Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Jävla svenskförakt den där somaliern.
” efter beslut från Kultur- och fritidsnämnden i Borlänge.”
Konstigt namn på Somalier?
” Men under flera år har diskussioner om museets framtid pågått på grund av ”vikande intresse och besöksantal” och nu har slutligen beslut tagits om att stänga museet helt efter årsskiftet.
– Sedan en lång tid tillbaka är det väldigt få människor som besöker museet. Sen är det även en ekonomisk fråga, museet kostar ungefär en miljon kronor per år att driva, säger kultur- och fritidschefen Patric Hammar till Kulturnyheterna.”
Jaha. Somaliern heter Patric Hammar.
I Norrköping valde man att lägga ner symfoniorkestern av samma anledningar men det kanske är mer OK när det inte är Somalier utan SD i spetsen som lägger ner Svensk kultur av samma anledning.
Nu bor jag inte i Borlänge men i mitt hushåll finns en person jag importerat därifrån. Ingen av oss visste ens om det där museet och hade vi vetat om det så hade vi ändå inte gått dit trots att vi gärna går på museum.
Bara på Flashback blir det reaktioner bland folk som antagligen inte besökt detta fantastiska kulturarv av en person som sjöng Italiensk musik på Svenska. Inte ens folket i Borlänge bryr sig.