2024-11-18, 23:11
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det r mjligt, men han lyckades inte frst det sjlv eftersom han inte tergav det som frklaring, det hade hllt

Eller s hade det frstrt konceptet och tittarnas ev frtroende fr instruktrerna

Det r nd ett tv-program, skulle inte frvna mig om man regisserar/pverkar snt
Citera
2024-11-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen

Frmodligen. vningarna denna ssong innefattar f moment och flesta lyckas bra, d behver skert produktionen skapa lite darr, drama och fails.
Citera
2024-11-19, 11:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen

Och vad ska man sga om den fd chaden Elin som inte kunde skjuta en manlig fiende, men hade det varit en kvinna hade hon tmt magasinet, hon kan skjuta bytesdjur men inte skjuta med lsplugg, hon r allts inte mogen fr varken laserhall eller vanliga vattengevrs fighter, eller ngon form av redskap som har en avtryckare
Citera
2024-11-19, 21:18
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Och vad ska man sga om den fd chaden Elin som inte kunde skjuta en manlig fiende, men hade det varit en kvinna hade hon tmt magasinet, hon kan skjuta bytesdjur men inte skjuta med lsplugg, hon r allts inte mogen fr varken laserhall eller vanliga vattengevrs fighter, eller ngon form av redskap som har en avtryckare

Bde hon och han 48-ringen som skt ut i luften nr instruktren skrek fienden kommer - skjut fr att dda! skulle jag sga fll tillbaka p tidigare trning nr de blev stressade.

Hon har skert p jaktskyttebana trnat p att bara skjuta p rtt typ av vilt - inte mnniskor. Han verkade agera utifrn att instruktren mlspelade att det kom en fiende. Det har han inte omjligtvis varit med om under sin vrnplikt: att en instruktr muntligen spelar upp ett scenario den vade ska agera efter.
Citera
2024-11-20, 16:06
Medlem
svt2s avatar
Skulle vilja veta vem av operatrerna som r klassade som mest kunniga / erfarna / respekterade inom det militra. Sjlv gillar jag verkligen Bella och Slam - de knns som dem hrdaste och "bsta" operatrerna.

Ngon som sitter p info, eller som vill dela sina tankar, kanske ngon med militr bakgrund som kan lsa av mer om operatrerna n vad jag kan?

/ SVT2
Citera
2024-11-20, 17:35
Medlem
Haha garvar hgt t detta program. Sg ngot avsnitt. Jag tror genuint att de som deltar mr smre efter programmet n innan. S handlar knappast om personlig utveckling. Du blir inte en starkare person av att totalt slppa p kontrollen, utan du riskerar enkom att drabbas av trauma.

Det absolut mest vitala fr den riktiga utbildningen r fr vrigt vapenhantering, vilket r frnvarande hr.

Ett program fr psykopater
Citera
2024-11-20, 21:08
Medlem
r det bara jag som tycker Mehmet r sjukt lik Mustafa "Benzema" Aljibur? Han som stod nra kurdiska rven.
Citera
2024-11-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svt2
Ngon som sitter p info, eller som vill dela sina tankar, kanske ngon med militr bakgrund som kan lsa av mer om operatrerna n vad jag kan?

/ SVT2
Vem som r hrdast blir nog svrt att ta reda p. Instruktrerna har dock varit ganska ppna med sin bakgrund och vriga liv i bde poddar och intervjuer. Till att brja med kan den som stller upp i TV med sina kunskaper frmodligen ses som lite "discomilitr", mnga med samma bakgrund stter en ra i att frbli hemliga (i Danmark har instruktrna i Elitstyrkan blivit bannlysta frn Jgarkorpset). Men man kan nog lugnt anta att alla instruktrerna har tillhrt rikets absoluta militra elit.

Bella har varit bombrjare, Slam r vl ngot motsvarande p dykarsidan. Sdana tjnster krver extremt kalla nerver. Bgge verkar dock vara rtt empatiska typer, trots is i venerna. Slam har pratat rligt om hur han rasade ihop nr hans fru ville skiljas, men redde ut det med terapi. Ta kontroll ver din rdsla!

KP, som jobbat med personskydd, r tydligen vaktchef p P7 i Skne idag. Ngon som gjort lumpen dr kanske har sttt p honom? Som militr karrir r det inte s imponerande, lite frvnande att han inte satsat p privata skerhetsfirmor eller liknande istllet (eller lrarjobb). Men om man prompt vill vara militr s tar man vl det man fr.

