2021-02-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxiMadd
Prisocker är inte olagligt? Där ser man.

Ocker är olagligt men kräver att man utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning vilket så klart inte är applicerbart här.
Att det är överpris är uppenbart men överpris i sig är inte ett brott.
Citera
2021-02-06, 18:51
Medlem
Hej!

Jag har råkat ut för samma faktura från samma bolag! Så arg och ledsen ...!
Citera
2021-02-09, 12:58
Medlem
Hur går det för er andra? Har ni gått vidare och har ni oxå fått krav osv? Eller har ni betalat iaf?[/QUOTE

Jag har fått ett kravbrev och nu också ett mejl om att detta har gått vidare till domstol i Littauen(!). Jag har inte betalat fakturan och trodde att jag skulle få inkasso och kronofogden innan det blev domstol men jag har inte fått varken eller... bara en ”kravfaktura”med 180kr tilläggskostnad för ”inkasso”. :s Domstol i Littauen... hur fungerar det? XD
Citera
2021-02-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKS88
Hur går det för er andra? Har ni gått vidare och har ni oxå fått krav osv? Eller har ni betalat iaf?[/QUOTE

Jag har fått ett kravbrev och nu också ett mejl om att detta har gått vidare till domstol i Littauen(!). Jag har inte betalat fakturan och trodde att jag skulle få inkasso och kronofogden innan det blev domstol men jag har inte fått varken eller... bara en ”kravfaktura”med 180kr tilläggskostnad för ”inkasso”. :s Domstol i Littauen... hur fungerar det? XD

Vi har fått liknande, vi har anmält och håller på att kolla upp med Konsumentverket och hallå konsument. Nästa steg är att undersöka saken med jurist.
Citera
2021-02-09, 21:37
Medlem
Kolla här

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...zry31hJkop7k64

Jag fick en faktura och sedan en påminnelse, bestridit båda. Väntar nu på att se vad som kommer här näst, min gissning är att detta försvinner snart som bilpris24 eller vad den andra sidan hette

Både företaget och personen bakom kan kyssa mig där bak för någon krona från mig får de inte
Citera
2021-02-10, 13:17
Medlem
Hej Lillkisen! Jag råkade göra samma sak, för jag krockade med min bil och ville kolla hur mycket den är värd. Hur gick det för dig? För jag tänker inte heller betala det här. Kollade flera sidor och bockade väl lite snabbt rutan utan att läsa den. Jag tror inte de kommer driva ärandet till inkassot / kronofogden, företaget finns i Riga.
Citera
2021-02-10, 17:43
Medlem
Och åkt på denna, ska man betala enbart för att slippa allt krångel? Är inne på det.
Citera
2021-02-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennytore
Och åkt på denna, ska man betala enbart för att slippa allt krångel? Är inne på det.

Skadar väl inte att bestrida ett tag och se hur det artar sig. Skulle det gå så långt som till domstol och du torskar blir det bara ganska marginellt dyrare ändå.
Citera
2021-02-10, 18:04
Medlem
Är rädd för att riskera kronofogden
Citera
2021-02-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennytore

Nej, gör inte det. Om du verkligen vill bli av med pengar kan du skänka dem till Röda Korset eller nåt. Uppmuntra inte den här typen av asocialt beteende.

Svara bara med "Jag bestrider", cc:a en kompis och börja sen tänka på något annat. Inget kommer att hända. De kommer aldrig att vända sig till Kronofogden. Det kommer inte att ske.
Citera
2021-02-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Skadar väl inte att bestrida ett tag och se hur det artar sig. Skulle det gå så långt som till domstol och du torskar blir det bara ganska marginellt dyrare ändå.

Kanske inte mycket dyrare men ett utslag= en betalningsanmärkning
Citera
2021-02-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Kanske inte mycket dyrare men ett utslag= en betalningsanmärkning

Varför skulle man få det bara för ett förlorat tvistemål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in