2021-01-29, 07:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu har det kommit fram att det finns folk på WSB som sålde GameStop aktier för $2600 igår under första toppen. Detta berkäftar rykterna som florerat under gårdagen om att marknaden var jävligt nära att få slut på aktier. Det var så få som ville sälja aktier och så många som ville köpa att det fanns i princip inga aktier kvar att köpa. Detta gör att priset sticker iväg rejält och skapar så kallad "infinity short squeeze". Aktiepriset ökar så mycket att alla shorts måste köpa tillbaka aktierna men det finns i princip ingenting att köpa så priset blir godtyckligt högt. Alla shorts hade gått i konkurs. Melvin Captital och Citadel (som äger delar av robinhood) med flera skulle försvinna för gott.

Robinhood bröt mot lagen i ren panik. Efter detta började hedgefonderna manipulera marknaden genom att sälja aktier till varandra fram och tillbaka till allt lägre priser för att trycka ner aktien. Detta är också en panikåtgärd. Detta är olagligt och SEC har startat utredningar. Syftet med att sälja till varandra fram och tillbaka var att skapa panik men detta misslyckades. Genom att hedgefonderna köper och säljer aktier av varandra så påverkas inte mängden kortade aktier. De måste köpa av folket som vägrar sälja.

Vi kan också se att det var en rejäl spik senare under dagen runt 14:10. Detta var det andra tillfället igår som det höll på att bli infinity short squeeze. Det ska bli mycket spännande att se vad som händer imorgon. DeepFuckingValue kommer att bli dollarmiljadär, det är inte frågan om utan när. Kanske imorgon eller nån gång nästa vecka. Det ska bli så jävla spännande att följa aktien under dagen. Det är historia som skrivs nu.

Ok, låter lite spektakulärt det du skriver, men jag kan inte bedöma rimligheten i det.

Men säg att det stämmer då. Vad blir i så fall den praktiska konsekvensen för de som köpt för säg 200 dollar? Förutsatt då att man inte ser något fundamentalt som motiverar sådana priser, så måste den väl rimligen krascha oavsett vad?

För om kursen stiger så till den grad till följd av att ingen (eller för få) vill sälja när hedgefonderna måste köpa, och de senare då går i konkurs... Vem ska då köpa skiten? Visst kan det känns bra att hedgefondförvaltarna får sig en jävla bränna, men värdet på aktien bör väl rimligen krascha om de enda köparna, frivilligt eller ofrivilligt, försvinner från marknaden?

I teorin kanske de kan sälja allt annat innehav, belåna sig så mycket det går, köpa för så mycket de kan för att sen gå i konkurs, men varde skulle de göra det? Tror nog att de hellre kastar in handduken innan det.
Citera
2021-01-29, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Hoppa inte på detta tåg om du inte vet vad du gör. Jag har redan bränt tiotusentalskronor på detta när jag sålde GME med förlust igår.

Förhoppningsvis kan AMC, BlackBerry, Nokia, och Naked gå upp idag och täcka mina förluster.

Blackberry 2021? Det är som att köpa Facit aktier 1969..
Citera
2021-01-29, 07:01
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sedan försöker ett företag som heter Robinhood, ta från de rika och ge till fattiga, stoppa det...

Rätta mig om jag har fel.

Robinhood Har handelsstoppat GME. Och det kan iofs vara rätt när det är sådan extrem aktivitet. Men när de ser att allt är legalt så ska de öppna igen. Man tror dock att drakarna haft med det att göra då de riskerar att behöva köpa för miljarder när kursen ökar. Också därför de försöker manipulera ner kursen. De kan lägga mycket pengar på att få ner kursen då alternativet blir galet dyrt.

Om ”rörelsen” lyckas informera om detta så borde rusningen kunna fortsätta.

Förstår att det är olika nivåer för inlösningarna men vilka är de stora avgörande? Någon som vet?

Har GME, AMC, Nokia och Fingerprint. Ligger back på dessa nu men tänker rida ut det då jag gosar att uppsidan har större potential än att nolla.

Svider klart om det går dåligt men med sådana här vase måste man vara extra beredd att förlora.
Citera
2021-01-29, 07:02
Medlem
Citat:
Går att köpa via Avanza. Man betalar courtage på några USD. Börsen öppen 15.30-22.00 svensk tid.

