2021-03-22, 09:06
Bannlyst
www.Bilkontroll.nu använder denna bilden till sin hemsida.

http://clipart-library.com/clipart/n1644409.htm

och den är för "Personal use". Personal use betyder: The content is licensed for personal use only, not commercial use.

Ska vi skicka hot-mail tillbaka och stämma dom? Vi har i alla fall belägg för det.

Bild: https://ibb.co/n63Mbqf
Senast redigerad av Brandmannen-vk 2021-03-22 kl. 09:10.
Citera
2021-03-23, 19:31
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Jag hörde hela nyheten på radion förra vecka. Går man in på deras hemsida

https://bilkontroll.nu/

Så fattar man att det är rena bedrägeri bara layouten samt att man ska ge sitt personnummer.

Man borde nog vända sig till lettisk polis och göra en anmälan. Men men...
Citera
2021-03-29, 15:51
Medlem
Ni som fortfarande bestrider fakturan - hur långt har det gått?
Någon som t ex. kommit upp i process mot företaget?
Jag fick idag en tredje påminnelse och med hot om inkasso och kronofogde.
Måste man bestrida varje enskild påminnelse också?
Jag vägrar betala för skiten och tänker i alla fall hålla ut så långt det går.
Citera
2021-03-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thommya

Nej,de ska egentligen inte skicka påminnelser efter du har bestridit. Fakturan är nu en tvistig fordran. Det är bara att ignorera påminnelserna och sedan ignorera inkassot (som är deras egna bolag). Kommer kronkalle att lägga sig i tar du bara och skriver att det är en tvistig fordran och de har inget att göra förrän bolaget har tagit fordran till rätten.
Citera
2021-03-29, 18:49
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thommya

Jag är i det närmaste 100% säker på att Tho*as Osc*r Gustaf*son aldrig någonsin kommer att stämma någon i tingsrätten. Det ingår inte i hans affärsplan. Det gör däremot oändliga mängder av påminnelser och hot om inkasso och kronofogde. Det senare kostar vare sig pengar eller särskilt mycket arbete.
Citera
2021-04-03, 07:23
Medlem
Jag har fått en påminnelse som jag bestridit, I veckan kom en till, eller ett inkasso. Stod bara "påminnelse/krav" och i beskrivningen en inkassoavgift á 180 kr. Påminnelseavgift x2 (får endast vara en per faktura, skickas flera påminnelser ut ska avgiften fortfarande bara vara 1 á 60kr). Fanns inget förfallodatum vilket enligt lag måste finnas på ett inkassokrav. Sen det sedvanliga hotet om domstol om man bestrider, och enligt god inkassosed får inga hot förekomma på inkassokrav.
Bestred fakturan men den mailadress, kundtjänst jag mailat tidigare finns inte mer enligt det automatiska svar jag fick tillbaka. Testade mailadressen som står på fakturan, som jag av erfarenhet vet inte fungerar, och samma sak där. Fick till svar att maila på deras kontaktformulär på hemsidan vilket jag motvilligt gjorde och tog screenshot på vad jag skickat och att det var skickat.

Även kontaktat polisen igen.
Citera
2021-04-07, 18:27
Medlem
Deras sida har varit borta ett tag nu. Skulle den komma upp igen eller om de de skickar ut fler påminnelser eller krav så maila dom och förklara att om de skickar fler så blir de polisanmälda. De begår så många avtalsbrott (och andra brott) så de skulle åka dit så det sjunger om det.
Citera
2021-04-12, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
www.Bilkontroll.nu använder denna bilden till sin hemsida.

http://clipart-library.com/clipart/n1644409.htm

och den är för "Personal use". Personal use betyder: The content is licensed for personal use only, not commercial use.

Ska vi skicka hot-mail tillbaka och stämma dom? Vi har i alla fall belägg för det.

Bild: https://ibb.co/n63Mbqf

Nu tog www.Bilkontroll.nu bort den bilden på deras hemsida som inte var tilltåten. Det verkar som om ägaren läser på Flashback - Hej!
Citera
2021-04-13, 11:51
Bannlyst
Dom har ändrat utseende på den luriga texten också.
Citera
2021-04-23, 19:43
Medlem
Inget nytt? Det blev så tyst om det.. ingen kronofogden?
Citera
2021-04-24, 21:42
Medlem
Jag hoppar in i tråden jag också. Har nu fått mitt "inkassokrav" från Bilkontroll.nu
Fick en första faktura, sedan en påminnelse och nu ett inkassokrav där det hotas om kronofogden.
På inkassokravet, eller som de skrev "Påminnelse / Krav" så står det "3st påminnelseavgift 3x60kr, 3st faktureringsavgift 3x49kr", "Inkasso 180kr", "Dröjsmålsränta 0kr".

Trodde företag enbart fick ta betalt för dröjsmålsränta, en påminnelseavgift samt inkassokrav. Inte 3st påminnelseavgifter, när man dessutom bara fått ett brev innan.. Löjligt. Jag är fast vid att dessa vidriga företag inte ska få några pengar, jag driver vidare ärendet så långt jag kan. Vi ses i domstolen "Th*mas", om du vågar då din fega gris..
Citera
2021-04-26, 16:00
Medlem
Då fick man svar på sitt mail där jag bestrider tjänsten.
Fick då sagt att det föreligger en rättslig process för "bedrägeri" samt styrkande av betalningskyldighet i domstol, och att detta därmed innebär att alla mail framöver ignoreras.

Vet inte hur jag ska tolka detta, jag tvivlar starkt på att de skulle våga ta upp ärendet i domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in