Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du förstår tydligen inte värdet av att ha en fungerande sjukvård.
Ursäkta?
Vad är det för fel på dig?
Hur kom du fram till denna logiska slutsats baserat på det jag säger?
Det här måste vara ett av dina konstigaste inlägg nånsin.
Tips. Koppla in hjärnan, få upp idiotfiltren innan du skriver igen.
Läs mitt inlägg och om du vill att jag ska formulera mig så att även du begriper, så fråga. Slutsatser som den du drar här är helt galen. Goddag yxskaft.
Såhär.
Om du ställer dig utanför Nya Karolinska sjukhuset. Feministernas största satsning hittills på sjukvård.
Den drog över budget tredubbelt, det fungerar inte. Inte ens dörrar satt där de skulle.
Om du kollar vad det är för personal på och runt sjukhuset som jobbar där, är det fler som INTE jobbar med vård än vårdgivare anställda och gissa vilka som har bäst betalt.
Folk som inte är anställningsbara någon annanstans, som knappt vet vad deras uppgift är, men som framför allt inte tillför "vården" något alls.
De flyttar papper från ett ställe till ett annat i en tid när datorer dominerat arkiveringen i över 30 år och gör samma saker som hon behöver en halv dag på sig gratis på en halv megaflop.
När du fått ihop femtiotusen såna kalkyleringar och flera månaders arbete a 50 000 i månaden och hundratals personer för något vi kunnat gjort helt gratis med en halvkass dator, kanske du fattar miljardrullningen.
Den har inget alls med vård att göra.
De privata går runt det och anställer bara folk som vet vad de ska göra och sen gör det och låter datorerna sköta det andra.
Och vips, gör man en jättevinst. OCH får bättre vård.
För feminazi handlar det aldrig om att uträtta något. Det handlar mer om att kvinnor ska ha höga positioner och bättre lön för att fylla ett påhittat gap. Det är fler kvinnliga chefer på landsting och statliga verk och de tjänar mer än männen.
Får vi se dig ställa dig och kriga mot denna orättvisa?
Eller ska vi helt enkelt börja skära bort dödköttet?
De får starta kattpensionat eller blogga i stället.