2021-01-28, 21:10
Medlem
Japhys avatar
Hej kära flashback.

Jag har en dåre till användare som är mycket kontaktsökande. Han skickar flera PM per dag till mig med diverse påfrestande innehåll. Jag har tagit för vana att helt enkelt radera dem utan att läsa dem, eftersom jag dels tycker de är tråkiga och dels tar de upp för mycket plats i min inbox. Det är uppenbart att användaren inte är riktigt frisk.

Frågeställning: Finns det någon regel mot denna form av trakasserier? Om inte, bör det införas en sådan regel?
Citera
2021-01-28, 21:12
Medlem
krautbrains avatar
Tror att du kan rapportera även PM till mods. Sen går det att ignorera en användare så då får du inte dennes PM.
Citera
2021-01-28, 21:13
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hej kära flashback.

Jag har en dåre till användare som är mycket kontaktsökande. Han skickar flera PM per dag till mig med diverse påfrestande innehåll. Jag har tagit för vana att helt enkelt radera dem utan att läsa dem, eftersom jag dels tycker de är tråkiga och dels tar de upp för mycket plats i min inbox. Det är uppenbart att användaren inte är riktigt frisk.

Frågeställning: Finns det någon regel mot denna form av trakasserier? Om inte, bör det införas en sådan regel?

Ja, 1.08. RP:a några PM:n och skriv ett meddelande om hur många det är/dag eller liknande.
Citera
2021-01-28, 21:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tror att du kan rapportera även PM till mods. Sen går det att ignorera en användare så då får du inte dennes PM.
Åfan. Trodde den funktionen var borta för länge sedan. Tack! Problemet är löst.
Citera
2021-01-28, 21:14
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Kära Japhy,

Jag står på din sida och håller med om frågeställningen. Jag har fått regelbundna pm med förslag om bajssex sedan 2017, av samma person. Senast 26 december och det var inte det första det året från just den användaren
Citera
2021-01-28, 21:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja, 1.08. RP:a några PM:n och skriv ett meddelande om hur många det är/dag eller liknande.
Tackar. Problemet löste sig. Trodde ignorefunktionen var borttagen för många år sedan, men fick tipset här ovan. Tråd kan låsas.
Citera
2021-01-28, 21:16
Medlem
Ducadreams avatar
Välkommen till min värld. Att ignorera fungerar bäst.
Citera
2021-01-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Kära Japhy,

Jag står på din sida och håller med om frågeställningen. Jag har fått regelbundna pm med förslag om bajssex sedan 2017, av samma person. Senast 26 december och det var inte det första det året från just den användaren
Han kanske jobbar efter metoden att om man frågar nog många så nappar nån till slut.
Lite dumt att fråga samma person flera gånger då bara.
Kobila kanske betyder bajssex på nåt främmande språk?
Citera
2021-01-28, 21:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Välkommen till min värld. Att ignorera fungerar bäst.
Förstå gången jag fått detta problem och då är jag ändå gammal i gemet. Måste väl vara nåt jag skrivit som drog igång det hela. Lite obehagligt när en person blir så underligt besatt.
Citera
2021-01-28, 22:11
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Han kanske jobbar efter metoden att om man frågar nog många så nappar nån till slut.
Lite dumt att fråga samma person flera gånger då bara.
Kobila kanske betyder bajssex på nåt främmande språk?
Inte ens det. Zdravo = hej, kobila=kvinnlig häst (sto)
Citera
2021-01-29, 00:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Åfan. Trodde den funktionen var borta för länge sedan. Tack! Problemet är löst.

Ignore på PM finns kvar. Det är bara ignore på inlägg som är borta.
Citera
2021-01-29, 14:39
Medlem
StenSaxPungs avatar
Rapportera till en Mod och fråga. Trakasserier är inte OK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in