Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Melvin Capital stängde sina shorts i GME redan i onsdags, det har rapporterats och verifierats av alla olika finanskanaler som finns mer eller mindre:

https://www.cnbc.com/2021/01/27/hedg...n-tuesday.html

https://markets.businessinsider.com/...1-1-1030010382

https://www.bloomberg.com/news/artic...n-cnbc-reports

https://www.investopedia.com/short-s...mestop-5097616

Däremot så blev det en rejäl förlust att göra så, som kostade dem ca 40 miljarder SEK. De har fått ta in lån på 2-3 miljarder SEK för att täcka detta.

Kvar i GameStock är nu en massa småsparare som "står mot varandra". Hälften är helt fanatiska Longs, som köper och håller till varje pris i någon sorts inbillad "kamp mot Wall Street". Den andra hälften är småsparare som gått Short för att de vet att aktien kommer att rasa. Och sanna mina ord, det kommer den. Det är bara en tidsfråga innan denna fars är över.

Synd bara att så många småsparare, många här i tråden, kommer förlora mycket på spektaklet

Det är enbart cnbc som uppgett att Melvin är ute, och alla andra använder cnbc som källa. Ingen vet vilka positioner Melvin eller någon annan har i GME, hur stora eller vilken tidshorisont förutom Melvin själva och marketmakers etc. Att Melvin skulle ha borstat förlusten ser jag som högst osannolikt, men det finns uppenbarligen fortfarande en stor andel korta positioner (+120%). Att Melvin själva skulle ha haft 140% av utstående aktier blankade är lika osannolikt, även om dom verkar ha haft en ganska stor position tidigare (Från 2019 års 13f).
Citera
2021-01-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Om det här stämmer så spricker ju bubblan stenhårt vilken timme som helst. När dem inser att dem strider mot varandra så kommer alla att få panik och sälja = krasch.

Bubblor kan hålla längre än så. Kan ta flera dagar upp till några veckor för den att spricka.

Citat:
Ursprungligen postat av ministryofdrugs
Det är lögner. Fake News. De har ljugit om sina positioner innan. De värsta som kan hända är att de får böter. Om du inte har märkt det så gick MSM unisont ut i veckan och tog deras sida och utmålade vår rörelse som högerextremister.

Att MSM är opålitliga rövhål i detta fall är ett faktum. Jag hade dock inte avfärdat allt som skrivs i dessa artiklar. Kommer spelas mycket fult spel från intuitionerna.

Jag hoppas dock att short-positionerna fortfarande är öppna och håller stenhårt på folket emot Wall Street. Fantastiskt det som händer här Hoppas bara att folk ställer sig frågan "Har jag råd att ha fel?".
Senast redigerad av hyperbeast 2021-01-29 kl. 17:16.
Citera
2021-01-29, 17:12
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det var jag som länkade till de första artiklarna som kom upp om man söker på "Is Melvin Capital short on GME".

Helt publik information, Melvin Capital förlorade mycket på detta, men de är inte med längre. Nu är det framför allt småsparare mot småsparare.

Och visst, det är jag "vänsterdåren" och "juden" som jag brukar kallas när jag länkar till fakta, trots att jag är borgerligt konservativ och i en pursvensk kristen släkt sedan många generationer

Du ditt mögel, du är inte konservativ. Du är en vänsterbliven åsna.
Citera
2021-01-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
problemet är bara att ingen har vaken köpt eller sålt på 395 ännu
Jo jag. Precis efter öppning.
Citera
2021-01-29, 17:15
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Oj det sticker iväg uppåt. Köpte lågt idag och redan gjort en del. Köpte 1 för den goda sakens skull..
Citera
2021-01-29, 17:16
Medlem
airbuds avatar
Dollarmiljardären Justin Sun går in med $10 miljoner i GameStop!

Citat:
@justinsuntron
$1 Mil doesn’t seem enough, I’ll be buying $10 Mil $GME instead tonight from Asia when market opens! It’s time to unite & squeeze out those greedy hedge funds! Wallstreetbets, 4 billion Asian community & 20 mil $TRX community supports u! Let’s do this!

@WSBChairman @wsbmod

https://twitter.com/justinsuntron/st...63433700745220
Citera
2021-01-29, 17:16
Medlem
RobinHood i USA begränsar antalet GME-köp till 5, för att hindra kursen från att ta fart.
Frågan om den stiger så mycket mer. De ligger alla hinder de kan.

De kanske har räknat med att den här "rörelsen" inte kan skapa så stora svallvågor på aktiekursen om de begränsar antalet till 5 st per person. Eller gäller denna begränsning bara i USA?
Citera
2021-01-29, 17:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Lägger min sista säljorder på 1st @ $1.000.000 (day gtc)

Om den INTE går igenom men resten av innehavet går så behåller jag denna för all framtid,
en trophe måste man kunna få unna sig. .

Fick den ordern cancelerad av någon anledning.
Mig lurar de inte, in med ordern igen. Get rekt hedgefunds!
Citera
2021-01-29, 17:18
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jo jag. Precis efter öppning.
varför inte dra till med 468 när du ändå är igång... ??
Citera
2021-01-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Lade faktiskt en köporder precis på 300 dollar mest för skojs skull.

Fick du napp?
Citera
2021-01-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
RobinHood i USA begränsar antalet GME-köp till 5, för att hindra kursen från att ta fart.
Frågan om den stiger så mycket mer. De ligger alla hinder de kan.

De kanske har räknat med att den här "rörelsen" inte kan skapa så stora svallvågor på aktiekursen om de begränsar antalet till 5 st per person. Eller gäller denna begränsning bara i USA?

Riktigt svinigt beteende. Öppen korruption. Gäller det även säljordrar?
Citera
2021-01-29, 17:20
Medlem
annanmedlems avatar
Det jag undrar är om det här kan hända, hur sannolikt det är och om de har räknat in den risken.

Säg för sakens skull att fundamentala värdet skulle vara $20 / aktie.
Säg att den handlas för $400 och att 140% är blankade.

Kan bolaget då bestämma sig för att emittera nya aktier, säg 140% så många som de redan har, och sälja dem för säg $300 exempelvis riktat till de som har blankat.

Säg att alla pengar faktiskt går in i bolaget och det får in 300*1.4/2.4=$175 / aktie.

Nytt fundamentalt pris 20+175 dollar = $195.

Företaget har ju en mycket bättre situation med så mycket pengar och gamla ägare har ju fått fundamentalt värde och de som har blankat kom ju ur med typ $5 i värdeförlust men för de som nyss har köpt för $400 och har för avsikt att hålla för att någon skall betala ännu mer och som sket i det fundamentala värdet så .. ?
De har ju fortfarande fått $195 i fundamentalt värde för sina $400 istället för bara $20 så det går ju kanske att hävda att även deras situation är bättre men om det leder till att aktiepriset letar sig ner till ca $195 kanske de blir besvikna ändå.

Hur stor är risken? Och kan de bara välja att rikta det så och hur ser ägarstrukturen ut och vilka bestämmer och kunde det ske o.s.v.? Jag hade velat fråga på WSB typ / kanske typ indirekt varnat småsparare som skiter i fundamentalt värde men jag vet ju inte vad fan man får säga! Och jag vet ju inte rätt värde utan det ovanför är ju hypotetiskt och det här är inte finansiellt råd och lyssna inte på mig och agera utifrån vad jag sade utan skaffa dig en egen uppfattning och gör dina egna beslut. Skall man verkligen behöva skriva sådant här? Jag kan ju inte reglerna vare sig här eller där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in