2006-05-21, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia6680
Jag e 21 år gammal. tror ni det går bort med solning och i det fina vädrer tänker jag absolut inte komma ut utan t-shirt med dena ryggen hahaha

tvätta dig med grov peeling och sola lite samt köp nått recept fritt på apoteket borde räcka.
Citera
2006-05-21, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia6680
Jag e 21 år gammal. tror ni det går bort med solning och i det fina vädrer tänker jag absolut inte komma ut utan t-shirt med dena ryggen hahaha

Jorå det kommer försvinna. Gå till solariet o sola bort acnen innan du går till stranden . 10 gånger på solariet, 20 min åt gången gör susen!
Citera
2006-05-21, 22:33
Medlem
biggens avatar
sola kan vara bra ja, men tänk på att de är inte bra för ärren..
ärren blir mycket fulare om du solar, men de klart för stunden hjälper ju solning!
gå till apoteket och köp receptfritt gel, hjälper lite iallafall!
Citera
2006-05-22, 00:11
Medlem
köp ansiktsmask som e djuprengörande o kleta på e riktigt bra, sen lite sol på det så e det biff
Citera
2012-01-15, 14:59
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Ingvar
Finns det något samband med ökad acne & svett och förhöjda nivåer av dihydrotestosteron?
Jag gör en liten bump på denna uråldriga fråga...
Citera
2012-01-15, 15:02
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag gör en liten bump på denna uråldriga fråga...
Ja. Androgener kan göra att man svettas mer och får problem med hyn. DHT är en kraftig androgen.
Citera
2012-01-15, 17:30
Medlem
bomzs avatar
Acne kanske inte var något du räknade med när du började trycka?..
Har du riktigt mycket så är det inte svårt att få roa utskrivet vilket fungerar bäst mot acne.
Citera
2012-01-15, 20:20
Medlem
Slackoffs avatar
Jag trycker inte men jag sökte på DHT.
Jag är äldre än vad som är optimalt men har fått tilltagande acne problem vid bruk av tunga preparat som ...kreatin.
Citera
2012-03-14, 14:34
Medlem
Bumpar tråden lite. Hur går processen till när man ska få roa utskrivet? Har för mig att bara hudläkare får skriva ut roaccutan?
Man bokar tid på sin vårdcentral för att sedan få en remiss till en hudläkare? Sen kanske just roa inte är läkarens första alternativ, då dom säkerligen vill testa lite mildare saker först.

Krävs inte ett snille för att förstå att jag preppar. Speciellt inte när jag söker för acne på ryggen. Är rädd att dom bara ska säga något i stil med: Du preppar, sluta mde det så slipper du problemen.

Ni som fått roaccutan utskrivet kan väl dela med er om hur det gick till.
Citera
2012-03-14, 15:09
Medlem
bomzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipstutte
Bumpar tråden lite. Hur går processen till när man ska få roa utskrivet? Har för mig att bara hudläkare får skriva ut roaccutan?
Man bokar tid på sin vårdcentral för att sedan få en remiss till en hudläkare? Sen kanske just roa inte är läkarens första alternativ, då dom säkerligen vill testa lite mildare saker först.

Krävs inte ett snille för att förstå att jag preppar. Speciellt inte när jag söker för acne på ryggen. Är rädd att dom bara ska säga något i stil med: Du preppar, sluta mde det så slipper du problemen.

Ni som fått roaccutan utskrivet kan väl dela med er om hur det gick till.

Precis, du går till vc och de ger dig en remiss till en hudläkare. Tror du måste ha haft en mildare acne behandling i bagaget de senaste året eller två innan du kan få roa utskrivet.

Kommer förmodligen fråga dig om du preppar men då är det bara att säga nej. Inte mkt mer med den saken!

Lycka till!
Citera
2012-03-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomz
Precis, du går till vc och de ger dig en remiss till en hudläkare. Tror du måste ha haft en mildare acne behandling i bagaget de senaste året eller två innan du kan få roa utskrivet.

Kommer förmodligen fråga dig om du preppar men då är det bara att säga nej. Inte mkt mer med den saken!

Lycka till!

Tackar vi för. Om han frågar vad jag har testat tidigare mot acne måste det vara att bre på som fan och säga att man man har testat nästan allt receptfritt på apoteket samt b5 osv antar jag? Säkrast är kanske också att säga att man har haft problem med acne sen yngre tonåren?
Citera
2012-03-14, 15:30
Medlem
Testa vitamin b5. Har funkat över förväntan för mig, och man slipper de mindre trevliga biverkningarna från roa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in