2021-01-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Här är väl historien om den familjen.
https://sverigesradio.se/artikel/2314815

Komma hit å inte kunna hålla fingrarna i styr
Fattar inte att man i Sverige inte kan få sitt nyvunna medborgarskap förveekat inte ens vid mord.
Ändra lagen nu Sverige!
Borde kunna vara en bra valfråga för SD om dom vill öka och få Nysvenskarna mer laglydiga.
Senast redigerad av Bajsolle2 2021-01-19 kl. 21:19.
Citera
2021-01-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Heter Andre/Andrew Söderl--d - senaste kända är att han försöker konsulta i socialsvängen
numera köper sociala in mycket konsulter o får han uppdrag via bemanningsföretag har kommunerna
svårt att kontrollera honom.

Väsenlig skillnad mellan Perstorp o Flen - Andre är homo

Jag minns hur han kallt berättade i nån intervju att pengar var undanstoppade nån stans (minns inte om de rent fysiskt var gömda eller om de var utomlands) och att han skulle leva loppan när brottet var preskriberat.

Jag minns inte exakt så här femton år senare.
Citera
2021-01-19, 22:22
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag gillar verkligen trådar som dessa där fb kan göra en insats för att hjälpa till med att avslöja vart skattemedel tar vägen, när de tar vägen dit medlen inte skall gå.
Vad gäller Flen kan jag inte bidraga. Intressant dock att mina fördomar fick sig en knuff. In min värld är socialsekreterare lite äldre kvinnor. Detta tycks dock vara en man. Vilket i min värld är då en man av icke svensk härkomst. Skall bli intressant följa tråden lite från distans.

Det absolut mest humoristisk som blatte är att läsa när en svensk person som har grammatiska kunskaper som en femåring, som i sitt led anklagar blattar för saker utan belägg. Fullkomlig magi
Citera
2021-01-19, 22:51
Medlem
Smutzs avatar
Verkar ju vara ett synnerligen dumt brott. Naturligtvis hojtade socialbidragstagarna till direkt när de inte fick "sina" pengar och förvaltningen tar då en titt och ser att bidraget betalats ut men till helt fel konton.
Enda sättet att komma undan måste väl vara att under en kort period ändra alla konton man kan och sedan ha en flyktplan redo? Att han var hemma när polisen tittade förbi talar ju emot det men han kan ju knappast ha föreställt sig att han skulle kunna komma undan med det här någon längre tid.
Det är lite för dumt alltihop. Får mig nästan att misstänka att han hade skurkskulder, spelmissbruk eller annat som gjorde att han var helt desperat. Alternativt ändå tänkte sjappa för gott och tänkte att han lika gärna kunde ta med sig lite skattepengar som avskedspresent.
Citera
2021-01-19, 23:37
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Det absolut mest humoristisk som blatte är att läsa när en svensk person som har grammatiska kunskaper som en femåring, som i sitt led anklagar blattar för saker utan belägg. Fullkomlig magi

Förklara gärna vad som var så fel grammatiskt i hans text. Det låter mer som att du blev butthurt av att han gissade att det gällde en blatte, och hade rätt.

Lite ironiskt att den blatten man får höra om som faktiskt inte lyfter bidrag utan skaffat sig ett jobb, ett jobb som är att ge bidrag till andra blattar, faktiskt gett bidrag till sig själv också.
Senast redigerad av theshade 2021-01-19 kl. 23:47.
Citera
2021-01-19, 23:46
Medlem
Ha ha inkvotetingar RULES! Bara tidsfråga tills även polisen blir lika korrupt som i MENA när klanmedlemmar kvoteras in i mängder...
Citera
2021-01-20, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag gillar verkligen trådar som dessa där fb kan göra en insats för att hjälpa till med att avslöja vart skattemedel tar vägen, när de tar vägen dit medlen inte skall gå.
Vad gäller Flen kan jag inte bidraga. Intressant dock att mina fördomar fick sig en knuff. In min värld är socialsekreterare lite äldre kvinnor. Detta tycks dock vara en man. Vilket i min värld är då en man av icke svensk härkomst. Skall bli intressant följa tråden lite från distans.
Utläning såklart ingen riktig svensk man jobbar som socialsekreterare
Citera
2021-01-20, 03:26
Medlem
Citat:
Uganda enligt uppgifter från 2008.

I länken står det att Tambwe Meshe var på flykt från sitt hemland med sin mamma och nio syskon, och att de befann sig i Uganda.
Jag tolkar att Uganda ej är deras hemland.

Dessutom är namnet Meshe vanligt förekommande i Kongo.
Citera
2021-01-20, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ha ha inkvotetingar RULES! Bara tidsfråga tills även polisen blir lika korrupt som i MENA när klanmedlemmar kvoteras in i mängder...
Det måste bara stoppas! Det skulle behövas högre krav för att komma in på Polishögskolan inte lägre. Om polisen blir korrumperad då är Sverige verkligen kört. Då blir det till att lämna sitt födelseland. Det går inte att bo kvar här då. Valet 2022 är verkligen ett ödesval. Byter inte Sverige politisk riktning så kommer nog väldigt många svenskar flytta härifrån.
Citera
2021-01-20, 05:11
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Uganda enligt uppgifter från 2008.
Han var flykting i Uganda från Kongo-Kinshasa. Kom till Uganda som barn. Uppehållstillståndet söktes från Uganda.
Citera
2021-01-20, 06:52
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Verkar ju vara ett synnerligen dumt brott. Naturligtvis hojtade socialbidragstagarna till direkt när de inte fick "sina" pengar och förvaltningen tar då en titt och ser att bidraget betalats ut men till helt fel konton.
Enda sättet att komma undan måste väl vara att under en kort period ändra alla konton man kan och sedan ha en flyktplan redo? Att han var hemma när polisen tittade förbi talar ju emot det men han kan ju knappast ha föreställt sig att han skulle kunna komma undan med det här någon längre tid.
Det är lite för dumt alltihop. Får mig nästan att misstänka att han hade skurkskulder, spelmissbruk eller annat som gjorde att han var helt desperat. Alternativt ändå tänkte sjappa för gott och tänkte att han lika gärna kunde ta med sig lite skattepengar som avskedspresent.
Totalt stenkorkat, som att sitta i kassan på ICA och stjäla av kundernas betalda varor. Såna här brott förekommer annars också, men då har socialsekreteraren åtminstone varit smart nog att endast blanda in personer som är med på det hela som mottagare.
Citera
2021-01-20, 06:57
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Utan belägg? Tycker du förövaren inte är blatte eller vad?

I övrigt hade jag en 1:a i Svenska när jag gick i skolan. Och en invandrare som knappt kunde Svenska hade 3:a. Jag är glad ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in