Pam rekryterades antagligen som underrttelseoperatr (gamla SIG); nr FM brjade ha aktivitiet i "shithole countries" under 00-talet tog man in kvinnliga operatrer fr att kunna kommunicera med kvinnor (i lnder dr kvinnorna blir stenade om de sger hej till en man). Man kan gissa att Pam iom det blivit ganska bra p att lsa mnniskor. Det r vl drfr hon fr ta mycket av "snacket" (hr och i Robinson!). Enligt hennes intervjuer s motarbetades hon i brjan av frbandsledningen som vgrade ge henne en operativ tjnst, vad det nu berodde p.

Inom parentes kan sgas att Frsvarsmakten aldrig bekrftar vem som varit med i SOG, d det r hemligt. Vi tittare fr helt enkelt lita p att instruktrerna r verifierade som kta (men rent teoretiskt skulle ngon av dem kunna vara en bluffmakare!)
Citera
2024-11-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Vem som r hrdast blir nog svrt att ta reda p. Instruktrerna har dock varit ganska ppna med sin bakgrund och vriga liv i bde poddar och intervjuer. Till att brja med kan den som stller upp i TV med sina kunskaper frmodligen ses som lite "discomilitr", mnga med samma bakgrund stter en ra i att frbli hemliga (i Danmark har instruktrna i Elitstyrkan blivit bannlysta frn Jgarkorpset). Men man kan nog lugnt anta att alla instruktrerna har tillhrt rikets absoluta militra elit.

Bella har varit bombrjare, Slam r vl ngot motsvarande p dykarsidan. Sdana tjnster krver extremt kalla nerver. Bgge verkar dock vara rtt empatiska typer, trots is i venerna. Slam har pratat rligt om hur han rasade ihop nr hans fru ville skiljas, men redde ut det med terapi. Ta kontroll ver din rdsla!

KP, som jobbat med personskydd, r tydligen vaktchef p P7 i Skne idag. Ngon som gjort lumpen dr kanske har sttt p honom? Som militr karrir r det inte s imponerande, lite frvnande att han inte satsat p privata skerhetsfirmor eller liknande istllet (eller lrarjobb). Men om man prompt vill vara militr s tar man vl det man fr.

Pam rekryterades antagligen som underrttelseoperatr (gamla SIG); nr FM brjade ha aktivitiet i "shithole countries" under 00-talet tog man in kvinnliga operatrer fr att kunna kommunicera med kvinnor (i lnder dr kvinnorna blir stenade om de sger hej till en man). Man kan gissa att Pam iom det blivit ganska bra p att lsa mnniskor. Det r vl drfr hon fr ta mycket av "snacket" (hr och i Robinson!). Enligt hennes intervjuer s motarbetades hon i brjan av frbandsledningen som vgrade ge henne en operativ tjnst, vad det nu berodde p.

Inom parentes kan sgas att Frsvarsmakten aldrig bekrftar vem som varit med i SOG, d det r hemligt. Vi tittare fr helt enkelt lita p att instruktrerna r verifierade som kta (men rent teoretiskt skulle ngon av dem kunna vara en bluffmakare!)

Intressant inlgg! Uppskattar din gedigna research. Tycker dock att Petra blivit alldeles fr mediakt, eller man mrker liksom att hon har ngon typ av storhetsvansinne (?). Vet inte riktigt, men det r ngot som inte knns helt genuint.

Bella och slam har jag inte s mycket att sga om. KP dremot, stor respekt fr honom. Hller sig lite i bakgrunden. Fr mig utstrlar det sjlvskerhet. Han har liksom inget behov att framhva sig sjlv hela tiden. Drtill r han ju klart hetast av dem alla instruktrerna.
Citera
2024-11-25, 20:08
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15

Ett program fr psykopater
Varfr fr kvinnorna inte lyfta mn? ver axeln
vad gr dom nr det bara r 1 kvinna kvar? vem ska hon lyfta? en hsck eller Petra?

Var det psykopat djurplgeri att spraya dom i gena med pepparspray?
Ellinor sa fitta s jag blev kt, visste ni att Stefan Sauk kommenterar lugnt & sansat programmet med pepparspray i gonen
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-25 kl. 20:15.
Citera
2024-11-25, 20:23
Medlem
r kp och Bella tvillingar?
Citera
2024-11-25, 20:28
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
r kp och Bella tvillingar?
Vad betyder KP?

Kamratposten?

Carl-Philip?

Jvlar vilken Chad-kropp p Ellinor i baddrkt
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-25 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in