2021-01-25, 13:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Svenskar vet inte heller vem Jussi är, eller skulle knappast kunna nämna någon av hans mest kända inspelningar.
Att stå bredvid hans staty i Borlänge är en surrealistisk upplevelse, bara en massa somalier dagstid!
Folk skulle inte märka om statyn försvann eller ersattes av Ali Dhaanto.

Snack. De svenskar som inte gäller till Jussi Björling är antingen obildat pack eller snorungar som knappt har lämnat barndomen.
Du ska inte sätta DIN verklighet som andras.
Citera
2021-01-25, 13:16
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det är alltså samer och somalier som styr i Borlänge?


Kenneth Persson har avlat fram sonen Christian och modern är samisk.

Kenneth är misstänkt för jäv och korruption, men sitter ändå kvar som ordförande i Borlänges största bostadsbolag tunabyggen ( som bla har hand om somaliers boende och som valde att höja hyran för studenter boendes på tjärna ängar och således fösa ut de till förmån för Somalier) och han är även ordinarie i kommunfullmäktige.
År 2018 var han ordförande i Brå, men valde att inte anmäla brott som han sett begåtts på tjärna ängar, polisen var kritisk och han avgick.
Sonen Christian är likt pappa involverad i skumma affärer och även han inflytelserik. Kenneth har haft politisk makt i Borlänge sedan 1992, och han har huserat fritt och gjort många floskler under årens lopp.

Ändå så sitter han kvar på höga poster och tjänar stora summor pengar. Och sosseväljarna i kommunen tycks inte se något problem i det.
Citera
2021-01-25, 13:21
  #27
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Kenneth Persson har avlat fram sonen Christian och modern är samisk.

Kenneth är misstänkt för jäv och korruption, men sitter ändå kvar som ordförande i Borlänges största bostadsbolag tunabyggen ( som bla har hand om somaliers boende och som valde att höja hyran för studenter boendes på tjärna ängar och således fösa ut de till förmån för Somalier) och han är även ordinarie i kommunfullmäktige.
År 2018 var han ordförande i Brå, men valde att inte anmäla brott som han sett begåtts på tjärna ängar, polisen var kritisk och han avgick.
Sonen Christian är likt pappa involverad i skumma affärer och även han inflytelserik. Kenneth har haft politisk makt i Borlänge sedan 1992, och han har huserat fritt och gjort många floskler under årens lopp.

Ändå så sitter han kvar på höga poster och tjänar stora summor pengar. Och sosseväljarna i kommunen tycks inte se något problem i det.

Riktigt imponerande med Christian Kaddik i Dalkurds A-lag.
Enligt Facebook slutade han för att hinna med annat.
Citera
2021-01-25, 15:40
  #28
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Kenneth Persson har avlat fram sonen Christian och modern är samisk.

Kenneth är misstänkt för jäv och korruption, men sitter ändå kvar som ordförande i Borlänges största bostadsbolag tunabyggen ( som bla har hand om somaliers boende och som valde att höja hyran för studenter boendes på tjärna ängar och således fösa ut de till förmån för Somalier) och han är även ordinarie i kommunfullmäktige.
År 2018 var han ordförande i Brå, men valde att inte anmäla brott som han sett begåtts på tjärna ängar, polisen var kritisk och han avgick.
Sonen Christian är likt pappa involverad i skumma affärer och även han inflytelserik. Kenneth har haft politisk makt i Borlänge sedan 1992, och han har huserat fritt och gjort många floskler under årens lopp.

Ändå så sitter han kvar på höga poster och tjänar stora summor pengar. Och sosseväljarna i kommunen tycks inte se något problem i det.

Det låter som en härlig soppa värdig en kommun på fallrepet.

Varför har Christian inte pappans namn?
Citera
2021-01-25, 18:42
  #29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Svenskar vet inte heller vem Jussi

Obildade sådana kanske.
Citera
2021-01-25, 19:56
  #30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
En skam för Sverige. Han kommer bara ge alla pengar till sin egna klan istället.
Citera
2021-01-25, 21:30
  #31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vad är det du svamlar om?

