2023-04-27, 21:24
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad är det för sjukt grupptryck när alla svarar samma person när deltagarnas ska peka
ut vem som är sämst
Inget grupptryck, de var ärliga.
Citera
2023-04-27, 21:27
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Inget grupptryck, de var ärliga.
Jag har redan glömt bort vem dom pekade ut
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-27 kl. 21:29.
Citera
2023-04-27, 21:50
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad är det för sjukt grupptryck när alla svarar samma person när deltagarnas ska peka
ut vem som är sämst

Ringer hem till butchen i TV var viktigt för tv4, vadsa hon? "du är inte svagare än en man"

Får jag påminna om min feminist post tidigare i tråden
SA hon alltså det i telen!? Jag hörde precis det du skrev men frågade min fru "Vad sa hon?" och fick då till svar att hon hade sagt typ "Du är inte svag eller nåt sånt". Jag tänkte att jag måste ha hört fel för det lät som en så bisarr grej att säga... Stackars kvinnor som måste gå runt och känna att de minsann inte är svagare än "män"... Sorgligt.
Citera
2023-04-27, 21:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
SA hon alltså det i telen!? Jag hörde precis det du skrev men frågade min fru "Vad sa hon?" och fick då till svar att hon hade sagt typ "Du är inte svag eller nåt sånt". Jag tänkte att jag måste ha hört fel för det lät som en så bisarr grej att säga... Stackars kvinnor som måste gå runt och känna att de minsann inte är svagare än "män"... Sorgligt.
Jag spolade tillbaka och lyssnade igen och hörde samma sak, flera borde göra samma sak så vet vi säkert
Citera
2023-04-27, 22:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vad hade Nr 17 för medicinska problem som gör att hon måste bryta?
Citera
2023-04-27, 22:40
Medlem
Infektion i kroppen, mer specifikt i ena lungan om jag minns rätt från föregående avsnitt.
Citera
2023-04-28, 00:49
Medlem
21 åringen är intressant deltagare, riktig jävlar anamma.
Citera
2023-04-28, 06:30
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lielle
Infektion i kroppen, mer specifikt i ena lungan om jag minns rätt från föregående avsnitt.
Sjukt diffus diagnos, "mindre infektion i ena lungan". Öh, ok? Har hon lunginflammation eller inte? Då skulle hon inte ha fått fortsatt redan när han sa det. Men... vad kan man annars ha för "mindre infektion" på lungan? Tror snarare hon var förkyld men läkaren och produktionen vill få det att låta häftigt.
Citera
2023-04-28, 10:22
Medlem
Denna säsong är hårdare än den förra, på gott och ont.
Det är intressant att se fredsskadade svenskar genomlida en tusendel av vad en fotsoldat genomlider i ett krig. I en skarp situation vet du inte om du lever imorgon, du vet inte om anhöriga lever, du hör inte av dem på månader eller år osv.

Bara en sådan sak som pressa kroppen till max (tills man är svimfärdig och spyfärdig oh har ångest) verkar vara en nyhet för halva gruppen. Göteborgaren tex, han gick ut kaxigt, drog sin manliga slogan och vek ner sig direkt när fyspassen började.

Jag tycker att detta gäng är intressant. Det är såna j-a kontraster - det verkar finnas massor olösta personliga problem, samtidigt som ett par deltagare verkligen sticker ut och tar för sig. Att lida av höjdskräck och klara helikopterövningen på en gång, är sjukt imponerande. Den var fan tuff.

Intressant också att se skillnaden mellan kvinnor och män. När det gäller fysiska moment, är det inte ens en tävling. Fotsoldater kommer alltid att vara män, av uppenbara skäl. Kvinnor vill för det första inte och för det andra bär de inte lika tungt osv. Man kan snacka om samarbete hur mkt man vill - i skarpt läge måste du kunna kuta och bära din egen vikt + skadade kamrater.

Vissa moment är jag tveksam till. Deltagarna utsätts för grejer som är direkt farliga. Redan i första avsnittet, föll en kille i vattnet från 12 meters höjd. Han hade tydligen ryggproblem. Det är lite tveksamt om han ens ska göra denna övning. Ok det är hans val men ändå ...

