Citat:
Ursprungligen postat av
skabbluder
När jag själv skulle köpa digitalpiano så var den återkommande slutsatsen att Kawai hade bäst känsla i tangenterna, så jag köpte ett CN-24 som jag är evigt nöjd med. Även de mer vana pianister som provspelat på det har varit nöjda. Dessutom har Kawai de mest diskreta kontrollpanelerna, inte alls lika fula som till exempel Rolands motbjudande lysande leksaksknappar
tack för input.
Det är ont om det här.
Jag vet intr varför, är flashback dött??
Nunär jag än mer splittrad.
Jag tnkte gå för p 145 - medelbra på allt - dock klår nästan alla andra modeller - förutom Casio Yamaha på ljudet.
(jämfört med Rolande folk uppdelade här) vilket är irriterande . Det är trots allt pianoljudet som man köper produkten för!!
Det finns en kul Yamaha 660 modell med oändligt med ljud som är i samma prisklass som p 145. Kawaii sägs vara lika bra som p 145:an, men det kan finnas en del tillverkningsfel som ger glipor mellan tangenter, och du måste varavförsiktig för att kunna få ett nytt piano på garantin.
Korg D1 verkar grym, men där verkar folk vara uppdelade om att den är the ” go to” modellen till att vilja byta mot någpt annat märke.
Roland har tunga (riktiga tangenter) , inte bäst - inte sämst ljud,men månanfeatures. Pianoforever killen James favorit av dessa - mest för att du kan göra mycket med den.
Jag själv tnker nog välja bort Roland fp 30, men sedan kan jag inte välja!
Yamaha p 145
Yamaha ex 660B
Korg D1 (B2 sägs suga)
Kawaii es 110 ( som alla ger beröm)
Vad ska man ta ??
Jag vill mer höra kommentarer mellande som varit i samma situation om varför de valde och valde bort modeller än ” jag ör så nöjd!” . Har man lagt ut 8000 kr är det nog svårt stt erkänna för sig själv att man inte är nöjd med köpet.., så sådana kommentarer väger lite för mig.