2021-01-19, 01:52
Medlem
Konstig fråga men är det så för alla människor? Att magen sticker ut lite eller mycket när man har ätit.
Eller är det så för bara gluten o laktosintoleranta personer
Citera
2021-01-19, 02:03
Du äter för stora måltider och är troligen inte fet, då blir skillnaden tydlig.
Citera
2021-01-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbirSaid
Jag äter 1 eller 2 måltider om dagen. Så ja varje gång blir det "mycke" jämfört med om man äter lite då o då
Citera
2021-01-19, 02:09
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Jag äter 1 eller 2 måltider om dagen. Så ja varje gång blir det "mycke" jämfört med om man äter lite då o då
Jag äter väldigt mycket kolhydrater. Stora stora lass för serotoninets skull. Jag börjar känna mig tung och otymplig i magen. Jag vill helst inte ta av tröjan efter måltid pga buktande mage.
Citera
2021-01-19, 08:54
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Konstig fråga men är det så för alla människor? Att magen sticker ut lite eller mycket när man har ätit.
Eller är det så för bara gluten o laktosintoleranta personer
Om du vore intolerant brukar man känna att man mår lite dåligt, inte bara svullen. Men svullnad efter maten har börjat bli allt vanligare då maten är dålig och problem med magen ökar. Svårt att säga vad din orsak kan vara med så lite info men försök hålla koll på vad du äter och om du alltid blir svullen och om du har fler symptomer.
Citera
2021-01-20, 07:20
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbirSaid

Vad fan snackar du om? Magen blir större efter allt du stoppar i dig. Spelar ingen roll hur stor mängd måltiderna är.

Har du inte lärt dig att man alltid går upp i vikt under dagen och på morgonen är din vikt den vikten du egentligen har?
Citera
2021-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om du vore intolerant brukar man känna att man mår lite dåligt, inte bara svullen. Men svullnad efter maten har börjat bli allt vanligare då maten är dålig och problem med magen ökar. Svårt att säga vad din orsak kan vara med så lite info men försök hålla koll på vad du äter och om du alltid blir svullen och om du har fler symptomer.
Om man äter glutenfri mat fastän man inte är allergisk, och efter några år äter gluten igen, vad händer då? Hört att kroppen kan reagera negativt
Citera
2021-01-22, 08:49
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Om man äter glutenfri mat fastän man inte är allergisk, och efter några år äter gluten igen, vad händer då? Hört att kroppen kan reagera negativt
Är man inte allergisk så borde man inte reagera oavsett om man inte ätit det på länge eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in