Det är ett extremt mycket större antal sälj ordrar både på GME och Amc, är detta after market damage control eller?
Citera
2021-01-29, 07:03
Medlem
Citat:
Hoppa inte på detta tåg om du inte vet vad du gör. Jag har redan bränt tiotusentalskronor på detta när jag sålde GME med förlust igår.

Förhoppningsvis kan AMC, BlackBerry, Nokia, och Naked gå upp idag och täcka mina förluster.
Bra korkat att sälja när squeezen inte kommit
Citera
2021-01-29, 07:04
Bannlyst
Citat:

Bra råd från någon utan större insikt, varför säljer du något som uppenbart kommer explodera uppåt? Vänta tills återköpen kommer....
Citera
2021-01-29, 07:39
Medlem
50k in i månadags när den var som högst, 15k mer in på dippen. Onsdag vid öppning sålde jag av för 100k och behöll för 120k. Idag vid toppen kunde jag sålt resterande vid toppen för runt 200k men höll mig lite tills det började dippa. Sålde då för 150k till slut innan det dippa rejält ner till minus 60 totalt.

65k till 250k på 4 dagar är det sjukaste jag som vanlig knegare varit med om. Nu kan det ju såklart skjuta upp hur mycket som helst men jag kan sova gott iallafall och hoppas ni som fortfarande håller bjuder på ett åk i era nya lambos sen 😁💎🚀
Citera
2021-01-29, 07:43
Medlem
Om aktiens pris verkligen börjar stiga riktigt extremt, vad händer då när många börjar sälja samtidigt istället för att vänta några timmar till?

Min gissning: att de som styr detta blir ännu rikare och börjar fundera på nästa bedrägeri.

Detta är nog lite som QAnon, när de mäktigaste via ombud ordnar en revolt mot sig själva.
Citera
2021-01-29, 07:53
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedaych123
50k in i månadags när den var som högst, 15k mer in på dippen. Onsdag vid öppning sålde jag av för 100k och behöll för 120k. Idag vid toppen kunde jag sålt resterande vid toppen för runt 200k men höll mig lite tills det började dippa. Sålde då för 150k till slut innan det dippa rejält ner till minus 60 totalt.

65k till 250k på 4 dagar är det sjukaste jag som vanlig knegare varit med om. Nu kan det ju såklart skjuta upp hur mycket som helst men jag kan sova gott iallafall och hoppas ni som fortfarande håller bjuder på ett åk i era nya lambos sen 😁💎🚀

Du lyckades trycka ut lite mer än mig, jag var för feg
Citera
2021-01-29, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Vad kommer efter GME och AMC? Finns det andra överkortade aktier, som kan användas på liknande sätt? Någon som sett något rykte? Man vill ju gärna tjäna en ha..., nej jag menar hjälpa till att krossa storfinansen.

Kör SLV tycker jag.. papperprodukten av silver som jpmorgan tryckt ned i evigheter. Om detta sker kommer det bli episkt..

Tänk er, silver har massiv industriell användning och priset är lägre nu än på 80talet dvs inte ens följt inflationen.

Köp silver - krossa jpmorgan som det gamla djungelordspåket går
Senast redigerad av sluggoigen 2021-01-29 kl. 08:35. Anledning: Stavning
Citera
2021-01-29, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AugustusEvola
finner det oerhört komiskt att aktien som kraschar det riggade spelet heter just Gamestop

Det är också komiskt att en mäklarfirma som heter Robin Hood har sålt information om småspararnas handel till traders med miljarder som använder informationen för att lura småspararna på deras pengar.
Citera
2021-01-29, 08:03
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det som gör mig lite skeptiskt till detta, inte att det har enorm skada för svinen på Wallstreet, utan att det kan var icensatt var efter jag såg Elon Musk tweet igår där han i praktiken firar detta.
Elon Musk, världens största transhumanist skithög, Elon Musk som har ett enormt övervärderat bolag, Elon Musk som blev världens rikaste man förra året. Han om någon har på pappret bara att förlora om detta fortsätter i några dagar till.

Så något stämmer inte. Det skulle kunna vara en kontrollerad demolition av hela det finansiella systemet. Där de som ligger bakom detta skrev på Reddit och satte igång allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in