Fortsättning från föregående inlägg...
Köksmästaren har gett upp. Detta kommer han ångra hela sitt liv, antar jag. Jag vet inte, jag är inte han och vet inte vad som är i hans medvetande. Dock, är det högst typ 24 h kvar. Det är som att ge upp på mållinjen. Tror han kommer söka till programmet igen eller försöka bli Jägarsoldat på riktigt. Hans spärrtid för brott i ungdomen lär ju ha försvunnit vid det här laget.
Ok nu visar de att triathlonmannen är på bristningsgränsen. Jo, han är ju en vanlig svensson egentligen som gillar att träna.
Förhör nummer två för triathlonmannen. Ja om man inte levet ett speciellt intressant liv, eller kriminellt liv så fattar man inte spelet när det kommer till vad man ska och inte ska säga. Han kommer inte veta vad han ska säga. Den intel han ger nu kommer vara kilpunkten för förhörsledarna att sätta press på de andra deltagarna. Så borde triathlonmannen vinna i det scenariot? Nej, för han var den första att sätta teamet på pottkanten.
Omfg, man ser att han är en vanlig svensson som gjort vad familjen tycker är rätt, vad lagen säger, vad kulturen han vuxit inom är rätt. Denne kommer berätta ALLT. Är min analys. Om jag har fel nu kvalificerar han in i top 2-3.
Ok han berättar intel som han inte ska uppge. Men det är det som är bra med den här serien och mina referat, som skrivet, jag har själv ingen militär erfarenhet, men jag skulle gärna skaffa mig det. Jag lär mig också genom det här.
Instruktörerna som ser på förhöret via video konstaterar, han berättar allt. Ja. Om han uthärdar tortyren till slutet kommer han inte vinna i alla fall.
Jo, lär mig själv väldigt mycket av bara denna sekvens för jag känner igen mig i honom. När jag var yngre och blev insyltad i något inte jätteallvarligt men polisen blev involverad agerade jag, inte helt som han dock, eftersom jag jag erkände så lite som möjligt och gav en helt annan historia, men åkte dit på det mildaste straffet. Var typ att jag rökt cannabis i min lgh och grannarna ringt snuten. Sa att jag köpt det på stan. Sanningen var dock att jag hade en fetodling i min lgh. Den hade jag dock avslutat när polisen ringde på och ville snacka. Såhär i efterhand skulle jag inte medgett ett skit. Men... man lär sig.
Och i dagsläget hade jag inte ens öppnat dörren. Om polisen vill snacka med mig får de kicka in dörren eller ta mig när de ser mig. För övrigt håller jag inte på med olagligheter sen många år tillbaka. Super mest fastän det är trist. Dock är det roligare än att ha det trist utan alkohol.
Instruktörerna ger han creds för att han är vid sin brytpunkt för att han tagit ut sig. Ja hans insatser har ju varit imponerande fysiskt sett. Dock är han inte streetsmart men det behöver han antagligen inte vara i sitt vardagsliv.
Ja, triathlonmannen får kicken nu för att han berättat om uppdraget. Och det dessutom helt utan begränsningar.
Hmm, ja det skulle jag tänkt på när det gäller tortyrdelen. Att folk som inte är van vid att leva i skit inte hanterar det speciellt bra. I det här ljuset kanske fastighetsmäklaren kommer göra bättre ifrån sig än vad jag trodde. You know what i mean.
Instruktörerna ville inte kicka triathlonmannen före andra som de kanske vill se gå före. Ja med rätt träning hade triathlonmannen klarat även denna utmaning.
Och han har ju en likeability för what you see is what you get med honom.
Min åsikt kring hans prestation utifrån vad jag sett, yepp, kunde ha blivit en grym soldat med rätt träning, thats it.
Boxaren har förvisats ut i kylan tillsammans med flygmekanikern. Nu är det dags för boxarens förhör. Kalla det fördomar eller whatever. Men denne man, eller killar runt han när han var yngre har alla varit involverad i skit. De vet vad de ska säga och inte ska säga och det kommer vi antagligen se nu.
