2021-01-29, 23:57
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Håller med, helt riktigt.

Angående samma inlägg så står det längst ner:

28 AMC. Sen står det: 1/21/22 $22 calls.

Vad betyder de där siffrorna?
Det betyder att han inte haft råd att köpa GME utan köpt 28 st AMC istället (som också är väldigt kortad).
Köpte för 22$/styck den 22 januari
Citera
2021-01-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Any examples?

på vad?
Citera
2021-01-30, 00:00
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det betyder att han inte haft råd att köpa GME utan köpt 28 st AMC istället (som också är väldigt kortad).
Köpte för 22$/styck den 22 januari

Nej

Läs på om optioner är du snäll.
Citera
2021-01-30, 00:01
Medlem
HermaeusMoras avatar
Betyder detta att gamestop kanske börjar öppna upp butikerna i Sverige igen?
Senast redigerad av HermaeusMora 2021-01-30 kl. 00:04.
Citera
2021-01-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Alla ska få betala, de får rycka aktierna från mina kalla döda diamant-händer jävla kommunistkapitalister.

Helt jävla rätt inställning.

Låter kanske oproffsigt, men det är de stora aktörerna som satt sig i skiten. Låt dem betala sig dyrt för att komma ut.

Och låt det bli en fest. Njut under tiden och ha skoj.

Många missförstår situatinen. Men låt detta bli en händelse som kan leva kvar som ett gott exempel. Bli rik och ha roligt samtidigt.
Citera
2021-01-30, 00:04
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Betyder detta att gamestop kanske börjar öppna upp butiker i Sverige igen?

Nej. r/WSB bull-scenariot är att Ryan Cohen går in och gör om GameStop till näthandelskedja. Det ses som positivt att GameStop stänger butiker och på så sätt drar ner på kostnaderna.
Citera
2021-01-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Är du efterbliven?
Du skriver i en tråd om Gamestop och du frågar efter exempel?

https://www.highshortinterest.com/

Behöver inte bli otrevlig, GME har jag köpt redan! Men tack ändå.
Citera
2021-01-30, 00:06
Medlem
För den som nämnde collusion

"Collusion occurs when entities or individuals work together to influence a market or pricing for their own advantage."

De flesta gör inte detta för sin egen vinning. De gör det för att sätta dit blankarna.

Igen, problemet är att gamarna har gapat efter alldeles för mycket när de blankade mer än hela freefloaten.

De har blivit tagna med byxorna nere. Det här är så rätt.

Vitruvianske mannen, jag har inga fantasier om att bli rik. Jag är bara med och tvålar till en marknadsförstörande företeelse.

Sannolikt resulterar detta i att jag torskar alla investerade pengar, hedgarna blir bailade på något sätt, förtroendekris för bankväsendet, blankning blir totalt hemlig så att business kan fortsätta för gamarna.

Följderna efter det vågar jag inte tänka på.
Citera
2021-01-30, 00:07
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Nej

Läs på om optioner är du snäll.
Läste lite för snabbt. Missade att det stod "calls" där.
Förlåt mig.
Citera
2021-01-30, 00:07
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Helt jävla rätt inställning.

Låter kanske oproffsigt, men det är de stora aktörerna som satt sig i skiten. Låt dem betala sig dyrt för att komma ut.

Och låt det bli en fest. Njut under tiden och ha skoj.

Många missförstår situatinen. Men låt detta bli en händelse som kan leva kvar som ett gott exempel. Bli rik och ha roligt samtidigt.

Detta kommer folk skriva uppsatser om på vänsterdrivna universitet om 10 år
Citera
2021-01-30, 00:08
Medlem
kukflashs avatar
Nu ska jag förklara för er aphjärnor som inte tror på aktien. Det är inte så att man köper en aktie och hoppas att den blir värderad till 1000 dollar. Det pågår trading, man köper på sig GME vid dippar och säljer på toppar. När folk säljer så köper man nytt direkt, det hinner inte bli någon bubbla som spricker eftersom ingen drar sig ut. Hedgefonderna sitter med kniven mot strupen medan vi rånar dom, för att ta sig ut måste man köpa ut sig, först då kommer bubblan att spricka.
Citera
2021-01-30, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Är wallstreetbets och GME den största anledningen- till att många av de amerikanska företagen föll idag, samt även de svenska?

Det är förmodligen en kombination av många anledningar. Marknaden gillar inte osäkerhet generellt så det blir en katalysator.

Sen har SPY varit ganska utdragen ett tag nu och lite baktester är inte alls ovanligt. Det förekommer även en säsongs-svaghet just i februari/ mars året efter ett amerikanskt val.

Tror inte det kommer bli så farligt, uncle Joe pushar säkert ut ett stimulus snart och Powell kommer strössla lite socker på det

Men det är bra att frigöra cash nu så att man är redo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in