2022-01-15, 14:36
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Men lol, tror du på det själv eller? GameStop är ett välkänt varumärke i en växande bransch, dom rekryterar toppnamn från tech-konkurenter (exempelvis Amazon), insiders har inte sålt en enda aktier (dom har köpt mer), dom befinner sig i en spännande omstrukturering med över en miljard dollar i fickan, att registrera sina aktier har blivit en folkrörelse samtidigt som dom får extremt mycket media-exponering. Aktien är billig även om man bortser från MOASS.

Oavsett om man tror på MOASS eller inte så är det rent ut sagt hjärndött att inbilla sig att $GME kommer att landa på 40$.

Då har man verkligen inte läst på om Gamestops digitala framtidsomställning😂

Helt skuldfria med en gigantiskt kassa laddad ska givetvis också säga.

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2022-01-15, 14:46
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkillington
det finns en miljard aktier

GameStop har en float på 76.49 miljoner aktier. Vad menar du miljard? Cirkulerar det fler aktier än som finns utfärdat?
Citera
2022-01-15, 14:47
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
GameStop har en float på 76.49 miljoner aktier. Vad menar du miljard? Cirkulerar det fler aktier än som finns utfärdat?
Det var bara ett exempel. Det finns de som påstår att kursen omöjligen kan hamna under ett värde som skulle innebära en lägre market cap än företagets likvida tillgångar.
Citera
2022-01-15, 14:51
Citat:
Det var bara ett exempel. Det finns de som påstår att kursen omöjligen kan hamna under ett värde som skulle innebära en lägre market cap än företagets likvida tillgångar.

GME har cirka $100 miljoner avsatt för en share buyback. Tidigare har man återkallat aktier när värdet stigit för lågt och det är inte uteslutet att det sker igen om värdet sänks för mycket.

Fast den kanske sjunker mer ändå? Tror du företaget går i konkurs snart?
Citera
2022-01-15, 14:53
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
GME har cirka $100 miljoner avsatt för en share buyback. Tidigare har man återkallat aktier när värdet stigit för lågt och det är inte uteslutet att det sker igen om värdet sänks för mycket.

Fast den kanske sjunker mer ändå? Tror du företaget går i konkurs snart?
Det är klart att det inte går i konkurs snart. Men jag tror ändå att det är en vansinnigt dålig investering och om marknden också tycker det kommer kursen att återspegla det oavsett kassa. Sen kan man säkert göra pengar på volatiliteten både upp och ner ett tag eller tro på MOASS och betrakta det som ett lotteri eller vad man vill.
Senast redigerad av buzzkillington 2022-01-15 kl. 14:57.
Citera
2022-01-15, 15:14
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Det är klart att det inte går i konkurs snart. Men jag tror ändå att det är en vansinnigt dålig investering och om marknden också tycker det kommer kursen att återspegla det oavsett kassa. Sen kan man säkert göra pengar på volatiliteten både upp och ner ett tag eller tro på MOASS och betrakta det som ett lotteri eller vad man vill.

Så köp nåt annat då

Jag för min del gillar Aktien och köper mer vid varje dip
Citera
2022-01-15, 15:15
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Så köp nåt annat då

Jag för min del gillar Aktien och köper mer vid varje dip
Förlåt, jag visste inte att man bara fick vara med och diskutera aktier som man vill köpa. Jag är på riktigt fascinerad av hela GME-cirkusen som har gått från wow, hände det där verkligen till att det är tragiskt att en massa människor nu förlorar både sina besparingar och sitt förstånd.
Citera
2022-01-15, 15:56
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Förlåt, jag visste inte att man bara fick vara med och diskutera aktier som man vill köpa. Jag är på riktigt fascinerad av hela GME-cirkusen som har gått från wow, hände det där verkligen till att det är tragiskt att en massa människor nu förlorar både sina besparingar och sitt förstånd.

