2026-02-10, 21:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Idag var nog första gången jag fällde en tår åt sport på TV. Otroligt känslosamt att se Svahns guld och har levt på ett glädjerus hela dagen.

Hade en bra känsla hela dagen och Linn körde ju som en riktig boss.

Så otroligt välfötjänt efter sju sorger och åtta bedrövelser. Otur och olycka kan inte bara få fortsätta i all evighet.

Vart är du nånstans GretaForPresident?
Senast redigerad av katw 2026-02-10 kl. 22:18.
Citera
2026-02-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
1: Är Skistad i normal form?
2: Sprintbanor med en åktid på över 4 minuter missgynnar naturligtvis Skistad.

Det verkar ju räcka med en rejäl uppförsbacke och en bana som inte slutar med nedförsbacke in i mål för att missgynna Skistad. Absolut spelar formen roll men det är snarare så att Skistad gynnas starkt av några få banor.
Citera
2026-02-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det verkar ju räcka med en rejäl uppförsbacke och en bana som inte slutar med nedförsbacke in i mål för att missgynna Skistad. Absolut spelar formen roll men det är snarare så att Skistad gynnas starkt av några få banor.
Skistads grundläggande problem är att fysiskt är hon knappast någon konditionsidrottare överhuvud taget. Hon är storvuxen och verkar vara stark och extremt explosiv. Inte ens 100-meterslöpare är byggda som hon. Hade hon sysslat med friidrott hade hon snarare sysslat med något kastgren.

Sedan kan jag tycka att det är synd att sprintskidåkning blir allt mer uthållighetsinriktat.
Citera
2026-02-11, 12:37
Moderator
Hjv9s avatar
På nionde försöket blev det äntligen en etta! Grattis Linn!

Nordiska Juniorlandskampen 2016: 3:a.
JVM 2017: Deltog ej, knäskadad säsongen ut.
JVM 2018: Deltog ej, inte fullt återhämtad från knäskadan året innan.
JVM 2019: 4:a.
VM 2021: 11:a, hämmad efter axelskada.
OS 2022: Deltog ej, bakslag efter operation av axel.
VM 2023: 4:a.
VM 2025: Deltog ej, hjärnskakning dagen innan sprinten.
OS 2026: 1:a !
Citera
2026-02-11, 12:56
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Bara jag som verkligen uppskattar att vi fick se de två bästa svenska sprinterna tävla mot varandra i ett OS?

Både linn och jonna är kanske de bästa kvinliga sprinters någonsin, eller hade någon kunnat slå dom i sin prime?
Stina nilsson?
Svårt at jämföra om dom inte tävlat mot varandra men ändå.
Citera
2026-02-11, 12:57
Medlem
Citat:
Skistads grundläggande problem är att fysiskt är hon knappast någon konditionsidrottare överhuvud taget. Hon är storvuxen och verkar vara stark och extremt explosiv. Inte ens 100-meterslöpare är byggda som hon. Hade hon sysslat med friidrott hade hon snarare sysslat med något kastgren.

Sedan kan jag tycka att det är synd att sprintskidåkning blir allt mer uthållighetsinriktat.

Anger…?
Citera
2026-02-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Anger…?
Bara för att Anger är stor vet vi inte hur hans fysiologiska profil ser ut.
Citera
2026-02-11, 18:33
Medlem
Storvuxen, stark och explosiv är oklart?
Citera
2026-02-11, 22:24
Medlem
Citat:
1: Är Skistad i normal form?
2: Sprintbanor med en åktid på över 4 minuter missgynnar naturligtvis Skistad.
Båda är naturligtvis toppformade. Kristine är helt enkelt inte bättre.
Citera
2026-02-28, 20:13
Medlem
Synd Svan inte frågade Svahn varför hon åkte hem, om det var Byströms beslut eller om hon själv blev sur över petningen. Det lät på hennes svar som det var det senare men hade gärna velat veta säkert.

Oavsett knäppt att åkarna inte får fatta egna beslut.
Citera
2026-03-01, 09:17
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Synd Svan inte frågade Svahn varför hon åkte hem, om det var Byströms beslut eller om hon själv blev sur över petningen. Det lät på hennes svar som det var det senare men hade gärna velat veta säkert.

Oavsett knäppt att åkarna inte får fatta egna beslut.

Jag tolkade det också som att hon åkte hem på eget bevåg då hon blev petad. Men jag håller med, det är obegripligt att inte Linn själv får känna efter. När det är så lång tid kvar till loppet, låt henne själv ta beslutet med kort varsel samtidigt som man har en reserv ifall det inte går (Ribom i det här fallet exempelvis).
Citera
2026-03-11, 18:11
Medlem
Glad man blir av att läsa det här
Citat:
Svahn är just nu på plats i Norge för att tävla i världscupen. Efter att hon drabbades av en hjärnskakning inför VM i fjol har 26-åringen varit restriktiv med media, men det börjar nu förändras igen.
– Jag mår bra. Vi började redan förra helgen med att göra någon mer intervju efter loppen och vi har börjat stegra in det under slutet av säsongen. Det känns kul att det börjar bli lite som vanligt.
https://www.svt.se/sport/langdskidor/linn-svahn-bekraftar-uppgifterna-fick-en-flygbiljett-pa-sms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in