2021-01-18, 12:10
Medlem
Är det någon mer än jag som lagt märke till de nya varningarna lyft har satt på sina dosor? Dessa varningar finns alltså inte på liknande produkter som zyn, utan bara på lyft. Det står bland annat att man ska tvätta händerna grundligt efter användning och att man inte ska äta eller dricka när man använder produkten. Låter väl jättemärkligt? Tror ni det har nåt att göra med att lyft inte görs av Sweidsh Match, som zyn gör? Hörde också att Lyft ägs av ett amerikanskt bolag. Gäller andra regler då eller är bara USA sådär överdrivna med sina varningar för att inte bli stämda och så?
Citera
2021-01-18, 12:57
Medlem
Lyft ägs av Fiedler och Lundgren som är ett dotterbolag till British American Tobacco (bat), som gör Lundgrens, granit, knekt mm. Antar att det är lite forskning som de utfört på sina produkter, där de upptäckt att det kanske inte är så jävla klokt att stoppa något 100% kemiskt och onaturligt i munnen. snusar själv bara swedish match. Tycker lyft är som att äta godis. Plus det äckliga saltet de har på utsidan känns bara äckligt på ett dåligt sätt. Förstår att 16-åriga tjejer gör det för att få värsta kicken.
Personligen är jag inte så värst gammal men tycker jag att snus ska vara just gubbigt och äckligt. Typ ettan, general och grov. Många tycker att just dessa är äckliga. Om snus smakar sött eller liknande som typ lundgrens tycker jag att det blir så jävla distinkt smak. Lite off topic men skitsamma.
Eftersom lyft och zyn lyfts fram som alternativ till rökning så tycker säkert folk att man ska skrämma folk som inte röker från att börja.
Citera
2021-01-18, 13:01
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonbuddy1337
Lyft ägs av Fiedler och Lundgren som är ett dotterbolag till British American Tobacco (bat), som gör Lundgrens, granit, knekt mm.
Eller så gör man som i staterna. Varnar ordentligt för att undvika stämningar i framtiden.
Citera
2021-01-18, 13:27
Medlem
Citat:
Eftersom lyft och zyn lyfts fram som alternativ till rökning så tycker säkert folk att man ska skrämma folk som inte röker från att börja.

Detta låter som en bra grej.

Citat:
där de upptäckt att det kanske inte är så jävla klokt att stoppa något 100% kemiskt och onaturligt i munnen.

Dom flesta nikotinpåsar görs på plantfibrer, fyllningen och även påsen. Alltså, naturliga material. Sen att det är konservativmedel, smaksättning osv.

Snusar själv Zyn & Shiro. Äter o dricker som jag vill om jag har en under läppen, finns inge såna varningar på dom här endå. Slutade röka genom zyn & shiro. Mer nikotinberoende mindre tobak & rök.
Citera
2021-01-18, 16:01
Medlem
hmm. undrar också lite vad det är de har i lyft för att den ska bli så där blöt. det är ju den största skillnaden på lyft och zyn. ville mest kolla om någon visste nåt om innehållet, känns som det skulle kunna bli nån slaga framtida skandal kring sånna här produkter med tanke på hur otestat och oreglerat det är än så länge.

men tack för svar, tror jag kommer hålla mig till zyn framöver. litar ganska bra på swedish match ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in