Vad snackar du om? Det där är din tolkning. Jag och många andra är mer Hyped än nånsin. Och köper mer för varje dag til super-rea-priser

Varför är det så viktigt för dig att hänga i GME-tråden och sprida FUD? Det är den mest interessanta frågan
Citera
2022-01-15, 16:01
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Vad snackar du om? Det där är din tolkning. Jag och många andra är mer Hyped än nånsin. Och köper mer för varje dag til super-rea-priser

Varför är det så viktigt för dig att hänga i GME-tråden och sprida FUD? Det är den mest interessanta frågan
Är det verkligen den intressanta frågan? Man kan väl vara intresserad av en aktie utan att tycka att den är en bra investering? För övrigt har du haft ditt konto, på det här diskussionsforumet, i över tio år. Du bör ha kommit i kontakt med fenomenet att folk diskuterar saker utan omedelbart ekonomiskt egenintresse tidigare. Varför är det så viktigt för dig att ingen säger något negativt om GME?

Och så har jag ju redan sagt att jag får betalt för att snacka ner GME.
Senast redigerad av buzzkillington 2022-01-15 kl. 16:08.
Citera
2022-01-15, 16:08
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Är det verkligen den intressanta frågan? Man kan väl vara intresserad av en aktie utan att tycka att den är en bra investering? För övrigt har du haft ditt konto, på det här diskussionsforumet, i över tio år. Du bör ha kommit i kontakt med fenomenet att folk diskuterar saker utan omedelbart ekonomiskt egenintresse tidigare. Varför är det så viktigt för dig att ingen säger något negativt om GME?

Ingen hindrar dig i att vara här. Men jag förstår bara inte vad du (ni) får ut av det. Jag hade aldrig orkat slösa energi på att vara inne på ett forum till något jag är totalt ointeresserad av bara för att snacka skit/sprida FUD. Har du så lite att göra alltså?
Citera
2022-01-15, 16:08
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ingen hindrar dig i att vara här. Men jag förstår bara inte vad du (ni) får ut av det. Jag hade aldrig orkat slösa energi på att vara inne på ett forum till något jag är totalt ointeresserad av bara för att snacka skit/sprida FUD. Har du så lite att göra alltså?
Japp, jag har så lite att göra. Kan vi gå vidare från den delen av diskussionen nu? Den har ingenting med aktien att göra. Sen har du ju fel, jag är intresserad av aktien, men jag tycker att den är en usel investering. Kopplar du inte riktigt där?
Citera
2022-01-15, 16:23
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ja du, då gör vi olika tolkningar. Det är ett retailbolag som går med förlust. Att det skulle bli någon långsiktig uppsida för att de utökar sortimentet av yodagubbar och begagnad elektronik tror jag inte på. Att företaget har stor kassa är väl bra, men det betyder ingenting om de inte lyckas göra något vettigt med den. Då kommer alla pengar att blöda bort. Investerare (som inte är tonåriga apor eller retarderade på riktigt) begriper det och fattar varför värdet kanske till och med är mindre än likvida tillgångar minus skulder. Tänk såhär, ett företag med en miljard dollar i kassan, inga skulder och där det finns en miljard aktier men som förlorar pengar och som inte har några framtidsutsikter direkt kommer inte att handlas till $1 per aktie. Det är inte så mycket svårare än så.

Resonemangen har gått från MOASS (nähe, det hände visst inte den här veckan heller) till fundamenta (nähe, det var visst inte rimligt att tiodubbla värderingen baserat på samlargubbar och spelkonsoller) till nu att se det som ett techstartup (vilket såklart är helt befängt med tanke på att det finns tusentals fysiska butiker, massvis av anställda och stora kostnader). Det finns inga toppnamn från Amazon som kan trolla bort det. Inte många steg kvar till att narrativet kommer att vara att ni blivit bestulna och att det enda som återstår är att beväpna er och krossa etablissemanget med våld.
Vad tycker du om Tesla? Jag har observerat en trend där folk som är possitiva till Tesla ($12B skulder, knappt någon vinst, mördande konkurens osv) gillar att pissa på GameStop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in