2021-03-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Vem säljer på denna nivå? Om alla bara håller som kommer den ju gå spikrakt upp!

Precis, om alla slutar att sälja sina aktier så kommer grafen att peka rakt upp i skyn.
Citera
2021-03-11, 17:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Vem säljer på denna nivå? Om alla bara håller som kommer den ju gå spikrakt upp!
Ja, rätt sjukt att sälja axier. Alla vet att de bara går upp.
Citera
2021-03-11, 17:16
Ursäkta en nybörjare i GME.

Men var i hela helvetet är berg & dalbanan!? Inte hade jag räknat med sådana här mellanmjölksdagar när jag gick in... Vem fan går till tivolit för att åka karusell liksom?
Senast redigerad av trazke 2021-03-11 kl. 17:19.
Citera
2021-03-11, 17:32
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Men var i hela helvetet är berg & dalbanan!? Inte hade jag räknat med sådana här mellanmjölksdagar när jag gick in... Vem fan går till tivolit för att åka karusell liksom?

Missade du gårdagen? 😁

Citat:

Exakt så. Trodde pappershänderna var borta nu. Men antar att det är många som ser värdet i att daytradea aktien.

Samt experterna här i tråden som köpte in sig på 39$ för 2 veckor sen och sålde på 343,29$ igår 🤨
Senast redigerad av doctor-potato 2021-03-11 kl. 17:38.
Citera
2021-03-11, 17:33
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:

Som OG och officiell historieberättare vill jag minnas att kaozet förra gången började på Måndag, Tisdag var det lugnt och Onsdag small det och Robinhood stängde ner.

Inget facit, men i morgon kan komma att se ut som Onsdagen. Utan RHs fuckery.
Om hela börsen går ner i svarta hålet i morgon är det nog skvis.
Citera
2021-03-11, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Missade du gårdagen? 😁

Exakt så. Trodde pappershänderna var borta nu. Men antar att det är många som ser värdet i att daytradea aktien.

Nej fan, den var ju alldeles, alldeles underbar! Man satt med andan i halsen hela kvällen och funderade på om man skulle sälja eller köpa mer. Jag förberedde både sälj och köpordrar utan att klicka på knappen en enda gång.
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Som OG och officiell historieberättare vill jag minnas att kaozet förra gången började på Måndag, Tisdag var det lugnt och Onsdag small det och Robinhood stängde ner.

Inget facit, men i morgon kan komma att se ut som Onsdagen. Utan RHs fuckery.
Om hela börsen går ner i svarta hålet i morgon är det nog skvis.

Ok, hoppas på en tur imorgon då.
Citera
2021-03-11, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
De kan väl alltid konka för de lär inte ha råd 5msek att betala för alla aktier eller?

Nu tror jag det inte ens blir i närheten av den summan och långt under 10 000 dollar, vilket dessa finansiella krafter helt garanterat har täckning för oavsett, så problemet kommer nog inte uppstå.

Visst kan de konka. Men ribban är nog ganska hög, sen så är de även försäkrade till enorma summor. Men vi ponerar att aktien går för 1 miljon dollar per styck och de konkar och försäkringar inte kan täcka.

Då måste kanske staten gå in? Någon måste ju oavsett betala.

Man kan inte bara låna folks egendomar utan att lämna tillbaka dem.
Citera
2021-03-11, 17:43
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Nej fan, den var ju alldeles, alldeles underbar! Man satt med andan i halsen hela kvällen och funderade på om man skulle sälja eller köpa mer. Jag förberedde både sälj och köpordrar utan att klicka på knappen en enda gång.

Haha ja väldigt spännande kväll.

Nej men sista veckorna har de flesta dagarna varit ganska mellanmjölk. Men kan vara så att något stort sker inom de närmsta dagarna. Eller så gör det inte det. Huvudsaken att vi fortsätter hålla så är det lugnt.
Citera
2021-03-11, 17:48
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Haha ja väldigt spännande kväll.

Nej men sista veckorna har de flesta dagarna varit ganska mellanmjölk. Men kan vara så att något stort sker inom de närmsta dagarna. Eller så gör det inte det. Huvudsaken att vi fortsätter hålla så är det lugnt.

Jag har ju såklart inte undgått vad som hänt med gamestop tidigare under året men jag hoppade som sagt var in först i fredags själv. Måndag och tisdag hade fantastiskt fina uppgångar och så den galna dagen igår. Man blir väl bortskämd kanske.
Citera
2021-03-11, 18:09
Någon har satsat $10,500,000 på att den stänger över $800 imorgon.

Citat:
Johnson noted that yesterday someone brought 44,845 weekly GME Mar 12, 2021 call strike options for ~$2.34 that have a delta of 0.046. This was a $10.5 million bet that GME stock would be over $800 in two days... that's correct two days.

The analyst said this shows that GME is potentially being illegally manipulated and it's not evil short-sellers doing it.

https://www.streetinsider.com/dr/new...18113374&gfv=1
Citera
2021-03-11, 18:21
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Tappade ju helt momentum från gårdagens stopp
Citera
2021-03-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Någon har satsat $10,500,000 på att den stänger över $800 imorgon.

https://www.streetinsider.com/dr/new...18113374&gfv=1

Det är inte någon från WSB. Det är någon med miljarder dollar att spendera. Ingen annan slänger ut 10,5 miljoner dollar på en sådan satsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in