Citat:
Ursprungligen postat av
trevligt.
På vilket sätt get vi staten all makt? Det är väl ändå ingen som bryr sig om jag köper två liter mjölk på Ica t.ex.? Det är väl bara illegala varor eller övriga penningbrått som triggar banker till att låsa ett konto för granskning?
Vi ser här trevligt. att du inte har tagit vaccinet. Då får du inte längre köpa mejeri och köttprodukter, så vi har avaktiverat din möjlighet till det. Vidare ifrågasatte du om ditt barn verkligen behöver gå en hel termin hos en transa som läser sexböcker för barn. Din möjlighet för att åka kollektivt (taxi, buss, flyg, tåg, båt) spärras. Du har dessutom köpt tre gurkor detta halvår. Om vi ska uppnå målen för
hållbarhet kan du inte hålla på såhär. Nu får du inte köpa några grönsaker längre. Det enda du kan köpa är mjölmaskar och torkade kackerlackor. Du får inte heller ha kvar privilegiet att betala skatt på din mark. Eftersom du inte kan betala skatten omhändertar vi den åt dig så länge. Du får bo kollektivt med Mångkulturen på tre kvadratmeter. Hade du familj? Det var tråkigt, men nödvändigt. Alla måste samarbeta, trevligt. det förstår du väl? Det här är för allas bästa.
Ett kontantlöst samhälle leder till helvetet.
(Jag hittar inte på detta från min fantastiska fantasi.)
https://www.weforum.org/great-reset