2021-03-29, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Att du inte förstår vad jag skriver är inte mitt bekymmerbekymmer eftersom jag bryr mig föga om vad du uppfattar och inte.

Nej, för ingen här bryr sig om du är före i eller efter mens.

Inte heller behöver vi låtsas som att dina åsikter ska ersätta objektiva värden eller enkel matematik, för annars gråter skriker och bits du... på ett forum....

Men som feminist har du väll inget problem med att vara det skrikiga och obehagliga barnet på kalaset, med ansiktet fullt av snor och bägge händerna i andra barns godispåsar.

Det är inte "alla de andra barnen" som är problemet, även om dina föräldrar lurat dig att tro det, men det märker du när du blir vuxen.
Citera
2021-03-29, 10:40
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej, för ingen här bryr sig om du är före i eller efter mens.

Inte heller behöver vi låtsas som att dina åsikter ska ersätta objektiva värden eller enkel matematik, för annars gråter skriker och bits du... på ett forum....

Men som feminist har du väll inget problem med att vara det skrikiga och obehagliga barnet på kalaset, med ansiktet fullt av snor och bägge händerna i andra barns godispåsar.

Det är inte "alla de andra barnen" som är problemet, även om dina föräldrar lurat dig att tro det, men det märker du när du blir vuxen.

hahaha helt solklar analys ... kvinns = alltid före, under eller efter menstruation !!

och japp, de lever i en annan alternativ verklighet.....inte den objektiva, utan den subjektiva !!
Citera
2021-03-29, 10:41
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Att du inte förstår vad jag skriver är inte mitt bekymmerbekymmer eftersom jag bryr mig föga om vad du uppfattar och inte.

Nej tack gör inte det. Du har förklarat tillräckligt och det är bara tröttsamt eftersom det är mestadels underligt dravel blandat med lögner eller skeva verklighetsuppfattningar.

Hah, du vet inte vems föräldrar du talar om!
En sak vet jag.
Du bevisar tesen och definitionen av "faktaresistent".

Inte undra på att du har den sortens uppfattning av dina föräldrar.
Jag lider med dem.
Citera
2021-03-29, 10:56
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är ingen studie kring testosteronhalter.

"How accurate is the data? The data has been collected through questionniares, which have their own limitations. Not only that, but in some cultures the context of the question asked is as important as its content. Especially in group-oriented cultures, individuals might tend to answer questions as if they were addressed to the group he/she belongs to. While on the other hand in the United States, which is an individualistic culture, the answers will most likely be answered and perceived through the eyes of that individual."

Det är en enkätundersökning om kultur.
Jaha?
Finns det andra sätt att undersöka sånt här?
Citera
2021-03-29, 11:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du förstår tydligen inte värdet av att ha en fungerande sjukvård.
Ursäkta?
Vad är det för fel på dig?

Hur kom du fram till denna logiska slutsats baserat på det jag säger?
Det här måste vara ett av dina konstigaste inlägg nånsin.

Tips. Koppla in hjärnan, få upp idiotfiltren innan du skriver igen.
Läs mitt inlägg och om du vill att jag ska formulera mig så att även du begriper, så fråga. Slutsatser som den du drar här är helt galen. Goddag yxskaft.

Såhär.
Om du ställer dig utanför Nya Karolinska sjukhuset. Feministernas största satsning hittills på sjukvård.
Den drog över budget tredubbelt, det fungerar inte. Inte ens dörrar satt där de skulle.

Om du kollar vad det är för personal på och runt sjukhuset som jobbar där, är det fler som INTE jobbar med vård än vårdgivare anställda och gissa vilka som har bäst betalt.

Folk som inte är anställningsbara någon annanstans, som knappt vet vad deras uppgift är, men som framför allt inte tillför "vården" något alls.
De flyttar papper från ett ställe till ett annat i en tid när datorer dominerat arkiveringen i över 30 år och gör samma saker som hon behöver en halv dag på sig gratis på en halv megaflop.

När du fått ihop femtiotusen såna kalkyleringar och flera månaders arbete a 50 000 i månaden och hundratals personer för något vi kunnat gjort helt gratis med en halvkass dator, kanske du fattar miljardrullningen.

Den har inget alls med vård att göra.
De privata går runt det och anställer bara folk som vet vad de ska göra och sen gör det och låter datorerna sköta det andra.

Och vips, gör man en jättevinst. OCH får bättre vård.
För feminazi handlar det aldrig om att uträtta något. Det handlar mer om att kvinnor ska ha höga positioner och bättre lön för att fylla ett påhittat gap. Det är fler kvinnliga chefer på landsting och statliga verk och de tjänar mer än männen.
Får vi se dig ställa dig och kriga mot denna orättvisa?

Eller ska vi helt enkelt börja skära bort dödköttet?
De får starta kattpensionat eller blogga i stället.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-03-29 kl. 11:38.
Citera
2021-03-29, 12:44
Medlem
Bort med dödköttet röstar jag för. När något är tillräckligt dåligt lönar det sig inte att försöka reparera. Bättre att göra om helt.

Rättvis konkurrens istället för jämställdhet är mitt förslag.
Senast redigerad av ManManne 2021-03-29 kl. 13:09.
Citera
2021-03-29, 12:58
Medlem
Citat:
Jo afan, men nu är det bortskämda vita män vi talar om.

