Citat:
Ursprungligen postat av
Dorianblue
Det behöver det inte alls betyda, finns många anledningar till att man inte vill nå taket när man genomför spliten. GameStop själva nämner ett antal i dokumentet de nyligen skickade ut. För visst står det inte bara att de gör det pga split?
Också kul att du skriver bara $143, som skulle innebära en otrolig ökning på 6.6x...
" for an increase in the number of authorized shares of Class A common stock from 300,000,000 to
1,000,000,000 through an amendment to the Company’s Third Amended and Restated Certificate of Incorporation (the “Charter Amendment”) in order to
implement a stock split of the Company’s Class A common stock in the form of a stock dividend and provide flexibility for future corporate needs."
Du har helt rätt, en 3 för 1 gör att marginalen av kvarvarande blir väldigt liten så det är inte uteslutet med 3 för 1. Dock vill jag opponera mig mot att det finns indikationer på att det skulle vara just en 3 för 1 på tapeten(om jag inte missat nåt). Jag hoppas pga av meme-värdet att det blir en 741 split.
Anledningen jag skrev $143 är för att ett troll tidigare i tråden skrev att det är större chans att den går till $40 än $1000, $143 post-split är $1000+ pre-split

därav att jag skrev vi behöver bara nå $143 för att han ska hålla käften, jag förväntar mig dock den kommer gå mycket högre än så om Tesla kunde göra 17x under sin split.
Tesla må ha varit det mest blankade företaget nånsin på börsen på den tiden men Gamestop mig veterligen måste vara första företaget där rapporterad blankning är högre än antalet existerande aktier?