Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2021-01-23, 10:56
Medlem
Ett tips är ju att logga in på banken ÅTMINSTONE någon gång om året för att se var pengar tar vägen...
Citera
2021-01-23, 12:12
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Jag förstår din poäng. Men samtidigt borde man läsa vad som gäller vid registrering, och komma ihåg att säga upp avtalet/prenumerationen när man inte längre vill ha kvar tjänsten.
Absolut inte. Det finns tydliga regler för vad som får stå i ett licensavtal, eftersom det inte är rimligt förvänta sig att en vanlig människa tar sig igenom 16 sidor lagtext och fullt förstår innebörden.
Citera
2021-01-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Absolut inte. Det finns tydliga regler för vad som får stå i ett licensavtal, eftersom det inte är rimligt förvänta sig att en vanlig människa tar sig igenom 16 sidor lagtext och fullt förstår innebörden.

Oavsett vilket så får man ta lite eget ansvar för att läsa på lite innan registrering/prenumeration. Fast i detta fallet är det knappast problem med licensavtalet, eller att TS inte har läst allt och inte förstår allt. Då TS tydligen inte ens visste om att det fanns en aktiv prenumeration på SvD, och aldrig hade fått någon form av bekräftelse via epost. Med största sannolikhet har TS själv någon gång aktivt valt en prenumeration eller gratis prova på-period, och fått en bekräftelse via epost. Bekräftelse kommer i regel bara en gång, och det är lätt att det hamnar i skräpposten. Så det är lätt att missa.
Citera
2021-01-25, 08:41
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
200 spänn är en struntsumma som inte ens märks om man inte såsom en snåljop (eller någon som är tvungen att vända varje öre) går igenom varje sketet bankutdrag

Ja verkligen. Du brukar gå till bankomat för att kolla utdraget eller?!
Vad är det för fel att kolla till transaktionskontot dagligen när man gör sina andra ekonomiska bestyr (värdepappershandel, fakturahantering m.m)
Citera
2021-01-25, 14:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Ja verkligen. Du brukar gå till bankomat för att kolla utdraget eller?!
Vad är det för fel att kolla till transaktionskontot dagligen när man gör sina andra ekonomiska bestyr (värdepappershandel, fakturahantering m.m)

Det är inget fel med det om man vill göra det. Men det ska inte behövas.
Citera
2021-01-26, 08:50
Medlem
Sjukt att inte kolla sitt bank konto på 2 år.

Har 2 ggr haft pengar som dragits utomlands som jag inte kände till. Min bank gav mig pengarna tillbaka.
Citera
2021-01-26, 09:38
Bannlyst
Logga in på bankkontot och ta bort alla autogiron. Kör därefter enbart med efaktura direkt till banken. Då skall du godkänna varje debitering, innan det kan ske.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in