Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag vet inte om du läst i tråden, men jag har flera gånger uttryckt att jag inte är helt hundra på att MGM är skyldig till något. Att det faktiskt kan vara en borderline-stalker-tjej som inte klarar av att han dumpat henne. Faktumet att han var anhållen så kort stund, det talar för att fallet inte är glasklart. Och Mezzi-Fritz talar ju bara om stödbevisning. Inte om bevis. MGM däremot hävdar att han har bevis för att han blivit utsatt för saker. Jag tänker mig i så fall hatiska och galna mail, sms, inspelade samtal etc.
Däremot tror jag att det är OR anmälan gäller. Ingen tvekan.
Mogna, jag har läst i tråden
Man kan ju fundera på utfallet i en ev.TR förhandling. Om någon annan än Mezzi-Fritz skött saker i tex. Fittja fallet.
Bättre. Att Mezzi- Fritz skulle anta överklagan till hovrätten utan debitering i det fallet gör inte saken bättre, i detta fall gör det inte mig säkrare, det minsta av vad jag ev. skulle övertygats om. Snarare tvärtom. Att MGM. Fått Mezzi-Fritz som motpart får väl ses som positivt, då hon mestadels inte vinner i vare sig TR eller HR. Men T. Bodström som försvars advokat är mer tveksamt, in med någon mer kunnig i ämnet som MGM ev. åtalas för.
Johan Eriksson tex.
Anhållen, sen inte häktad trots Mezzi-Fritz "stöd bevisning"