2025-03-31, 23:37
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag har lyssnat påde senaste avsnitten och begriper inte vad du menar.
Du får helt enkelt förklara varför han är ute och cyklar (eller skita i det).
Han tycker att vi ska upphöra att ge resurser till Ukraina eftersom han tycker att vi ska lägga pengarna på vårt eget försvar. Vi ska låta ryssen ta Ukraina helt enkelt.
Citera
2025-04-01, 18:51
Medlem
prominentens avatar
Tack, då tycker han annorlunda än du 😀

Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Han tycker att vi ska upphöra att ge resurser till Ukraina eftersom han tycker att vi ska lägga pengarna på vårt eget försvar. Vi ska låta ryssen ta Ukraina helt enkelt.
Citera
2025-04-01, 23:06
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Tack, då tycker han annorlunda än du 😀
Verkligen. Jag menar att man kan göra både och. Lägga pengar på vårat försvar och hjälpa Ukraina. Ryssjäveln måste bort.
Citera
2025-04-02, 09:08
Medlem
Citat:

Så du motsätter dig att han är kostnadseffektiv i sitt tänkande?

Våra pengar gör ingen till väldigt liten skillnad i Ukraina. Däremot gör de ALL skillnad i Sverige, eftersom endast svenska pengar gör någon skillnad för svenskt försvar (ingen annan stat eller aktör kommer ju lägga pengar på det).
Citera
2025-04-02, 18:17
Medlem
prominentens avatar
EU skulle ha gått all in från början och vräkt in allt de kunde. Nu vet jag inte riktigt vad syftet är med donationerna (som ju är lån). Förlänga kriget? För någon väsentlig skillnad gör de ju inte.
Som Baldogar menar nedan får vi en verklig effekt av nationell satsning.
Men jag fattar vad du menar.

Citat:
Verkligen. Jag menar att man kan göra både och. Lägga pengar på vårat försvar och hjälpa Ukraina. Ryssjäveln måste bort.
Citera
2025-04-02, 21:39
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:

Den som tror att Ryssland skulle nöja sig med att ta Ukraina är antingen en efterbliven jubelidiot eller en lögnaktig Putinist. Om inte Ryssland stoppas i Ukraina, vart ska de stoppas då? Moldavien, Baltikum, Polen, Finland, Sverige?

Det är i 100% i Sveriges intresse att stötta Ukraina såvida vi inte vill kriga mot ryssen här istället.
Citera
2025-04-02, 21:44
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldogar
Så du motsätter dig att han är kostnadseffektiv i sitt tänkande?

Våra pengar gör ingen till väldigt liten skillnad i Ukraina. Däremot gör de ALL skillnad i Sverige, eftersom endast svenska pengar gör någon skillnad för svenskt försvar (ingen annan stat eller aktör kommer ju lägga pengar på det).
Källa?
Citera
2025-04-02, 21:45
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
EU skulle ha gått all in från början och vräkt in allt de kunde. Nu vet jag inte riktigt vad syftet är med donationerna (som ju är lån). Förlänga kriget? För någon väsentlig skillnad gör de ju inte.
Som Baldogar menar nedan får vi en verklig effekt av nationell satsning.
Men jag fattar vad du menar.
Håller med om att vi borde öst på från början, men även nu. Vi får aldrig sluta.
Citera
2025-04-02, 21:46
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Den som tror att Ryssland skulle nöja sig med att ta Ukraina är antingen en efterbliven jubelidiot eller en lögnaktig Putinist. Om inte Ryssland stoppas i Ukraina, vart ska de stoppas då? Moldavien, Baltikum, Polen, Finland, Sverige?

Det är i 100% i Sveriges intresse att stötta Ukraina såvida vi inte vill kriga mot ryssen här istället.
Exakt
Citera
2025-04-13, 07:02
Medlem
Är det nån som kommer ihåg vilket avsnitt de intervjuar en företrädare för Lexbase, (kanske en politiker, kommer inte riktigt ihåg)?

Har försökt hitta den igen men den hittar den inte. Borde va från 24 eller 25, men är inte säker på det heller.
Citera
2025-04-28, 21:29
Medlem
Lyssnar igenom avsnittet med Paulina Neuding, lite pinsamt att ingen har koll på Georg Riedel?

Har lyssnat rätt frekvent, men märkt att svensk historia/kultur är främmande.
Citera
2025-04-30, 06:25
Medlem
Lala.s avatar
Är det slut mellan Omar och hans flickvän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in