2021-01-20, 21:29
Medlem
Hej! blev nekad till att fortsätta min mönstring efter en 3a utav 10 på den psykologisk prövningen. Idag förstår jag nog varför och är i ett annat "head space" men absolut viktigaste är att jag är den bättre version utav mig själv, eller jag försöker i alla fall.
Detta var 2019-9.

Så frågan lyder, när får jag ansöka till mönstring igen?

En extra fråga till er som har suttit i samma sits, hur bedömer ni att de ser på en när man kommer tillbaka efter ett tidigare nekande?
Citera
2021-01-20, 21:34
Medlem
F.Hansens avatar
Du lär ju kunna ansöka igen, om du blir bortsållad innan mönstring får du väll prata med dem och föra dig smart och väl (skrev detta svar för jag slarvläste som itestet istället för psykolog, men detta kan appliceras där också).

Fick 7:a på itestet själv så detta kanske är bra tips.

Du skulle kunna söka till polis bara för att få en ny möjlighet annars. Det är ju samma myndighet, rekryteringsmyndigheten och kanske, de har skilda databaser för polis och militär.

Om du får komma dit på mönstring till polis och får bra på i testet kanske du kan göra ett filbyte till militär och har då faktiskt bevis för att du är smartare än förut.
Citera
2021-01-20, 22:18
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Du kommer inte att bli tillfrågad igen så vill du jättegärna mönstra och testa igen så ta kontakt med myndigheten som är ansvarig och fråga. Kan bli knepigt om du föll på det psykiska testerna men värt ettsamtal.
Jag har aldrig hört talas om någon som mönstrat två gånger.
Citera
2021-01-20, 23:04
Medlem
1. Det finns en tråd som heter "Officiella GMU tråden", varför skrev du inte detta där? Din tråd kommer ändå flyttas av admin när de ser detta.

2. De två svaren innan mig är katastrofalt dåliga. Om du misslyckades på samtalet med psykologen så har du en spärrtid. Den ligger på antingen 12 eller 24 månader. När dessa har passerat kan du ansöka igen. Mejla rekryteringsmyndigheten och kolla för 100% korrekt svar. Ingen här ger dig ett bättre svar än de. De svarar väldigt fort.

Jag vet flera som mönstrat flera gånger. Bry dig inte om föregående talare. Du får manuellt söka igen och boka tid, när spärrtiden löpt ut.
Citera
2021-01-21, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
1. Det finns en tråd som heter "Officiella GMU tråden", varför skrev du inte detta där? Din tråd kommer ändå flyttas av admin när de ser detta.

2. De två svaren innan mig är katastrofalt dåliga. Om du misslyckades på samtalet med psykologen så har du en spärrtid. Den ligger på antingen 12 eller 24 månader. När dessa har passerat kan du ansöka igen. Mejla rekryteringsmyndigheten och kolla för 100% korrekt svar. Ingen här ger dig ett bättre svar än de. De svarar väldigt fort.

Jag vet flera som mönstrat flera gånger. Bry dig inte om föregående talare. Du får manuellt söka igen och boka tid, när spärrtiden löpt ut.

Tack för svar, kände inte till den tråden tyvärr.
Kanske är värt och nämna att jag ansökte frivilligt till mönstringen och inte blev kallad dit.
Får väl ta och mejla dem.
Citera
2021-01-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee
Tack för svar, kände inte till den tråden tyvärr.
Kanske är värt och nämna att jag ansökte frivilligt till mönstringen och inte blev kallad dit.
Får väl ta och mejla dem.

Det gör ingenting. Jag har en god vän som sökte två gånger. Han kom in båda. Första gången avbröt han dock utbildningen pga. dödsfall i familjen, detta var typ 8 år sen när värnplikten var borttagen och allting kallades GMU och man körde 3 månader. Sen jobbade han lite civilt och sen sökte han igen 2019 och kom in och gjorde sin värnplikt.

Om inte jag har brutalt fel, så gör det ingen skillnad och du kan definitivt söka igen. Det är en utbildning, precis som vilken annan utbildning. Well, inte riktigt - men i praktiken. Spärrtiderna finns där för att du ska kunna söka igen.

Yes, de svarar snabbt på mejl så gör det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in