Repilningen + klättringen var ett brutalt moment. En kille bokstavligen ramlade ut och skulle ila ner med halvdan kontroll. Jag fattade aldrig om det fanns en verklig risk för skada eller inte... Säkerhetslina hade de väl?
Citera
2023-04-28, 16:37
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Sjukt diffus diagnos, "mindre infektion i ena lungan". Öh, ok? Har hon lunginflammation eller inte? Då skulle hon inte ha fått fortsatt redan när han sa det. Men... vad kan man annars ha för "mindre infektion" på lungan? Tror snarare hon var förkyld men läkaren och produktionen vill få det att låta häftigt.

Lunginflammation, även den tar någon dag eller två att utvecklas. Såvida det inte finns ett skäl av avbryta någon så gör man inte det.
Citera
2023-04-28, 16:45
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Denna säsong är hårdare än den förra, på gott och ont.
Det är intressant att se fredsskadade svenskar genomlida en tusendel av vad en fotsoldat genomlider i ett krig. I en skarp situation vet du inte om du lever imorgon, du vet inte om anhöriga lever, du hör inte av dem på månader eller år osv.

Bara en sådan sak som pressa kroppen till max (tills man är svimfärdig och spyfärdig oh har ångest) verkar vara en nyhet för halva gruppen. Göteborgaren tex, han gick ut kaxigt, drog sin manliga slogan och vek ner sig direkt när fyspassen började.

Jag tycker att detta gäng är intressant. Det är såna j-a kontraster - det verkar finnas massor olösta personliga problem, samtidigt som ett par deltagare verkligen sticker ut och tar för sig. Att lida av höjdskräck och klara helikopterövningen på en gång, är sjukt imponerande. Den var fan tuff.

Intressant också att se skillnaden mellan kvinnor och män. När det gäller fysiska moment, är det inte ens en tävling. Fotsoldater kommer alltid att vara män, av uppenbara skäl. Kvinnor vill för det första inte och för det andra bär de inte lika tungt osv. Man kan snacka om samarbete hur mkt man vill - i skarpt läge måste du kunna kuta och bära din egen vikt + skadade kamrater.

Vissa moment är jag tveksam till. Deltagarna utsätts för grejer som är direkt farliga. Redan i första avsnittet, föll en kille i vattnet från 12 meters höjd. Han hade tydligen ryggproblem. Det är lite tveksamt om han ens ska göra denna övning. Ok det är hans val men ändå ...

Repilningen + klättringen var ett brutalt moment. En kille bokstavligen ramlade ut och skulle ila ner med halvdan kontroll. Jag fattade aldrig om det fanns en verklig risk för skada eller inte... Säkerhetslina hade de väl?

Kul att fler gillar programmet.

Angående repelleringen, han hade sele på sig. Illa hade vart om han gled ur den, vilket inte är så lätt, men eftersom du trär på dig den, som ett par kalsonger gjorda av rem så är upp och ner inte den mest optimala positionen.

Säkerhetslina.... Mekanismen funkar nog så att den bromsar dig, om du inte matar repet med handed "över huvudet" så, det var ju deras säkerhetslina.

Ser så himla mycket fram emot nästa vecka När den där 21-åriga bruden bara bojar runt i forsen och bara: "... HJÄLP hjälp!" .
Jag dör!
Citera
2023-04-28, 20:47
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Avsnitt fyra, då.

Fyfan vad jag garva i inför nästa avsnitt-snutten där retarden nr ... 21? Aspisen. Hon sköljs med forsarna och bara.. "HJÄLP HÄLP" Fyfan, kolla på det.

Hon är på riktigt askonstig. Den här säsongen känns inte så allvarlig, kanske, allting känns lite halvtrevligt. Nån form av oro bland rekryterna som håller igång "ånej, om jag fackar upp det här så blir det katastrof!" jag vill se mer sånt. Mer på spel, så att säga. Det var garanterat jätteläskigt att klättra repstege, men inget händer om dom misslyckas, och visst, det innebär ju fara, så det är väl klart. Men mer spännande moment, hade vart intressant. Kanske forssimmningen erbjuder det.

Är du lika taskig mot människor irl eller är det bara på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in