2021-01-28, 12:00
Medlem
Jag hade nog helst sett en chef som själv bodde i hyresrätt. Det handlar om trovärdighet,
Citera
2021-01-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Luktar invandrarkvotering lång väg.
Fast det gör det ju inte alls? I exakt samma pressmeddelande som ditt citat är taget ifrån framgår att han jobbat som tillförordnad regionschef samt i en mängd olika roller inom organisationen tidigare. Självklart är han då en toppkandidat för tjänsten redan när rekryteringsprocessen startar. Eller menar du att det luktar kvotering med att han är blatte som enda grund?
Citera
2021-01-29, 10:44
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Fast det gör det ju inte alls? I exakt samma pressmeddelande som ditt citat är taget ifrån framgår att han jobbat som tillförordnad regionschef samt i en mängd olika roller inom organisationen tidigare. Självklart är han då en toppkandidat för tjänsten redan när rekryteringsprocessen startar. Eller menar du att det luktar kvotering med att han är blatte som enda grund?
Ja. Det är alltid en fördel att vara ickesvensk i Sverige. Det är naivt att tro det inte detta spelar roll. Jag ser det själv på mitt arbete. Personer med samma kvalifikationer eller t.o.m med längre anställning prioriteras bort pga av att man vill kvotera in bruna människor.
Citera
2021-02-18, 11:40
Medlem
Ograsts avatar
Det här är inga "folkrörelser" det är slags kampanjorganisationer för att säkra ett liten grupp tjänstemäns löner och gåsleverlivstil. Ungefär som kommunalskandalen, illustrerar detta exempel tydligt hyckleriet inom den nobla arbetarrörelsen. Ni som är med, gå ur annars förblir en skock dumma får!
Citera
2021-02-20, 00:08
Medlem
Ur nu. Patetisk förklaring på hemsidan dom anställda ska ha förmåner medecin mm sjukt vem får det. Dö!!!!!
Citera
2021-02-20, 09:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det här är inga "folkrörelser" det är slags kampanjorganisationer för att säkra ett liten grupp tjänstemäns löner och gåsleverlivstil. Ungefär som kommunalskandalen, illustrerar detta exempel tydligt hyckleriet inom den nobla arbetarrörelsen. Ni som är med, gå ur annars förblir en skock dumma får!

Lägg till detta att syftet med verksamheten till 100% är att med näbbar och klor försvara hyresregleringarna så att svensk övre medelklass ska kunna bo subventionerat i billiga hyresrätter i Stockholms innerstad.

Hade man rivit av plåstret och infört marknadshyror tex 1980 så hade i princip samma personer som idag bott i hyresrätterna i Stockholms innerstad men de hade betalat för sig.

Det går inte att nog underskatta den skada hyresregleringarna orsakat, den erbjuder en lyx till några få utvalda på bekostnad av att man måste köa 30 år för att få en hyfsad lägenhet på södermalm.

Jämför med om landets livsmedelsbutiker bara fick ta halva marknadspriset för sina varor, det skulle också leda till svår brist och svarthandel med många varor och en vänsterfalang som kommer med det ena bisarra försvaret efter det andra av ett uppenbart dysfunktionellt system.

Det är faktiskt ofta prisregleringar på baslivsmedel i länder med matbrist, orsak och verkan...
Citera
2021-02-20, 10:26
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Lungt köpte villa för några månader sen, underbart och slippa vara beroende av en hyresvärd samt kunna påverka sin omgivning själv. Köpte inget fancy utan ett renoveringsprojekt där jag gör det mesta själv.

Trodde hyresgästföreningen gjorde mer nytta därför hade jag undvikt och säga upp mitt medlemskap, känns mer som ett pyramidspel än en org. Som värnar om medlemmarnas bästa.

Vem är ”Lungt”?
Citera
2021-03-02, 12:50
Medlem
Rasseltasss avatar
Vi fick precis hem det senaste numret av Hem & Hyra och jag förväntade mig så klart en förklaring av det höga löneläget för Hyresgästföreningens chefer.

Inte ett ord.

Chefredaktören ondgör sig istället över folkbokföringslagen och att man måste vara skriven där man är bosatt, snyft snyft. Ordförande Marie Linder skriver om att "Moderaterna vill göra hyresrätten dyrare". Nej, det är inte jag som är medlem utan min fru. Organisationen är verkligen helt korrupt, vilket är synd eftersom det behövs en part som för hyresgästernas talan vid hyresförhandlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in