2007-01-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Vill jag ha mineralvatten, vilket jag ibland vill, r Voss, ett norskt kllvatten, ett bra val. Snygg flaska som passar bra p bordet.

Ngon som vet var jag hittar Voss i Sverige? Malm helst...
Citera
2007-01-05, 00:00
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Naturligtvis inte.

Nej, det mesta r inte, men det finns absolut naturligt kolsyrat mineralvatten, vissa kllor har helt enkelt det.
Citera
2007-01-06, 14:15
Medlem
redbull72s avatar
Det absolut ckligaste mineralvattnet jag smakat kpte jag i Tallin. det heter corall, var bakis som fasen nr jag gick av bten o stannade vid en liten kiosk, med en liten tant i, det fanns ngra flaskor att vlja mellan o eftersom jag r nyfiken av mig ville jag prova nt nytt s jag sa " one Corall, please", tanten tittade lite konstigt p mig,men gav mig en flaska, jag skuvade upp korken o tog en rejl klunk, o den hll p o komma upp lika fort... smakade som kolsyrat kloakvatten! Fick bli en flaska brunfrgat kloakvatten istllet, dvs Coca-Cola...
Citera
2007-01-06, 15:23
Medlem
skinner5000s avatar
Jag bor i Norrland och har kanongott kranvatten utan en massa klorsmak och liknande. Dessutom har jag en kolsyramaskin s man kan fixa sig lite bubbelvatten om man nu vill ha det.
Det vattnet r bttre n allt vatten p flaska d jag dels kan f det exakt s kolsyrat som jag vill ha och dessutom r sjlva vattnet riktigt gott.
En till frdel r att det r vldigt billigt i lngden.

Men Pellegrino r inte fel det heller om man t.ex. r p stan och blir sugen p lite vatten.
Citera
2008-03-18, 22:35
Medlem
S.Pellegrino i Jnkping?

Tja

Som rubriken lyder s undrar jag om ngon vet var man kan f tag p detta underbara vatten i Jnkping.

Tack p frhand
Citera
2008-03-18, 23:30
Medlem
JosefSvejks avatar
P Systembolaget.

Edit: Om det r Sanpellegrino du ska ha.
Senast redigerad av JosefSvejk 2008-03-18 kl. 23:46.
Citera
2008-03-18, 23:35
Medlem
jokers avatar
Willys sljer S.Pellegrino
Citera
2008-03-19, 17:59
Medlem
mrcleans avatar
Billigast l mm i Kiel?

Har bara hittat att Citti och Aldi r stllena man ker till men Citti tycker jag verkar aningen dyr om man jmfr med Calles mm kring Flensburg.
Ingen annan som har tips?
Citera
2008-03-19, 20:12
Medlem
Tack s vldigt mycket fr svaren.

Flashback gr alltid att lita p
Citera
2008-03-19, 21:47
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Har bara hittat att Citti och Aldi r stllena man ker till men Citti tycker jag verkar aningen dyr om man jmfr med Calles mm kring Flensburg.
Ingen annan som har tips?

Utan att vara ngon expert s gissar jag att Kielborna inte gillar de avskyvrda danska lgprisl som Calles sljer. Drav bristen p s billig l. Passa p och bunkra riktigt god tysk l istllet! Alkoturisterna kommer nog inte s lngt som till Kiel.
Citera
2008-03-19, 21:58
Medlem
CashBlows avatar
Jag har inte varit p Calles men Citti har ett sknt utbud vad gller ALLT. Inte bara sprit, ven om utbudet av sprit r i klass med ett svenskt Systembolag.

Det r kul att se hur utbud fungerar p tyskt vis. Det r fanimej yankeestyle.
Citera
2008-03-20, 21:00
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Utan att vara ngon expert s gissar jag att Kielborna inte gillar de avskyvrda danska lgprisl som Calles sljer. Drav bristen p s billig l. Passa p och bunkra riktigt god tysk l istllet! Alkoturisterna kommer nog inte s lngt som till Kiel.

Exakt. Den billiga len i ladorna vid grnsen r dansk majsl, inget som tyskarna sjlva dricker.

Varfr blev dom hr trdarna hopslagna frresten? Ngon moderator som tryckte p fel knapp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in