2021-01-25, 13:04
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2late2save
Om Yasin nu har begått detta brottet så har det INGET med hans musik att göra. Det är något han gör privat och inte som artist.
Du verkar förväxla musiker med gängkriminella.
Intäkterna från musiken är en del av den brottsliga verksamheten och finansierar den organiserade brottsligheten.
Citera
2021-01-25, 13:40
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Är det ett brott att göra musik då?

Om Yasin nu har begått detta brottet så har det INGET med hans musik att göra. Det är något han gör privat och inte som artist.

Är du döv eller lyssnar du inte på hans texter. Hur fan kan du påstå att hans brott är helt separerade
från musiken.
Citat:

”Jag har huvudet i spelet, jag stashar varje sedel/Jag följer inga regler vi släpper bara mord vi borde bli torpeder”
Citera
2021-01-25, 14:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Haha, och därtill är hon tvåbarnsmor. Fatta skämskudden som behövs när de växer upp och morsan kör ACAB-stilen. Men det kanske är normalt i "orten"? Och Linda månar nog bara om sina barn och vill att de ska ha bra knark när de växer upp...

Tror att hyllningarna på Insta är godhetssignalering utan eftertanke. Sånt de skickar iväg för att det känns bra. Erdogan raderade sitt inlägg men internet glömmer aldrig. Att hon spelar snut i en TV-serie gör henne inte smartare, förnuftigare eller mer insiktsfull. Esteter leker gärna att de är vidsynta.

Vad gäller Pira så godhetsignalerar hon nog gärna men aldrig i helvete att hon vill ha med Yasin att göra om det inte handlar om att tjäna pengar, tycka rätt och få bekräftelse eller stötta sin kran. Jag tror hon ser till att flytta till en kritvit ort på landsbygden där utflyttade hipsters från Stockholm driver upp villapriserna. Väl där säger hon åt avkomman att akta sig för ghettonegrer och göra som hon säger, inte som hon gör.
Senast redigerad av Ratad 2021-01-25 kl. 14:20.
Citera
2021-01-27, 16:12
Medlem
2n00b4Us avatar
Vet man inte vem mamman är? Känns som att det borde vara någon som han har visat upp på sin Instagram eller Facebook.
Citera
2021-01-29, 16:07
Medlem
2late2saves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Du verkar förväxla musiker med gängkriminella.
Intäkterna från musiken är en del av den brottsliga verksamheten och finansierar den organiserade brottsligheten.

Du menar alltså att det är brottsligt att göra sånhär musik?
Citera
2021-01-29, 16:08
Medlem
2late2saves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Är du döv eller lyssnar du inte på hans texter. Hur fan kan du påstå att hans brott är helt separerade
från musiken.
Citat:

”Jag har huvudet i spelet, jag stashar varje sedel/Jag följer inga regler vi släpper bara mord vi borde bli torpeder”

Han gör musik i en studio. Han sitter o spelar in sin röst. Det är inte kriminellt punkt slut. Musiken ska inte censureras eller tas bort bara för att upphovspersonen är kriminell utanför studion.
Citera
2021-01-29, 16:13
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Han gör musik i en studio. Han sitter o spelar in sin röst. Det är inte kriminellt punkt slut. Musiken ska inte censureras eller tas bort bara för att upphovspersonen är kriminell utanför studion.

Så om Breivik släpper sin nya singel " My Ruger mini 14 is my best friend "
och det är en bra låt så lägger du den till din spellista på spotify ?

Knappast !
Citera
2021-01-29, 17:23
Medlem
2late2saves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Så om Breivik släpper sin nya singel " My Ruger mini 14 is my best friend "
och det är en bra låt så lägger du den till din spellista på spotify ?

Knappast !

Antagligen. Beror på exakt hur bra låten faktist är. Om det är den bästa låten man hört kan man ju prioritera konst över konstnär.
Citera
2021-01-29, 17:24
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Du menar alltså att det är brottsligt att göra sånhär musik?
Naturligtvis.
Köpta strömningar är penningtvätt.
De vita pengarna betalas ut i royalties av Spotify.
Staten kan förverka kriminellas brottsvinster.
Citera
2021-01-29, 17:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Antagligen. Beror på exakt hur bra låten faktist är. Om det är den bästa låten man hört kan man ju prioritera konst över konstnär.

Let's agree we disagree

Jag vill inte ha något att göra med Breivik eller yrkeskriminella somalier.
Citera
2021-01-30, 07:06
Medlem
Citat:

Håller med men du kan inte förneka det enorma hyckleriet som pågår. Om Breivik gjort en låt om hur han tog kål på folk skulle det ALDRIG vinna priser i SR. Han skulle heller ALDRIG få gjort dokumentärer om sig utan kritiska frågor. Oavset hur bra musiken var.

Det var knappast så att Ultimathule spelades i P3 1992. Trots att musiken var rejält populär så klassades den som rasistisk trots att det inte fanns en rad rasism i texterna. Ett liknande band hade aldrig tillåtits idag.
Citera
2021-01-30, 10:21
Medlem
YungJadas avatar
Är någon förvånad? Att försöka hantera en kaskadspya under en tonårsfylla NÄR DEN VÄL HÄNDER är inte bara okonstruktivt, det är efterblivet. Varje sansad vuxen skulle lägga krutet på att förhindra att situationen uppstår över huvud taget. Problemet med dessa kulturberikande stjärnskott är inte att dom backar varandra I DETTA LÄGET, problemet är att dom över huvudtaget släppts in i landet. Men lyckligtvis är detta något som går att andra på i framtiden, det finns inget som säger att vi måste fortsätta släppa in eller ens ha kvar dom som finns när det gäller iranier, araber och fan och hans moster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in