Förstår att du mest trollar, men vem eller vilka skämmer bort vita män enligt dig?
Citera
2021-03-29, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ursäkta?
Vad är det för fel på dig?

Hur kom du fram till denna logiska slutsats baserat på det jag säger?
Det här måste vara ett av dina konstigaste inlägg nånsin.

Tips. Koppla in hjärnan, få upp idiotfiltren innan du skriver igen.
Läs mitt inlägg och om du vill att jag ska formulera mig så att även du begriper, så fråga. Slutsatser som den du drar här är helt galen. Goddag yxskaft.

Såhär.
Om du ställer dig utanför Nya Karolinska sjukhuset. Feministernas största satsning hittills på sjukvård.
Den drog över budget tredubbelt, det fungerar inte. Inte ens dörrar satt där de skulle.

Om du kollar vad det är för personal på och runt sjukhuset som jobbar där, är det fler som INTE jobbar med vård än vårdgivare anställda och gissa vilka som har bäst betalt.

Folk som inte är anställningsbara någon annanstans, som knappt vet vad deras uppgift är, men som framför allt inte tillför "vården" något alls.
De flyttar papper från ett ställe till ett annat i en tid när datorer dominerat arkiveringen i över 30 år och gör samma saker som hon behöver en halv dag på sig gratis på en halv megaflop.

När du fått ihop femtiotusen såna kalkyleringar och flera månaders arbete a 50 000 i månaden och hundratals personer för något vi kunnat gjort helt gratis med en halvkass dator, kanske du fattar miljardrullningen.

Den har inget alls med vård att göra.
De privata går runt det och anställer bara folk som vet vad de ska göra och sen gör det och låter datorerna sköta det andra.

Och vips, gör man en jättevinst. OCH får bättre vård.
För feminazi handlar det aldrig om att uträtta något. Det handlar mer om att kvinnor ska ha höga positioner och bättre lön för att fylla ett påhittat gap. Det är fler kvinnliga chefer på landsting och statliga verk och de tjänar mer än männen.
Får vi se dig ställa dig och kriga mot denna orättvisa?

Eller ska vi helt enkelt börja skära bort dödköttet?
De får starta kattpensionat eller blogga i stället.

Mm, sverige efter colombia i healthcare ranking, men endå top 4 hårdast skattade länderna i världen (givetvis är länderna med samma eller "högre" skattetryck avsevärt högre rankade än sverige, utöver alla de med lägre som går före.....)

Kanske menade "h*n" att vi ska mäta "fungerande" i tillgänglighet och effektivitet enbart i aborter.... då får "vi" ju minst sagt valuta för pengarna.....

Så fint med en fungerande.... sjukvård, finns bara i Sverje... och nordkorea....

#styrkekramarkvinnsivårdensominteärdärpgaavnyaavsn ittavgraysanatomy
Senast redigerad av slö 2021-03-29 kl. 13:19.
Citera
2021-03-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Det är nämligen helt riktigt. Jämnlikhet på alla plan. Det är vårat nordiska arv. Man tror dessutom inte att denna krigardam är unik utan det fanns många fler. Det var kristendomenen som satte kyskhetsbälte och skam på kvinnorna.

Japp.
Citera
2021-03-29, 16:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Nu tycker jag att vi greppar varann om händerna och tillsammans sjunger We shall övercome".

På vägen ut köper vi stödstrumpor för 6000 spänn paret, för att ingen jävel brydde sig om vad saker och ting faktiskt kostar.
Nån annan (läs män) betalar med sitt anletes svett.
Citera
2021-03-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Japp, vi hade nycklarna till huset, för att huset var vår domän.
I vikingetiden tog vi även hand om allt, eftersom mannen var utomlands i "business" syfte.

Och ute i byarna var det starka kvinnor (ett gäng kärringar, eller vad man nu vill kalla det) som bestämde hur saker och ting skulle vara, vem som dög och inte dög. Män utförde, även om de formellt hade "makten" i den juridiska meningen.

Ta bara Systembolaget och alkoholförbud. Det var kvinnor som drev igenom det, så det har ju skett på nationell nivå också. För att inte ta allmän rösträtt som blev verklighet för män efter kvinnornas rösträtt (säger väl en del om vem som styr när vi säger att allmän rösträtt kom till när kvinnorna - inte män - fick rösta).
Senast redigerad av Dolche 2021-03-29 kl. 18:51.
Citera
2021-03-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Mannen är genetiskt programmerad till att vara en toffel. Det gäller hela världen, bara att Sverige av någon anledning råkar vara värst. Det har alltid varit så. Högre krav har alltid ställs på män vilket lätt motiveras med att mannen är överlägsen kvinnan på alla områden. De män som inte levde upp till manliga krav fick ingen avkomma. Kvinnor får alltid avkomma om de nu inte är väldigt defekta.

Den framtida mannen torde troligtvis bli ännu mer överlägsen kvinnan samtidigt som toffelfaktorn stiger ytterligare. Alternativt omformas vi till typ getingar med ett fåtal drönare.

Jepp det är patriarkatet. Män ska jobba, bita ihop och hålla käften. Vi ser ju tydligt i feminismen idag, män ska ta ansvar för än det ena än det andra som de inte har något att göra med.

Vet inte ens om kungar hade sista ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in