nyfiken. Berätta gärna mer. Du blandar inte ihop AIK och Bajen nu? Hur vet du att Olas vänner inte skulle backa upp honom i en sådan situation?
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-02-06 kl. 06:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in