Kultur- och fritidsnämnden kommer inte att lägga ned Jussi Björlings museum, det står även tydligt i det beslut som faktiskt är länkat i din twitterlänk. Hade du varit lite mer läskunnig hade du snabbt märkt att de vill flytta museet, dvs utställningen, till stadsbiblioteket istället. För det är inte Jussi Björlings museum som är i nämndens fokus, utan Konceptet Borlänge Modern vars verksamhet omformas. För att inte museet skall hamna i skymundan tar de beslutet att flytta utställningen till en mer lämplig plats.

Dock kan man ifrågasätta varför de gillar att stänga ned en massa kulturella verksamheter, men enligt besluten är det för att de i nuläget inte har tillräckligt med experter som kan driva verksamheterna och då vill de fokusera på just Jussi Björlings museum i nya lokaler.

För er som kan läsa;

Huvudprotokollet dec-19

Ett protokoll från apr-20

Klargörande protokoll nov-20

Från just det klargörande protokollet:



Så TS, du har en väldigt stor chans att förklara dig nu...

Jo, det ska tamejfan lägga med det. Det var ju en egen byggnad.

Att de plockar ned några tavlor och gör en utställning på biblioteket istället är ju en jävligt klen tröst. Det är fan blasfemi.

Tror du den utställningen, som är en bråkdel av museet, kommer finnas kvar längre än ett år?

Det värsta är att det är snyltande somalier som ska bestämma, vilka inte ens har någonting som helst i Sverige att göra.

Frågan är varför du försöker både förmildra och försvara det.
Citera
2021-01-25, 21:35
  #32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Svenskar vet inte heller vem Jussi är, eller skulle knappast kunna nämna någon av hans mest kända inspelningar.
Att stå bredvid hans staty i Borlänge är en surrealistisk upplevelse, bara en massa somalier dagstid!
Folk skulle inte märka om statyn försvann eller ersattes av Ali Dhaanto.

Ja, och det är ju en jävla skam. Det borde vara obligatorisk undervisning i skolan. 5p Jussi Björling.

Det är ju en del av Sveriges problem som borde förbättras, att ta vara på och lära ut våra om kulturarv.
Citera
2021-01-25, 21:52
  #33
Medlem
DeValeras avatar
Nu tycker jag att vi inte ska misströsta. Borlängeborna och alla Jussi Björling älskare kommer att kompenseras med ett annat museum istället. Borlänge kommun har istället valt att hedra Ahmad Umars namn med ett museum och eventuell staty på torget. Som ni alla vet så är Ahmed Umar en folkkär somalisk politiker (företrädare för al-Shabaab-partiet, socialdemokraternas somaliska broderparti i Somalia). Jag tror att detta kommer att uppskattas såväl av alla Borlängebor som turister. Borlänge sätts på kartan med andra ord.
__________________
Senast redigerad av DeValera 2021-01-25 kl. 22:39.
Citera
2021-01-25, 23:16
  #34
Medlem
Vad fint av höger-folket i tråden att ta kamp för att bidragsregnet över kulturlivet, i Borlänge av alla ställen, ska fortsätta ösa ner i oförminskad styrka.
Citera
2021-01-26, 00:00
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Importen har noll förankring i svenskt kulturarv och historiska händelser. Därmed kommer vårt arv att ringaktas och på sikt utplånas.


Jepp vi ger jättelöner till apor för att montera ner det som är svenskt!
Citera
2021-01-26, 07:50
  #36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad fint av höger-folket i tråden att ta kamp för att bidragsregnet över kulturlivet, i Borlänge av alla ställen, ska fortsätta ösa ner i oförminskad styrka.
Är man höger om man är invandringskritisk? Jag känner mig mitt i på skalan men är starkt invandringskritisk. Nå, antar museet stängs ner p.g.a. knappt några besökare alls. Borlänge är ju nerlusat av MEA folk och ingen normal människa utifrån åker till Borlänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in