2021-01-22, 06:33
Medlem
EastAreaPapists avatar
Jag jobbar på ett större företag i en roll där jag interagerar med en jävla massa kollegor och inte en enda är dum i huvudet. Nu ska jag snart flytta till en annan avdelning och det är kutym att då posta någon slags hälsning på internwebben. Mitt ointresse av fotboll har blivit något av ett internskämt så jag tycker att det skulle vara roligt att uttrycka min (helt uppriktiga) åsikt att ingen jag har haft att göra med är förståndshandikappad i form av en fotbollsliknelse. Ju obskyrare, men ändock korrekt, referens desto bättre. Så, flashback, vilken fotbollsspelare bör jag likna mina kollegor vid, d.v.s. vilken spelare, aktiv eller inte, håller högst lägstanivå?
Citera
2021-01-22, 07:11
Medlem
Knotknets avatar
Mår godkänd 2 plus i Aftonbladet, Roland Olsson.
Citera
2021-01-22, 08:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Jag jobbar på ett större företag i en roll där jag interagerar med en jävla massa kollegor och inte en enda är dum i huvudet. Nu ska jag snart flytta till en annan avdelning och det är kutym att då posta någon slags hälsning på internwebben. Mitt ointresse av fotboll har blivit något av ett internskämt så jag tycker att det skulle vara roligt att uttrycka min (helt uppriktiga) åsikt att ingen jag har haft att göra med är förståndshandikappad i form av en fotbollsliknelse. Ju obskyrare, men ändock korrekt, referens desto bättre. Så, flashback, vilken fotbollsspelare bör jag likna mina kollegor vid, d.v.s. vilken spelare, aktiv eller inte, håller högst lägstanivå?

Givetvis allsvenskans bäste spelare under de senaste 3-4 åren, Anders Christiansen Malmö FF.
Citera
2021-01-22, 08:24
Medlem
tegelpanna123s avatar
Hur kul är det om du namedroppar om något du inte har en jävla aning om, känns lite oäkta kan jag tycka. Kanske ska köra på ett annat spår?
Citera
2021-01-22, 08:34
Medlem
chran508s avatar
Claude Makelele.
Citera
2021-01-22, 09:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Teddy Lucic (86 landskamper för Sverige mellan 1994 och 2006) är en svensk före detta mittback som var berömd för sin oerhört höga lägstanivå som han lyckades hålla oavsett vilket motstånd det gällde. Så här beskrevs han av förre förbundskaptenen Lars Lagerbäck:
Citat:
"Relativt snabb och löpstark. Bra tvåvägsspelare. Har en mycket hög lägstanivå, d v s gör sällan eller aldrig en dålig prestation."

https://www2.svenskfotboll.se/landslag/herrar/tidigare-ar/spelarportratt-2004-06/?profile=16855
Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Teddy_Lu%C4%8Di%C4%87

Om du säger att du jobbade med ett gäng Teddy Lucics så lär folk haja vad du menar. Lycka till!
Senast redigerad av BarryHero 2021-01-22 kl. 09:39.
Citera
2021-01-22, 20:33
Medlem
EastAreaPapists avatar
Tack för förslagen, flashback. Jag glömde nämna att jag jobbar utomlands, så några av de allsvenska spelarna kanske blir väl obskyra. Jag drar till med Teddy Lucic!
Citera
2021-01-22, 20:36
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Hur kul är det om du namedroppar om något du inte har en jävla aning om, känns lite oäkta kan jag tycka. Kanske ska köra på ett annat spår?
Men eftersom vi redan har skojjat om mitt bristande fotbollsintresse kommer kollegorna vara medvetna om oäktheten. Det är det som är skämtet.
Citera
2021-01-22, 22:02
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Tack för förslagen, flashback. Jag glömde nämna att jag jobbar utomlands, så några av de allsvenska spelarna kanske blir väl obskyra. Jag drar till med Teddy Lucic!
Mitt förslag om Teddy Lucic var baserat på att jag antog att dina kollegor var svenska. Då Lucic bara gjorde ett 30-tal proffsmatcher utomlands är jag osäker på ifall han är något större namn utanför Sverige. De flesta har nog ingen aning om vem det är.

För en internationell publik hade jag nog föreslagit den 35-årige engelsmannen James Milner (https://en.wikipedia.org/wiki/James_Milner) som just nu tillhör Liverpol FC. Han är den typen av spelare som aldrig gör några större väsen av sig men alltid biter ihop och är 100% professionell oavsett var på planen tränaren placerar honom.

Edit:

Så här skrev ESPN om Milner år 2015:

Citat:
If you were to present James Milner with a truckload of bricks and a mixer full of cement, he would build you a house. It would not be the greatest house on the street, but it would have a roof and four walls, it would not admit draughts and it would never leak in the winter.

If you were to present Milner with a guitar and an evocative reminder of a lover lost, he would write you a ballad. It would not be the greatest ballad you've ever heard, but it would have three verses and a chorus, it would set your feet tapping and it might just remind you of someone you thought you'd forgotten.

There is nothing that Milner cannot do. On day one of the zombie apocalypse, he is the person with whom you would want to fight your way out of the city. He'd keep it together, he'd know what to pack, and once you made it to the forest, he'd know which berries you could eat without getting sick.

It is this versatility and reliability that has made him so desirable, and yet it has cursed him too.

[...]

Milner has never really had a clearly defined best position. He has simply evolved from club to club, levelling up every season as more experience extends his skill set. He is a competent striker, as City discovered when an injury crisis forced their hand this season. He can play on either flank, in the centre of midfield, at wing-back or at full-back, and that's not just at club level. He's been just as versatile for his country.

Läs mer: https://www.espn.com/soccer/blog/espn-fc-united/68/post/2466499/james-milner-versatility-makes-him-elite-without-the-fanfare
Senast redigerad av BarryHero 2021-01-22 kl. 22:07.
Citera
2021-01-22, 22:10
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Mitt förslag om Teddy Lucic var baserat på att jag antog att dina kollegor var svenska. Då Lucic bara gjorde ett 30-tal proffsmatcher utomlands är jag osäker på ifall han är något större namn utanför Sverige. De flesta har nog ingen aning om vem det är.

För en internationell publik hade jag nog föreslagit den 35-årige engelsmannen James Milner (https://en.wikipedia.org/wiki/James_Milner) som just nu tillhör Liverpol FC. Han är den typen av spelare som aldrig gör några större väsen av sig men alltid biter ihop och är 100% professionell oavsett var på planen tränaren placerar honom.
Grymt, och återigen tack!
Citera
2021-03-11, 01:15
Medlem
SphincterAnis avatar
Hur har det gått och vilken spelare använde du dig av?
Citera
2021-03-11, 02:08
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphincterAni
Hur har det gått och vilken spelare använde du dig av?
Jag fick improviserat tacka för mig på något jävla zoom-möte istället för en intern-post, så det blev inte riktigt lika filat som jag hade velat. Men jag drog till med Teddy Lucic, som var den enda jag kom ihåg på stunden. Det landade ganska bra. Jag tror folk fattade både referensen och att jag skojade med dem. Någon sa att de hellre skulle vara oduglig än en AIK:are.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in