2021-01-21, 16:51
Medlem
Airwave92s avatar
Det här är andra gången det händer nu, senast var 2016 då jag råkade ut för nästan exakt samma sak

Jag vet inte om jag är idiot eller inte gällande detta men, jag har tänkt på detta varenda jävla dag sedan nyår. Alla mina ekonomiska problem hade kunnat lösts, om jag bara hade lite mer tur i mitt jävla skitliv. Nu ska jag förklara vad som hände.
Nyår på bingolotto, bestämde mig för att köra dubbla lotter denna gången då jag ändå inte trodde jag skulle vinna nåt. Sagt och gjort, när vi kommer fram till slutet, dvs största vinsten, håller jag på att vinna

http://www.bilddump.se/bilder/20210121164703-2a07:a880:4602:1041:fb85:b66:ced3:ba0f.jpg

Som ni ser så har jag alltså 53, 54 och 56. Siffran jag behöver för miljonen är 55.

Detta är alltså 500 000 x 2 då jag hade dubbellotter. Jag fick en jävla dödsångest då jag hade kunnat lösa en hel del av mina problem bara jag hade vunnit. Jag har redan skulder sedan tidigare och ett väldigt problematiskt arbetsliv.

Vad tror ni? Överdriver jag?
Citera
2021-01-21, 16:57
Medlem
Vad är det vi skall diskutera? Ditt önsketänkande?
Citera
2021-01-21, 16:57
Medlem
Betala av på dina skulder istället för att köpa lotter. Det mår både du själv och din plånbok bra av.
Citera
2021-01-21, 17:04
Medlem
hybridvarantants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det här är andra gången det händer nu, senast var 2016 då jag råkade ut för nästan exakt samma sak

Jag vet inte om jag är idiot eller inte gällande detta men, jag har tänkt på detta varenda jävla dag sedan nyår. Alla mina ekonomiska problem hade kunnat lösts, om jag bara hade lite mer tur i mitt jävla skitliv. Nu ska jag förklara vad som hände.
Nyår på bingolotto, bestämde mig för att köra dubbla lotter denna gången då jag ändå inte trodde jag skulle vinna nåt. Sagt och gjort, när vi kommer fram till slutet, dvs största vinsten, håller jag på att vinna

http://www.bilddump.se/bilder/20210121164703-2a07:a880:4602:1041:fb85:b66:ced3:ba0f.jpg

Som ni ser så har jag alltså 53, 54 och 56. Siffran jag behöver för miljonen är 55.

Detta är alltså 500 000 x 2 då jag hade dubbellotter. Jag fick en jävla dödsångest då jag hade kunnat lösa en hel del av mina problem bara jag hade vunnit. Jag har redan skulder sedan tidigare och ett väldigt problematiskt arbetsliv.

Om man tittar krasst på det så är sannolikheten att du ska lösa dina ekonomiska bekymmer med en lottovinst väldigt, väldigt låg. Om du inte har någon religiös eller magisk föreställning i botten som gör att du tänker att det är mer sannolikt än vad det är rent rationellt om man räknar på det? Gud ser dig och vill lösa dina probelm med en lottovinst? Ödet kommer att balansera upp saker rättvist för dig via en lottovinst eftersom du haft otur med annat tidigare i livet?

Personligen tror jag du skulle må bättre om du lät bli att hoppas på en lottovinst alls. Försök ta tag i den ekonomiska situationen med mer tråkiga konventionella metoder, extrajobb, skuldsanering, vad det kan vara.

Om du får ut något av underhållningen kring bingolotto kanske du kan fortsätta göra det som en kul grej, men ska du må bra av det måste du verkligen sluta tänka på det som en möjlig lösning på dina problem. Det är det inte, i praktiken.
Citera
2021-01-21, 17:07
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Ska nog starta en tråd om min nästan stora vinst
Julen så var jag nära bilen + miljoner

Det är deras system, ska vara spännande att spela.

Låter nästan som min dotter som tjatade en vecka för sin "nästan vinst" 500 kr
Citera
2021-01-21, 17:19
Medlem
Har du ekonomiska problem och/eller skulder så tror jag du ska förlita dig på andra saker än en lottovinst. Dig själv till exempel.

Att tänka i banor som ”Det hade kunnat...” är bara dumt. Då fastnar man lätt i onda tankegångar. Bättre att fokusera på det som kommer än det som varit. Det som kommer kan man göra något åt, i ditt fall skulder och en sämre ekonomisk sits. Ingen aning om hur du hamnat där eller hur omfattande det är, men fokusera på rätt saker.
Citera
2021-01-21, 17:21
Medlem
Conny63s avatar
Exakt ! systemet för Bingolotto är att det skall vara spännande på jul o nyår mm jag har suttit oändligt många gg med 1 nummer kvar på miljonen bilar drömresor mm o dom flesta gg har nummerna runt omkring kommit .
Citera
2021-01-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ska nog starta en tråd om min nästan stora vinst
Julen så var jag nära bilen + miljoner

Det är deras system, ska vara spännande att spela.

Låter nästan som min dotter som tjatade en vecka för sin "nästan vinst" 500 kr

Precis, det finns bara vinnare och de som var väldigt nära att vinna. Precis så Bingo-Lotto vill ha det
Citera
2021-01-21, 19:31
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Betala av på dina skulder istället för att köpa lotter. Det mår både du själv och din plånbok bra av.

Precis så, dra ner på onödiga utgifter. Speciellt spel och tobak.

Själv lever jag inte fett, trots lön på 800k+ men har mycket boendekostnader. Jag beklagar mig inte men vad jag gör för att klara mitt dyra boende är att ALDRIG slänga pengar på något onödigt. Jag köper mycket råvaror och lagar riktig mat, storkok väldigt ofta. Har dock en del hobbies som faktiskt jag går ”plus” på just nu även om det inte är mycket. Restaurang emellanåt men bara om jag känner att jag har råd.

Sluta spela även om det är något så ”oskyldigt” som Bingolotto om du inte har råd, det är anledningen till att du får dödsångest.
Citera
2021-01-21, 19:40
Medlem
happilappis avatar
Det är ju riggat för att man ska få 4a rätt ofta men aldrig 5. Säg att man behöver 40 för att få en rad, varje gång siffran börjar på 4x så är det enligt sannolikheten 1 på 9 (eller bättre om flera på 4x är borta) att du ska få den. Men i praktiken ligger du säkert 1/1000 att få rätt nummer när 4x kommer.

Det är såhär dom fångar en att fortsätta köpa lotter.
Citera
2021-01-21, 21:30
Medlem
Det är ju väldigt många människor som är "nära" och som "bara" saknar en siffra för att vinna drömvinsten...Som någon tidigare skrev så finns det ENDAST EN vinnare. Vet inte hur det är med Bingolotto men har hört att det är lika stor chans att vinna på triss som att bli träffad av blixten..
Citera
2021-01-21, 21:55
Medlem
Visste du att spel och lotter är mer frekvent köpta utav folk med lägre utbildningsnivå, socioekonomisk status och troligen lägre intelligens? Jobba hårt så kommer belöningar. Lycka finns inte, du kommer inte hitta det i havet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in