• 2
  • 3
2021-01-22, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Be att få en Stetsolid en kvart innan undersökningen.
Citera
2021-01-22, 14:16
Moderator
ofays avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2021-01-23, 01:16
Medlem
Men alltså. Om du ska göra en ögonbottenundersökning ska du inte be om att skippa ögondropparna. Hur kan någon ens föreslå det? De kommer inte se vad de ska undersöka. Ni som tror att de gått bra utan dilaterande fattar inte att ni blivit klassade som inbillningssjuka och då är det bara pro forma för att kunna avsluta remissen. Går du till tandläkaren och ber om att få ha munnen stängd?
Citera
2022-06-27, 19:24
Medlem
Isnatts avatar
Jag gjorde en sån fotografering häromdagen. Sved i några sekunder när jag fick dropparna sen var det lugnt. Blixten när dom fotade var väldigt stark.
Fick dropparna sen fick jag vänta i väntrummet 20 minuter. Ögonen tappade fokus, kunde inte läsa allers eller i mobilen, såg dock bra på långt håll.
Hade hört att man inte skulle köra efteråt men det var inga problem, fick dock ha dubbla solglasögon mot solen och sen hemma fick jag dra ner mörkläggningsgardinerna eftersom jag var ljuskänslig några timmar.
Citera
2022-07-01, 21:35
Medlem
svempuss avatar
Jag har gjort en sån fotografering både med och utan utvidgande droppar. Var bara på ena ögat(höger) jag behövde få såna droppar och visst vart ögat rätt rejält mycket större men jag märkte inte så mycket skillnad i synskärpa då jag redan såg dåligt på det ögat innan.
Är inget att noja sig över kom igen när du får en hel del pigment i ögonen och måste genomgå en massa andra inte så roliga undersökningar för att bland annat hålla reda på trycket i ögonen..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in