Haha, jo. Som jag skrev, detta kommer bli komiskt. Den andra hette ”macka” Marcus. Man ser att han spelar spelet. Nice.
Hehe, ok han blir pressad hårt. Min gissning är att han går på rambolinjen. Varför? För om inte skulle det visa hela Sverige att han är en golare och det gillar inte hans blattekompisar. Han kommer inte säga ett piss. Dvs han kommer inte säga något som sätter hans team i skiten.
HAHA, yes. Han håller sig till coverstoryn. Tror att vinnaren handlar om han och läkaren, frågan är bara vem som fuckar upp mest.
Instruktörerna pratar om hur lång hans ”breaking point” är. Antagligen den som utstår mest skit i programmet för att han har en ”heder”. Om han visar offentligt i hela tv-sverige att han är en snitch kommer han få stora problem i sitt privatliv efteråt.
Flygingenjören vill bli inkallad till förhör. Förstår att han vill ha en paus från tortyren. Tror dock han bara vill ha en paus och tar skiten under förhöret utan att medge viktig intel.
Om han ger upp nu skulle vara en stor besvikelse. Han sa väll tidigare att han vill visa sina barn att man kan göra allt man vill om man vill, och det tror jag han kommer hålla fast vid.
Vafan, han ger upp. Samma som min tanke om köksmästaren, de ger upp på mållinjen, oimponerande. Och sen om jag var i deras skor kanske jag gett upp tidigare, säkert. Men min bedömning är ju utifrån hur varje enskild deltagare presterar relativt till de andra.
Så kontentan av detta är att flygingenjören i tortyrdelen spelade ett högst ointelligent spel som han förlorade i, synd.
Hade han blivit en grym Jägarsoldat, ja det tror jag.
Vilka är kvar nu? Läkaren, boxaren och fastighetsmäklaren.
Fastighetsmäklaren gjorde bättre ifrån sig än vad jag trodde och hans förmåga att vara fokuserad vid motgångar visar sig mycket bättre än vad jag trodde.
Läkarens andra förhör. Denne har ju tidigare berättat om sitt kriminella liv och detta är ju en fördel när det kommer till förhör. Tror han kommer att spela spelet i förhöret utan att sätta sig själv och teamet i större fara.
Haha. Han spelar spelet, som jag trodde.
Till skillnad från Marcus och Köksmästaren ser han inte vidare sliten ut. Antar att läkare utstår en massa skit från att de stämplar in till de stämplar ut så han är väll van.
Hehe, yepp, inte nedbruten är kontentan.
Är en kvart kvar av programmet. De kommer inte att kunna bryta ner läkaren, och inte heller boxaren. Vi får se vad det är som fuckar upp för fastighetsmäklaren, men något är det.
Gissar på att läkaren vinner och boxaren blir tvåa.
Aha, de kör inte tortyren tills det återstår en vinnare.
Blir spännande att se vad som händer nu. Kanske ett obstacle race och först i mål. Men.. Antar att det kommer finnas en baktanke med vad som händer nu och den kommer antagligen vara ur det perspektivet att selektera ut den som instruktörerna vill ska vinna, eller som produktionsteamet vill ska vinna. Dvs man kan säga att dessa tre alla har vunnit. Nu är det bara dags för att ”selektera” ut frontfiguren av vinnare av säsosong 1. Enligt vad jag själv tror ofc...
Var verkligen denna övning den värsta av vad de gjort? Skulle själv vilja bli torterad i sex timmar efter att man är helt slut, tror jag skulle klara det bra.
Ok nu dags för lite male bonding. Ja men de har inte tvingats skita ihop som i Who dares wins, antar jag. För er som inte vet så är det en grej med SAS att de aldrig lämnar sin stridsparskamrat, t ex om de har en utkikspunkt så skiter de där bredvid sin stridsparskamrat eftersom något annat kan utsätta deras uppdrag på spel.
Fortsättning nästa inlägg...