• 4
  • 5
2021-01-24, 19:09
Medlem
ZhongNanHais avatar
digitalt kan staten och storkapitalet (som sitter i samma båt) hålla koll på allt och alla, och de kan såklart, vilket de gör, utan vidare strypa livsnerven för regimkritiker. Vi har sett flertalet fall där alternativmedier och personer behäftade med dessa har fått sina konton nedstängda och vidare nekats att att ha bankkonto i sverige. Effektivt sätt att tysta kritik.
Citera
2021-01-24, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
På så vis? Jag hade för mig att den ända som gynnas av kryptovaluta är kriminella, men jag kan ha fel. Inskränkningar är kanske en vettig uppoffring för att minska illegala handelsverksamheter?
Fast vem bestämmer vad som är illegalt? Och kan den definitionen tänkas förändras över tid så att sånt som är legalt idag kan bli illegalt framöver, exempelvis att ha systemkritiska åsikter?

Är det verkligen rimligt att stat och banker ska kunna ta ifrån dig möjligheten att överleva för att de beslutar om att dina åsikter är kriminella?

Jag menar tvärtom. Jag är beredd att acceptera ett visst mått av kriminalitet bland vissa som pris för frihet åt alla. Den som är beredd att offra frihet för trygghet förtjänar varken att vara fri eller trygg.
Citera
2021-01-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Fast vem bestämmer vad som är illegalt? Och kan den definitionen tänkas förändras över tid så att sånt som är legalt idag kan bli illegalt framöver, exempelvis att ha systemkritiska åsikter?

Är det verkligen rimligt att stat och banker ska kunna ta ifrån dig möjligheten att överleva för att de beslutar om att dina åsikter är kriminella?

Jag menar tvärtom. Jag är beredd att acceptera ett visst mått av kriminalitet bland vissa som pris för frihet åt alla. Den som är beredd att offra frihet för trygghet förtjänar varken att vara fri eller trygg.

Väldigt rimliga åsikter.

Naiva och dumma svenskar som inte förstår hur viktigt kontanter är för ens oberoende och frihet.
Citera
2021-01-24, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Väldigt rimliga åsikter.

Naiva och dumma svenskar som inte förstår hur viktigt kontanter är för ens oberoende och frihet.
Det mest skrämmande är att TS själv säger sig aldrig ha reflekterat över detta tidigare. Han är definitivt inte ensam om det. Hur kan man inte ha reflekterat över att våra friheter tas ifrån oss om man varit vaken och nykter under de senaste tio åren?

Liknande tongångar hörs från ”rent mjöl i påsen”-människorna. Vad säger att den som har rent mjöl i påsen idag inte är en jagad dissident imorgon bara genom en lagändring?

Att inte tänka alls är lika illa som att tänka fel.
Citera
2021-01-25, 10:34
Medlem
Sqeptisks avatar
Om en affärsidkare inte accepterar kontanter som betalningsmedel, ja då har vederbörande inte möjlighet att ta betalt av plastkortsfria kunder. Vilket resulterar i utebliven affärshändelse.

Då har ju affärsidkaren del facto bojkottat sig själv
Citera
2021-01-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
På vilket sätt get vi staten all makt? Det är väl ändå ingen som bryr sig om jag köper två liter mjölk på Ica t.ex.? Det är väl bara illegala varor eller övriga penningbrått som triggar banker till att låsa ett konto för granskning?

Vi ser här trevligt. att du inte har tagit vaccinet. Då får du inte längre köpa mejeri och köttprodukter, så vi har avaktiverat din möjlighet till det. Vidare ifrågasatte du om ditt barn verkligen behöver gå en hel termin hos en transa som läser sexböcker för barn. Din möjlighet för att åka kollektivt (taxi, buss, flyg, tåg, båt) spärras. Du har dessutom köpt tre gurkor detta halvår. Om vi ska uppnå målen för hållbarhet kan du inte hålla på såhär. Nu får du inte köpa några grönsaker längre. Det enda du kan köpa är mjölmaskar och torkade kackerlackor. Du får inte heller ha kvar privilegiet att betala skatt på din mark. Eftersom du inte kan betala skatten omhändertar vi den åt dig så länge. Du får bo kollektivt med Mångkulturen på tre kvadratmeter. Hade du familj? Det var tråkigt, men nödvändigt. Alla måste samarbeta, trevligt. det förstår du väl? Det här är för allas bästa.

Ett kontantlöst samhälle leder till helvetet.

(Jag hittar inte på detta från min fantastiska fantasi.)
https://www.weforum.org/great-reset
Senast redigerad av ProfetenMuhammad 2021-01-26 kl. 12:31.
Citera
2025-08-16, 23:58
Visste inte att den gruppen fanns
Citera
2025-08-17, 00:01
Hittade liknande grupp och den har bara 200 medlemmar

https://m.facebook.com/groups/462095208484242/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera